Man pages installeren

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Hoi,

ik denk dat ik bij het installeren van Linux (Slackware 8) vergeten ben de man pages te installeren, die volgens mij in serie D zitten. Als ik namelijk een manpage opvraag krijg ik gewoon een leeg scherm, met onderaan, war normaal de paginanummers staan, staan daar nu vraagtekens. Het commando man kent hij wel dus, hij kan de pages alleen niet vinden. Hoe kan ik bekijken of ze inderdaad niet geinstalleerd zijn en hoe moet ik ze eventueel er bij installeren?

Mijn hartelijke dank, Gertjan

Verwijderd

Ik denk dat je met serie D de development packages bedoeld, en daar zitten de manpages iig niet in. Elk package installeert zn eigen manpages, en een manpage heeft helemaal niets met development te maken.

Kijk eens of er bestanden zijn in /usr/man/man{1,2,3,4,5,6,7,8}?

Verwijderd

Manpages en man zitten in serie ap1.
Om te checken of ze geinstalleerd zijn kun je ff een
code:
1
ls -l /var/log/packages/manpages

doen. Als ze niet zijn geinstalleerd moet je ze ff van CD of internet halen. Installeren gaat met
code:
1
installpkg manpages

. Te vinden als bijvoorbeeld ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware-8.0/slakware/ap1/manpages.tgz

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, heb het allemaal ff geprobeerd, en volgens mij zijn de manpages wel geinstalleerd, maar de 'viewer' ofzo niet. Als ik nu bijvoorbeeld 'man du' ofzo intyp krijg ik de weer dat lege scherm met vraagtekens waar de pagenummers moeten staan. Als ik dan afsluit staat er als foutmelding bij de prompt:

sh: /usr/bin/gtbl: No such file or directory
sh: /usr/bin/groff: No such file or directory

Herkent iemand dit en weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Alvast bedankt, Gertjan

Verwijderd

Package groff installen ;)

Dat staat er bij in de installatie... dat je groff nodig hebt om man-pages te bekijken.. geloof in AP1 ofzo..

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Thanx mate, werkt als een tiet! :)

Gertjan
Pagina: 1