Geen van de 4 cd-roms in XP werkt

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mijn vorige configuratie:

Adaptec 7850 SCSI Interface Card met daarop:

- UltraPlex 40 speed cd-rom
- Yamaha 8x4x24 cd-ReWriter

MSI 6163 Pro moederbord met daarop:

- Maxtor 20gig 7200RPM (primary master)
- 100MB zipdrive (primary slave)
- Maxtor 15gig 5400RPM (secundary master)
- AOPEN 9632 DVD-rom (secundary slave)

Dus wat hebben we : 4 ide-apparaten en 2 SCSI

Nou heb ik een Lite-On brander gekocht. IDE dus. Dus ik denk, ik flikker die zipdrive eruit en zet m'n brandertje er in de plek. Werkt. Ik brand een cd-tje, en moest er nog een branden vanaf DVD maar omdat m'n DVD-rom in XP het niet doet, terug naar W2K (dualboot gelukkig). Ook daar even Nero opgeknald, en CD-tje gebrand. Allemaal nog goed dus. Kom ik daarna terug in XP, zie ik in verkenner geen CD-roms. Gebeurt wel vaker. Nog es, geen effect. Kijk ik in m'n hardwaremanager, geven alle 4 de cd-roms (2 SCSI, 2 IDE), een uitroepteken. Flikker ik ze er alle 4 uit, reset even, en de SCSI's zijn goed gekomen, maar werken nog steeds niet in verkenner. De uitroeptekens bij de IDE's blijven. Wat ik ook doe, hardwarewisselingen, andere kabels gebruiken, alleen de brander en harddisk, SCSI eraf, brander eruit, niks verandert.

Ik XP er overheen gegooid. Duurde een uur omdat 'ie niet lekker vanaf de CD kon lezen en ik steeds vanuit W2K die goede files moest kopieren naar de harddisk. Daarna, geen effect.

Heeft iemand ENIG idee waar dit aan kan liggen? Ik heb weinig zin om WEER XP opnieuw te installeren omdat ik dit in EEN week al 2 keer heb moeten doen, omdat dat kutprogramma zo gevoelig is voor harddiskbeschadigingen...

;(

(edit: typo's)

Mother, will they like this song?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op woensdag 07 november 2001 21:38 schreef TheLunatic het volgende:
Ik heb weinig zin om WEER XP opnieuw te installeren omdat ik dit in EEN week al 2 keer heb moeten doen, omdat dat kutprogramma zo gevoelig is voor harddiskbeschadigingen...
No flame intended maar als je XP 2 keer in een week moet installeren dan vind ik dat genoeg reden om het niet te doen want in mijn ogen is het een slechte besturings systeem.
Heb weinig kennis van scsi maar wat ik kan bedenken is drivers?
Als het installeren al niet wou lukken omdat hij niet van CD kon lezen zou ik terug gaan waar je je windows xp heb gekocht en gewoon een andere eisen als je hem gedownload heb...tja dan moet je niet zeuren en gewoon andere os erop zetten want het is overduidelijk dat je kopie gaar is....

suc6

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

/offtopic :
[Dit bericht is gewijzigd door TheLunatic op 07-11-2001 22:39]
da's knap : bij mij is het nog een uur vroeger :o

Verwijderd

Ook daar even Nero opgeknald
Mogelijk dat daar je probleem ligt. Als je hier even rondkijkt in Software algemeen zie je veel mensen met WinXP problemen met Nero. Ik weet dat je het in Win2k hebt geinstalleerd, maar volgens mij leest WinXp een heleboel uit het register van WinXP.

Installeer je iets in WinXP en zeg je dat het niks mag veranderen in andere Windows versies, dan vind je dat XP zich daar niks van aan heeft getrokken, en dat je programma's onder Win2k dus ook niet meer werken.

Als je vindt dat Win2k goed genoeg werkt, ga dan terug naar dat OS, en laat XP even met rust tot er een servicepack of 3 overheen is gegaan. Mogelijk dat dan alles lekker werkt ;)

Jord.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mijn probleem is opgelost. Nero vond het niet zo fijn om er opte staan dus die heb ik er af geschupt en nu werkt alles weer... :(

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 21:44 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

No flame intended maar als je XP 2 keer in een week moet installeren dan vind ik dat genoeg reden om het niet te doen want in mijn ogen is het een slechte besturings systeem.
Heb weinig kennis van scsi maar wat ik kan bedenken is drivers?
Als het installeren al niet wou lukken omdat hij niet van CD kon lezen zou ik terug gaan waar je je windows xp heb gekocht en gewoon een andere eisen als je hem gedownload heb...tja dan moet je niet zeuren en gewoon andere os erop zetten want het is overduidelijk dat je kopie gaar is....

suc6
Op woensdag 07 november 2001 21:38 schreef TheLunatic het volgende:
Ik XP er overheen gegooid. Duurde een uur omdat 'ie niet lekker vanaf de CD kon lezen en ik steeds vanuit W2K die goede files moest kopieren naar de harddisk. Daarna, geen effect.

Heeft iemand ENIG idee waar dit aan kan liggen? Ik heb weinig zin om WEER XP opnieuw te installeren omdat ik dit in EEN week al 2 keer heb moeten doen, omdat dat kutprogramma zo gevoelig is voor harddiskbeschadigingen...
Je kon XP toch niet in zo een korte tijd weer opnieuw installeren??

Dus nu kan je wel nagaan dat hij illegaal is
Pagina: 1