Maxtor besteld, Quantum gekregen

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Hoi,

Vanmiddag is mijn nieuwe harde schijf gekomen. Ik had een Maxtor DiamondMax VL 40GB besteld, maar tot mijn verrassing zat er een Quantum Fireball lct 20 40GB in het pakket (ben er indmiddels achter dat de HD-divisie van Quantum door Maxtor is overgenomen, dus ik kan me voorstellen dat het daar iets mee te maken heeft). Kan iemand me vertellen of ik hier blij mee moet zijn?

Groeten,

Eelke

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:09

GaMbiNo

1337

NEE!!

de LCT 20 collectie is een serie baggertrage schijven...

Ze draaien namelijk op een snelheid van 4500 RPM in tegenstelling van de Maxtor die je besteld hebt.
Deze draait op 5400 of 7200 RPM, dat zou ik zo niet durven zeggen.

Dit is echt een heel goedkoop budget ding.. GEEN genoegen mee nemen!! :(

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 16:25

GreeTz

took the red pill

De Quantum LCT serie is niet bepaald snel, omdat dit de "low cost" serie is. Er zijn in ieder geval snellere schijven van quantum.

Alleen:           DE GROETJES

• eenTurk
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Ja ik denk dat je daar blij mee moet zijn..
Ik heb hier 3 Quantum schijven in mijn systeem, varieerend van 4 jaar oud (2x) tot 1/2 jaar oud (1x). Ze zijn wel SCSI, maar ik denk dat dat er niets mee heeft te maken. Ze werken heel erg goed.

Bovendien is het zo dat Maxtor gewoon de schijven die Quantum 'in-house' had gewoon doorverkopen. Zo heb je de Quantum Atlas 10K III en de Maxtor Atlas 10K III :? raar he :?

Groetjes,

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

Verwijderd

idd die Maxtor DiamondMax VL 40GB heb ik ook en die is super snel en stil... en kost ook aarig wat meer dan die schrijf die jij hebt gekregen.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Heb het ff voor je opgezocht:

De Maxtor is een 5400 RPM schijf, gewoon een lekker schijfje...

De Quantum is een 4500 RPM, baggertraag, ik heb een tijdje in een computerzaak gewerkt en die dingen ingebeouwd, je systeem wordt echt baggertraag met zo'n ding...

Echt niet doen!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:29
Op woensdag 07 november 2001 21:29 schreef mgfun het volgende:
idd die Maxtor DiamondMax VL 40GB heb ik ook en die is super snel en stil... en kost ook aarig wat meer dan die schrijf die jij hebt gekregen.
oftewel: ff een HELE boze brief/mail/telefoontje sturen !

• Haywire
Wat betreft goedkoop: volgens mij is de Pricewatch het daar niet mee eens. Volgens mij is die Quantum op de prijswatch 290 piek, terwijl ik nu inclusief rembour 285 piek heb betaald (prijs van de Maxtor). Wat dat betreft zou je dus zeggen dat het een goede deal is. Maar als hij een stuk trager is...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

Wok

Dakloos...

Ik zou daar GEEN genoegen mee nemen. Jij hebt immers een Maxtor besteld (en daar ook al voor betaald, neem ik aan?) en dan krijg je een Quantum (die volgens zeggen langzamer is). Terugsturen met de mededeling dat je niet de juiste schijf hebt gekregen. De koopovereenkomst is niet nageleefd en dat hoef je niet te accepteren.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op woensdag 07 november 2001 21:33 schreef Haywire het volgende:
Wat betreft goedkoop: volgens mij is de Pricewatch het daar niet mee eens. Volgens mij is die Quantum op de prijswatch 290 piek, terwijl ik nu inclusief rembour 285 piek heb betaald (prijs van de Maxtor). Wat dat betreft zou je dus zeggen dat het een goede deal is. Maar als hij een stuk trager is...
En geloof mij dat is ie...

Wij bouwden die dingen ook wel in in nieuwe Pentium 3 pc's maar we kregen ze altijd redelijk vlot terug omdat de klant de pc zo baggertraag vond. :(

• Haywire
Gambino: Kun je me ook vertellen waar je die info over hebt gevonden? Ik heb op de zite van Maxtor gezocht en ook wel wat documentatie van die Fireball gevonden, maar bijvoorbeeld niet het aantal rpm-en.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 21:37 schreef Haywire het volgende:
Gambino: Kun je me ook vertellen waar je die info over hebt gevonden? Ik heb op de zite van Maxtor gezocht en ook wel wat documentatie van die Fireball gevonden, maar bijvoorbeeld niet het aantal rpm-en.
Dat ben ik nu aan het opzoeken.. ff 3 PDFjes doorlezen...

edit:

http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/diamondmaxVL/QuickSpecs/dslct20.pdf

hier kun je lezen dat het idd een 4500 RPM drive is.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op woensdag 07 november 2001 21:37 schreef Haywire het volgende:
Ik heb het heel lang een keer opgezocht toen ik nog die pc-winkel werkte... ik zal ff zoeken waar dat stond.. :)

Verwijderd

En hier een plaatje voor als je geen PDF hebt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mgfun.com/stuffforothersites/schijf.jpg

Dit is dus de schrijf die je nu hebt

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Op woensdag 07 november 2001 21:44 schreef mgfun het volgende:
En hier een plaatje voor als je geen PDF hebt:

[afbeelding]

Dit is dus de schrijf die je nu hebt
Daar staat het dus al... 4500 RPM.. :(

edit:
En kijk die buffer dan eens.. 128 Kb.
De Maxtor heeft toch wel 2048 kb.
Weer een reden waarom die Quantum zo baggertraag is :(

Ik zou hier echt geen genoegen mee nemen...!!!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
gewoon terug naar de winkel met dat ding en je maxtortje claimen. Had ook iemand aangeraden een maxtor te kopen komt ie aanzetten met een seagate, nog een keer terug had ie weer een western digital en derde keer terug en hij had een maxtor :). kwamen ze met een smoes dat de maxtor was uitverkocht.

Verwijderd

Quantum LCT = Low Cost Technologie....
goedkope prut dus... wel lekker als mp3 schijf qua prijs en snelheid, maar voor normaal gebruik minder geschikt...

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 19:21

snoei

kabels... :D

mocht het niet lukken, roep dan de tweakers knokploeg maar bijeen!!!!!!!! >:)

Verwijderd

Zeker een meel sturen ofzo want dit hoort niet!

jij besteld en maxtor en krijgt zonder bericht een verotten quantem schijf...

kunnen hun jou geen maxtor leveren, da denk ik dat je de schijf beter trug kan sturen en je geld trug moet vragen :(

iig suc6! :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hop terug naar je verkoper, veeg hem goed de mantel uit en EIS ! ONMIDDELIJK hetgene wat je besteld had.
Dit is pure bedriegerij.

Verwijderd

4500 RPM is echter bagger!!! Vroeger ook zo'n schijf gehad...tering net zo snel als een diskdrive dus omruilen!

Verwijderd

Waar heb je hem besteld eigenlijk?

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 21:39
Op woensdag 07 november 2001 22:41 schreef snoei het volgende:
mocht het niet lukken, roep dan de tweakers knokploeg maar bijeen!!!!!!!! >:)
That's the Spirit!!!! *D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Quantum is :r . Heb er al enkele honderden van zien overlijden. Allemaal 10.2 Gigs Corona schijfjes. Die dingen zuigen gewoon.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 11:26

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Quantum is 100% troep

/dev/null

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 23:43 schreef I_Stealth_I het volgende:
Quantum is 100% troep
Ja, daarom heeft maxtor ze ook opgekocht |:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 07 november 2001 23:43 schreef I_Stealth_I het volgende:
Quantum is 100% troep
Aha, daarom worden Quantum SCSI-schijven (Like Atlas 10K-II en 10K-III) zoveel in servers gebruikt, omdat het troep is! Verrek, nooit geweten................ ach, zo leer je nog eens wat.....

Virussen? Scan ze hier!

• Haywire
Thnx voor de quickspecs, die ik had ik gisteren zelf ook al gevonden, maar kennelijk niet lang genoeg gewacht op de download, want die hele tweede pagina heb ik nooit gezien, en die is nou net het interessantst :) Ja, dit is echt belachelijk, ik bestel een 5400 RPM schijf met 2MB cache en krijg een 4500 RPM schijf met 128 KB cache. Zo werkt het natuurlijk niet :) Ik ga zometeen bellen en dan waarschijnlijk maar ff daar langs, het is toch niet zo heel erg ver uit de buurt.
Waar heb je hem besteld eigenlijk?
Bij MTI, hadden op dat moment volgens de Pricewatch de beste prijs op de Maxtor. Actuele prijs bij hun op de site was zelfs nog een paar gulden minder dan op de Pricewatch staat. Ik houd jullie op de hoogte, met de shopsurvey invullen zal ik nog maar even wachten tot dit afgehandeld is, anders komen ze er wel heel bekaaid af (bovendien hebben ze nog genoeg kans om het erger te maken :P).

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 00:25
ik vind quantum best redelijk, maar niet die low-cost bras.
en maxtor vind ik ook niet alles.

ik houd het lekker bij western digital.

• Haywire
Het wordt natuurlijk pas echt troep als het gegeven de specs (RPM, cache) trager is dan de concurrentie, of veel duurder, of snel kapot gaat. Anders heb je gewoon te maken met low budget spul. Prijs/prestatie. Maar dat is hier niet echt het punt, het gaat erom dat ik iets heel anders gekregen heb dan ik besteld heb (en bovendien wel betaald heb voor wat ik besteld heb).
ik vind quantum best redelijk, maar niet die low-cost bras.
en maxtor vind ik ook niet alles.

ik houd het lekker bij western digital.
Ik heb voor die Maxtor gekozen omdat die heel recent als beste uit een test van 5400 RPM-schijven kwam die hier op de frontpage stond. Ik wilde een 5400 RPM-schijf hebben omdat hij in mijn server gaat die dag en nacht aanstaat, dus liever niet zo'n helicopter erin :) In mijn workstation zit een 20GB 7200 RPM WD Caviar :)

edit: typo.

Verwijderd

/me heeft alle vertrouwen in Quantum verloren

Ik heb vorige week een nieuwe 10.000RPM schijf ontvangen en vier dagen later was ook die dood. Nee ik geloof niet meer in Quantum, misschien onterecht, maar ik ben heeeeel veel (40GB aan Manga en 20 GB aan MP3) kwijt geraakt. Net alles gesorteerd om het netjes op volgorde te branden. Heb nog net DB en DBGT kunnen branden, maar de rest was al weg. :'(

• Haywire
Nou, update 1, net gebeld. "Oh, dat hebben ze dan verkeerd uit het schap getrokken." Geen probleem, kan de schijf gratis terugsturen via hun antwoordnummer. Doe ik niet, ga vanmiddag wel even langs, kan ik tenminste direct zien of het wel goed gaat. Hij zei in elk geval dat ze de Maxtor wel op voorraad hebben, dus so far so good.

• Haywire
Update 2: probleem naar volle tevredenheid opgelost. Gisteren even bij MTI in Barneveld langsgeweest, eerste persoon die ik aansprak was ook gelijk degene waarmee ik gebeld had, wist dus meteen waar ik het over had en binnen vijf minuten was ik met de goede schijf weer de deur uit. Enige jammere blijft natuurlijk dat ik in eerste instantie het verkeerde krijg. Het is mooi dat ze een (gratis) antwoordnummer hebben waar je verkeerde bestellingen naartoe kan sturen, maar echt veel voelde ik daar niet voor. Toch bijna driehonderd piek die je zo even verstuurd. Het is dus te hopen dat ze niet vaker fouten maken met bestellingen.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Toch nog netjes afgehandeld dan... :)

Maar ik vraag me bij dit soort dingen toch altijd af of het hier wel om een foutje gaat... :(

Die LCT dingen raak je namelijk echt niet meer kwijt aan een kenner, je kan ze dan maar het beste een leek in de maag splitsen :(

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geheh d8 ik het niet :p
Bij MTI besteld :P
Haddik dus ook gedaan en ook een Quantum gekregen maar ze zeiden niets :)
Dus ik zag het en belde hun en toen kwamen ze met 3 redenen aanzetten
1. Maxtor heeft ut overgenomen
2. Maxtor was niet op vooraad
3. OH? wat raar

Uiteindelijk wel me Maxtor gekregen maar ze zeiden wel weet je het wel zeker Quantum is veel beter en veel stiller en veel sneller :P

• Haywire
Tja, dat heb ik me ook wel afgevraagd. Het enige wat ik dan denk: ze zijn heel erg op Tweakers.net gericht (zat zelfs een brief bij mijn bestelling of ik niet alsjeblieft de shopsurvey wilde invullen). Dan kun je toch op je vingers natellen dat je mensen niet zomaar iets in hun maag kan splitsen, omdat je dikke kans hebt dat de besteller een bezoeker is van T.net. Maar als het vaker gebeurd, dan krab je je toch eens achter je oor...

Dat verhaal van niet op voorraad daar zou ik op zich nog niet eens zo'n moeite mee hebben (zeiden ze bij mij trouwens niet, ze gaven direct toe dat het een foutje was), zolang het een vergelijkbaar product is.

Wat betreft dat het iets te maken zou hebben met die overname, dat probeerde hij bij mij ook. Nog nadat ik had gezegd dat het een heel ander ding was, dus dat was wel lef :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Op donderdag 08 november 2001 08:59 schreef Jamez_Joint het volgende:
* Sine heeft alle vertrouwen in Quantum verloren
ditto .. (nee niet die bagger tape drives :r )

heb op het werk een stapeltje kapotte quantums liggen (stuk of 11) zowel scsi als ide
bijna allemaal met bad sectors :r

Quantum ? nee dank je !

hopelijk dat maxtor daar een beetje aan verandert

Repareren doe je zo.

Pagina: 1