ok, als je een netwerk wilt maken met 2 computers, !!allebei met winxp!!, en het lukt je niet? (zoals ik ook had, en dus ook 10x alles geprobeert had)... dan is hier mijn oplossing.... Ik leg het uit voor beginners: Open je systemdevices/systeemeigenschappen (rechtermuiskn. op deze comp,eigenschappen,hardware,system devices) en delete op beide pc's alle netwerkkaarten. Na dit start je ze opnieuw op, en tada...ethernetadapter found
.. laat hem instaleren (doetie bij mij automatisch). Dan verschijnt een icoontje van de wizard thuisnetwerken -> NIX MEE DOEN, afsluiten dus. Als je nu op de serverpc eigenschappen van netwerk opent, dan ga je naar de eigenschappen van de netwerkkaart die internet ontvangt en vink je "enable internet sharing" aan. Nu is het al mogelijk om te internetten op beide pc's !, dus je hoeft eigenlijk niets handmatig te doen. En wil je ook in de bestanden van de andere comps kunnen komen... dan "deel/share" je gewoon de c-schijf (rechtermuiskn. op de hd), en daarna kijk je in netwerk omgeving. Ik hoop dat ik jullie geholpen heb