Toon posts:

tv-in, video-in, tv-kaart, wat werkt voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

binnenkort wil ik een nieuwe videokaart gaan kopen. zelf dacht ik aan een radeon 7500 of 8500 (hangt af van prijs en extra's), maar ik zit met het volgende:
ik wil de kaart onder meer gebruiken om tv-programma's op te nemen, maar, ondanks zoeken in de search, weet ik niet precies wat ik moet hebben. Moet ik nu een kaart hebben met tv-in, eentje met video-in, of een aparte tv-kaart. En: is het gewoon een kwestie van de (het huis) inkomende coax-kabel aansluiten op die kaart, of een kabel van tv/video naar de kaart, of mischien nog iets anders?

Mijn eigen idee is dat ik tv-in moet hebben, en dat dan de binnenkomende coax op de kaart aansluiten moet werken, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben. Wie kan mij zekerheid geven???

De rest van mijn systeem (iig, zoals het tegen die tijd is):
athlon xp 1600+
een kt266a mobo, hopelijk is die abit op de hcc te verkrijgen
768 mb pc2100 ddr sdram
en de rest lijkt me niet zo van belang (zo wel, kan het altijd nog vermeldt worden).

Help aub.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

op een zogenoemde tv kaart zit de tuner (met de coax aansluiting) op de kaart. Zonder tuner kun je ook tv kijken op de pc maar dan gebruik je de tuner van de videorecorder. (Scart/video uit naar Video in op de PC) Als dan een andere zender wilt zet je hem over met de astandbed. van de video.

Een tuner is op zich wel handig,misschien dat die Matrox marvel Tv kaart (g450) wat voor je is. Die geeft als 1 van de weinigen een behoorlijke capture...

Verwijderd

Topicstarter
jij zegt nu video, maar is tv ook goed, ik heb geen video namelijk, alleen tv

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

dan moet je in tv hebben die een scart heeft waarvan ook de video uit werkt.... (meestal staat er bij de uitgang van die pijltjes... IN of IN/UIT.. check dit even dan is het mogelijk zonder tv chip op je kaart. Je kan dan echter maar in kanaal tegelijk kijken op zowel de pc als de tv. Met een tuneop de kaart kun je 2 verschillende kanalen binnen laten komen.

Verwijderd

Topicstarter
is alleen uit ook mogelijk???
ik heb namelijk even achterop de tv gekeken, en hetgeen ik daar zie staan lijkt op een tv-schermpje met een pijltje naar buiten.

maar een tuner op de kaart klinkt toch op zich wel fijn (ook al kijk ik dan waarschijnlijk hetzelfde als wat ik opneem, de mogelijkheid om iets anders op te nemen is toch fijn), alleen had ik liever een radeon. weet iemand wat voor kaart ik dan moet hebben? iets van een radeon 7500 all in wonder ofzo??? of heeft de 8500 al iets van een kaart die op kan nemen???

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ook nog eens een paar winkels binnengestapt.
wat ik natuurlijk ook nog kan doen (en wat financieel gezien geen slechte keuze is) is een normale videokaart, en een aparte tv-kaart erbij. Dan kan ik dus toch bv die radeon 8500 nemen, en dan bv een pinnacle studio pctv rave erbij stoppen.

weet iemand hier of dat een beetje fatsoenlijk werkt. Met name dan dat tv-kaartje; is dat een beetje een goede? eventueel andere suggesties?

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik zou ff een maandje wachten op de radeon 8500 all in wonder is over het algemeen beter dan een losse tv kaart erbij kopen koop desnoods een geforce gts met tvbox (een v7700 deluxe tv) das nog een betere oplossing anders krijg je gekut met kwaliteit van video beeld en resizing... overigens geeft de tv box van asus een 5 keer hogere resolutie dan een gewoon tv kaartje

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is natuurlijk ook nog mogelijk.
maar dan moet ik maar hopen dat ie er over een maandje al is, ook in nederland dus.

ennug: iemand een wilde gok wat dat ding dan gaat kosten??? 't mag wel wat kosten, maar het moet natuurlijk niet TE gek worden (radeon 8500 + die pinnacle studio pctv rave is ongeveer 800 piek dacht ik)

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
zoals ik zei kan je ook voor de v7700 gaan met een geforce gts en een asus tvbox is bij computerland 800 (eynstein 600)
das een hele goeie optie ....zou zoals ik al zei niet voor losse tv kaart gaan dan liever een videorecorder op een videokaart aansluiten

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, videorecorder erop aansluiten is niet echt mogelijk, bij gebrek aan videorecorder.

Ik heb even her en der naar prijzen gezocht:
radeon 8500 + losse tv-kaart is idd iets van 800 piek, zoals ik al zei
videokaart met een tuner on-board: radeon aiw ca. 550, matrox marvel g450 ca 600 en de radeon 8500dv (de 8500 aiw zeg maar) wordt naar schatting iets van 1200 ofzo (net onder de 500 dollar), maar die is nog niet leverbaar.
Jouw suggestie, asus met tv-box, geeft ook een interessant prijsje:
v7700 deluxe + tv-box ca 650
v7700 pro deluxe + tv-box ca 750
v7700 ti deluxe + tv-box ca 700
V8200 Ti200 Deluxe + tv-box ca 850
V8200 DeLuxe + tv-box ca 1100
V8200 Ti500 Deluxe + tv-box ca 1250
(die laatste drie zijn wel wat duurder natuurlijk, maar dat is die radeon 8500dv ook)

ik had alleen eigenlijk weinig zin om 1200 piek daaraan uit te geven..... ;(

edit:
oja, al deze pijzen komen uit de pricewatch, behalve die van de 8500dv, die komt van de ati-site

Verwijderd

Topicstarter
Bij die radeon 8500 kan ik ipv zo'n pinnacle kaartje ook nog (wat ik net gevonden heb) de ati-tv-wonder stoppen. Dat zou in principe beter moeten werken dan die pinnacle (moet iig compatible zijn lijkt me)
Ik kan alleen helaas nergens vinden op wat voor resolutie deze maximaal captured (bewegend beeld natuurlijk, stilstaan heb ik wel gevonden), weet iemand dat toevallig???

iig: kosten zijn 100 dollar, ietsje duurder dan de simpelste pinnacle, maar ongeveer gelijk met de studio pctv pro, wat geloof ik de goedkoopste stereo kaart is van hen.
Pagina: 1