Toon posts:

Logisch en uitgebreide partities.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m'n hardeschijf. Ik kan 'm niet benaderen met een dos diskette. Dus ik wou alle partities verwijderen. Maar nu als ik de uitgebreide partitie wil verwijderen dan geeft Fdisk de melding dat in de uitgebreide partitie nog een logische partitie zit. Dus dan wil ik die logische partitie verwijden, maar dan krijg ik de melding dat er geen logische partitie aanwezig is. Dus wat moet ik nu.
Fdisk zelf geeft in 'partities weergeven' (keuze 4) dat er wel een logische partitie is.

Maar wat meot ik nu doen. Nu kan ik niks met die schijf, want vanuit Dos is hij niet te benaderen. En ik ben er 100% zeker van dat er geen NTFS op welk formaat dan ook op staat.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

nou heb je misschien een linux cd liggen?

Zo ja doe die erin en boot vanaf cd... ga een paar stappen door totdat je bij een scherm komt waarin je je partities voor linux zou 'moeten' instellen.

Haal vervolgens alles weg wat er staat, druk op 'Back' en op de vraag of hij de juiste instellingen moet opslaan geef je 'ja' als antwoord...

Geen linux cd?

Gooi je hardeschijf in een andere comp met windows 9x/nt/2000/xp erop en bewerk hem met Partition Magic

hf :)

p.s. vertel ff als je d'r uit bent gekomen en hoe, zodat andere mensen d'r ook nog wat aan hebben :P

Hoi

Verwijderd

Je kunt met een bootsector tool een hoop doen....

ik gebruik zelf de ranish boot manager... werkt prima..
geeft je een overzicht van je partities, en kan ze zo deleten en aanmaken en zelfs formateren...

http://come.to/ranish