tv-out zonder randjes... ervaringen gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik ben in het bezit van een asus v6800 deluxe. Op zich geeft de kaart een prima tv-out. Sinds ik echter computerbeelden met videobanden d.m.v. een panasonic WJ-MX geval wil mixen is het mij opgevallen dat de output geen PAL is. (768x576).
Dit heeft tot gevolg dat ik van die irri randjes krijg als ik het beeld mix met iets dat van video komt...

1> Hebben alle g-force kaarten dit of alleen de vxx00 serie van asus ?

2> Is dit eventueel softwarematig op te lossen met zoiets als bijvoorbeeld het tvtool proggie ?

3> Zijn er mensen met andere kaarten die wel gewoon 768x576 geven (zonder randjes)

-alle replies zijn welkom-

• under-world
niemand ??

Verwijderd

Ik heb de V7700 Deluxe, en bij mij zitten er ook zwarte randen omheen. Dit komt niet omdat het geen PAL signaal is, dat is het wel, maar het is gewoon 800x600 omlaag geresized, en om te voorkomen dat er iets buiten het beeld valt zitten er extra zwarte randen omheen...

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

800x600 doet ie toch gewoon in PAL?

Verwijderd

Nee, als je wel eens video 'gecaptured' hebt dan weet je dat 768x576 de PAL resolutie is. En trouwes: ik heb nog geen oplossing gevonden (ik vind die zwarte randen ook f*cking irritant).

• under-world
Het is idd is wel gewoon PAL, maar niet in het standaard beeldformaat. (768x576) De 7700 doet het dus ook. Misschien dat het aan de asus kaarten ligt of aan de gforce chipsets.

Weet iemand dit ?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd omdat het een prob. is waar ik in mijn geval niet zo snel een andere oplossing dan het het kopen van een andere kaart voor weet.

Ik wil dan wel van te voren weten of die kaart wel een PAL met standaard beeldformaten geeft... (suggesties??)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
www.tvtool.de

die is juist daarvoor gemaakt...

• under-world
het werkt....

OKAY DAN !!!!!!!

Verwijderd

Als ik TVTool gebruik om het beeld 'full screen' weer te geven valt er een heleboel weg. Dat komt omdat mijn kaart niet in staat is om een resolutie van 768x576 te geven, en dus valt er een stuk buiten beeld. En dat is óók storend. En resizen werkt niet (staat gewoon disabled).

edit:

ik zou geen nieuwe kaart kopen, maar een omzetter VGA->TV. Die werken altijd perfect. Kost maar iets van 200 piek ofzo.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:01

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 07 november 2001 21:30 schreef Spaceknarf het volgende:
Als ik TVTool gebruik om het beeld 'full screen' weer te geven valt er een heleboel weg. Dat komt omdat mijn kaart niet in staat is om een resolutie van 768x576 te geven, en dus valt er een stuk buiten beeld. En dat is óók storend. En resizen werkt niet (staat gewoon disabled).
Daarom zit er de 'Desktop' optie in.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 21:53
Ik heb ook een Geforce 2 MX en gebruikte in win98se detonater drivers (weet ff niet welke versie) en als ik dan mijn vidkaart op Twinview zetten (Clone) en dan bij Overlay controls ehm zetten op aspect overlay (uit mijn hoofd) en ik starte een vid op in media player schakelde die me tv automatisch in de goeie resolutie FULL SCREEN ... MAAR !!!
nu sinds ik Windows XP gebruik doet ie dat dus niet meer, me beeld is niet meer gevuld met deze zelfde manier ....

Iemand de oplossing ?

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 21:34 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Daarom zit er de 'Desktop' optie in.
WAAR? (Ja ik heb de nieuwste versie 5.5)

• under-world
Op woensdag 07 november 2001 21:36 schreef Reveal! het volgende:
Ik heb ook een Geforce 2 MX en gebruikte in win98se detonater drivers (weet ff niet welke versie) en als ik dan mijn vidkaart op Twinview zetten (Clone) en dan bij Overlay controls ehm zetten op aspect overlay (uit mijn hoofd) en ik starte een vid op in media player schakelde die me tv automatisch in de goeie resolutie FULL SCREEN ... MAAR !!!
nu sinds ik Windows XP gebruik doet ie dat dus niet meer, me beeld is niet meer gevuld met deze zelfde manier ....

Iemand de oplossing ?
Wie kann der PAL 768x576 und der NTSC 720x480 Mode unter Win 2000 aktiviert werden?

Am einfachsten ist es, den aktuellen Detonator 21.81 hier runterzuladen und zu installieren. Danach stehen die Auflösungen zur Verfügung.

Man kann die notwendige Modifikation des Treiber bzw. einer bestimmen Datei aber auch selber durchführen. Bei jedem nVidia Referenztreiber wird die Datei nv4_disp.inf mitgeliefert. In dieser Datei gibt es für jeden Grafikkartentyp eine Liste, in der alle zu installierenden Auflösungen aufgelistet sind. Hier muss nun für jede der drei Farbtiefen 8, 16 und 32 die entsprechende Zeile ergänzt werden:

HKR,, NV15_Modes, %REG_SZ_APPEND%, "8 720 480 60 70 72 75 85 100 120 0"
HKR,, NV15_Modes, %REG_SZ_APPEND%, "8 768 576 60 70 72 75 85 100 120 0"

NV15 ist hier als Beispiel für eine GeForce2 gewählt. Welche Bezeichnung die eigene Karte trägt, findet man ganz am Ende der Datei. Wenn die Zeilen ergänzt und die Datei gespeichert wurden, den Treiber einfach neu installieren. Das warŽs. Achtung: Darauf achten, dass auch wirklich dieser Treiber benutzt wird. Win2K lädt nämlich gerne mal die Dateien aus dem Windows Verzeichnis!

Anmerkung: Mit den Detonator Versionen 12.xx es nicht!

• under-world
dit wordt binnenkort gefixed met de eerstvolgende drivers zeggen ze bij TVtool...
Pagina: 1