Toon posts:

[hi-end]Wie heeft er een krell amp en is tevreden?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic.

Een vriend van me heeft een 2e hands gekocht voor 10k.
Het is een 2x100 watt eindversterker. Dat ding klinkt subliem op zijn martin logans. Hij had namelijk eerst een zelfbouw eindversterker. Op zo'n set kun je het verschil horen ook in soorten interlinks etc..

Maar is er nou iemand die eerst een normaal versterkertje had met goeie speakers en cd speler en is overgestapt naar een krell of een ander merk van die klasse die er totaal ontreved mee is?

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik HAD bijna een Krell KSA-50 kunnen kopen, maar die neemt continu 500 watt van het net af, dus heb ik het helaas niet kunnen doen. (mijn ouders betalen nog steeds te energie rekening, anders had ik wel mee moeten betalen)

Met Krell kun je niet zo makkelijk ontevreden mee zijn, omdat ze gewoon alle luidsprekers kunnen aansturen. Het enige wat je misschien niet mooi kan vinden is het geluid, maar dat is smaakverbonden. Ik heb niet die Krell gehoord, maar ze schijnen erg klininsch te klinken, dat is alles.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Oceria

I've been in between....

Op woensdag 07 november 2001 23:57 schreef Mystic_Jack het volgende:
(...)
Met Krell kun je niet zo makkelijk ontevreden mee zijn, omdat ze gewoon alle luidsprekers kunnen aansturen. Het enige wat je misschien niet mooi kan vinden is het geluid, maar dat is smaakverbonden. Ik heb niet die Krell gehoord, maar ze schijnen erg klininsch te klinken, dat is alles.
Nou, de afgelopen tijd heeft krell wel wat problemen gehad met de transistoren die ze gebruikten; er zijn wel een paar krell eindversterkers in rook opgegaan...
Ik gok dat deze jongen een 300 integrated heeft gekocht. Niet?
Gaat inderdaad waanzinnig goed samen met Martin Logan. :)
Veel luisterplezier bij hem, maar voor dat bedrag dat hij heeft uigegeven kun je ook nieuw spul kopen dat bijna net zo goed klinkt, dus incluis CD speler, luidsprekers en kabels. Kijk maar eens naar wat JaG allemaal heeft aangeboden gekregen om te beluisteren. ;)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
denk ut wel :) hij was idd in rook opgegaan. Zo maar opeens tijdens het luisteren. de reparatie kosten hem 1000 piek :)hehe

Krells schijnen een heel koud/helder en strak geluid te geven, dus als je daar van houdt in combinatie met martin logans is het best wel kwijlend :)

Hij luisterd dan ook geen Trance ofzo thuis... dat doet ie in z'n auto..

Deze klasse is voor mij toch iets te hoog :) ik blijf wel bij me headset... lekker cheap... als ik muziek wil luisteren ga ik wel naar hem toe ofzow ;)

Verwijderd

Sorry voor de bump, maar er staat ergens een krell ksa 150 te koop. Dat is dus echt een power amp, maar als die ook een probleem heeft met zijn transistoren dan lijkt me dit een 'gevaarlijke' aankoop.. Iemand ooit van problemen met deze amp gehoord?
Op audioreview.com zijn alleen maar goeie verhalen te lezen nl.