Toon posts:

Packard Bell geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
pffffffffffffff wat heb ik toch een hekel aan die PB maar ja ik moest iemands computer onder handen nemen en nu word ik er gek van :(

specificaties:

1. club 300 xr (cyrix 300 microprocessor)
2. packard bell mediatrainer moederbord (alles onboard)

probleem:

nadat ik win2000 erop had gezet probeerde ik office erop te zetten en kreeg een enorme vastloper en had gereboot, dat was dus meteen raak want ik had geen normaal beeld meer (strepen op monitor) mijn computer gelijk op de monitor gezet en hij deed het gewoon!!! :?

volgende dag had ik op een beurs een pci videokaartje aangeschaft en erin geprikt hallelujaaaaaaaaa :) ik had beeld maar niet voor lang :( ik had meteen de PB monitor erbij gehaald om te kijken of dat het probleem was die deed het ook heel effe en sindsdien krijg ik alleen blokjes op die monitor als ik het systeem start!!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr |:( heeft iemand hier ervaring mee zo ja wat kan het zijn??? ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen want ik word er gek van :'(

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Tis duidelijk videokaart probleem. Stuk, of geen goede drijvers.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 20:36 schreef Frankie02 het volgende:
Tis duidelijk videokaart probleem. Stuk, of geen goede drijvers.
Op woensdag 07 november 2001 20:07 schreef zakaria1977 het volgende:
volgende dag had ik op een beurs een pci videokaartje aangeschaft en erin geprikt hallelujaaaaaaaaa :) ik had beeld maar niet voor lang :( ik had meteen de PB monitor erbij gehaald om te kijken of dat het probleem was die deed het ook heel effe en sindsdien krijg ik alleen blokjes op die monitor als ik het systeem start!!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr |:( heeft iemand hier ervaring mee zo ja wat kan het zijn??? ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen want ik word er gek van :'(

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
heb zelf nog precies hetzelfde wrak staan, ben m een beetje ant oplappen :) zijn zuigdingen, wel bizar dat een ander kaartje het maar even doet...

* rvanlooijen denkt monitor

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 20:45 schreef caesartje het volgende:
heb zelf nog precies hetzelfde wrak staan, ben m een beetje ant oplappen :) zijn zuigdingen, wel bizar dat een ander kaartje het maar even doet...

/me denkt monitor
het gekke is dat die monitor het wel doet icm een ander systeem weird!!! :? zijn inderdaad zuigdingen helemaal met je eens ik moet er van :r verder nog suggesties???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr- de FR520 (aka Mediatrainer) :r :r :r :r

Ding zuigt van alle kanten. SiS 5597/5598 chipset. Ik heb er een muismat van (zie hier, maar dan met de herkenbare 4 Simm sloten haaks op FDD, en gelijk daarachter de 3PCI sloten) >:)

Altijd een idee: CMOS clear (als ik m'n werk was zou ik nog de jumper kunnen vertellen ook >:) ). En de ESCD clearen (NVRAM ook) als je BIOS inkunt.

edit:
wacht ff- ik kan m'n muismat lezen :+ JP4 (disable internal VGA) moet voor PCI kaart op 1-2 staan, anders 2-3 en JP7 (vlak naast de batterij) ziet er verdacht uit als CMOS clear (alleen de legenda paste net niet op de muismat :z )- voor het eerst dat ik met een muismat troubleshoot :7

Oslik blyat! Oslik!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij geeft dus ook al rotbeeld bij het opstarten? bios enzo
anders zou het aan de refresh rate kunnen liggen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

of gewoon je geheugen.. kan ook brak zijn. Probeer dat eens om te wisselen.

Ik frut, dus ik epibreer

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Daarom heb ik nou zo'n hekel aan Packard Bell's... Allemaal van dat soort vage dingen... Maar denk idd eens aan je RAM... Want soms wel soms niet is echt vaag... Suc6 ;)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik moet mijn bek houden van mijn baas.

Hint: see profile

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 08 november 2001 10:24 schreef ocf81 het volgende:
Ik moet mijn bek houden van mijn baas.

Boeien, alsof ik dat altijd doe

Verwijderd

[b]
/me denkt monitor
kan toch niet het monitor zijn?!!!! hij heeft toch een andere kast er op aan geslote en die deed het wel gewoon, dus lijkt me sterk dat het de monitor is...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 11:16 schreef Miss_Dittie het volgende:

[..]

kan toch niet het monitor zijn?!!!! hij heeft toch een andere kast er op aan geslote en die deed het wel gewoon, dus lijkt me sterk dat het de monitor is...
het was inderdaad niet de monitor en ook niet RAM het probleem is verholpen en ik denk dat het een jumpers klusje was dus mijn dank aan degene die me daaraan deed denken :) typisch PB werkt alleen als het zin heeft :r
Pagina: 1