heb ik net redhat7.2 op mijn bak geinstalleerd... wil ik X starten (kde), krijg ik de melding tijdens het starten van X: DCOPServer not running, please run DCOPServer blablabla... en X start dus niet op
nou moet de dcopserver gestart worden, maar hoe start je zoiets nou op???
Nounounou.. Beetje ongeduldig ? ;-)Op woensdag 07 november 2001 20:29 schreef triple-h het volgende:
huh???!!!! niemand???
Hoe start je X precies op ? Met startx ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
ach ja... het is voor iedereen goed om linux te leren met puur console werkOp woensdag 07 november 2001 22:17 schreef triple-h het volgende:
ik heb redhat 7.2, en dat van DCOPserver is moeilijk hinderlijk...... Ik dus nu gewoon geen X (kde) draaien
of heb je hiervoor al linux gebruikt enzo?
PSN: Houtvlot
normaal heb ik altijd al gewerkt in de console... alleen het grafische gedeelte wil ik ook uitproberenOp woensdag 07 november 2001 22:18 schreef dinges het volgende:
[..]
ach ja... het is voor iedereen goed om linux te leren met puur console werk
of heb je hiervoor al linux gebruikt enzo?
maar dat lukt niet echt
dcopserver is de server die het onderlinge verkeer tussen de processen van KDE regelt. Het probleem ligt dus niet bij je X, maar bij je KDE-installatie. Probeer daar eens een logbestand voor te vinden (kan ik nu niet doen, moet nu heel snel weg...)
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
mis ik soms bestanden ofzow??Op woensdag 07 november 2001 22:43 schreef odysseus het volgende:
dcopserver is de server die het onderlinge verkeer tussen de processen van KDE regelt. Het probleem ligt dus niet bij je X, maar bij je KDE-installatie. Probeer daar eens een logbestand voor te vinden (kan ik nu niet doen, moet nu heel snel weg...)
Op woensdag 07 november 2001 23:05 schreef triple-h het volgende:
mis ik soms bestanden ofzow??
code:
1
| locate hcopserver |
zou je dat kunnen vertellen :-))
Eventueel updatedb ervoor draaien...(Voordat je die locate intikt bedoel ik :-) )
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Wat heb je bij het installeren erbij gekozen?
KDE of/en GNOME?
KDE of/en GNOME?
Probeer eerst eens gewoon dcopserver te starten en dan pas X, misschien lukt het dan of je krijgt een error waar je weer wat wijzer van wordt. '/usr/bin/dcopserver &' onder debian, RH zal dat ook wel ergens daar neerzetten.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
ik krijg dan elke keer:Op donderdag 08 november 2001 10:01 schreef odysseus het volgende:
Probeer eerst eens gewoon dcopserver te starten en dan pas X, misschien lukt het dan of je krijgt een error waar je weer wat wijzer van wordt. '/usr/bin/dcopserver &' onder debian, RH zal dat ook wel ergens daar neerzetten.
[root@server]# /usr/bin/dcopserver
Aborting. $DISPLAY is not set.
Er staan in je homedirectory een of meerdere bestandjes met de naam .DCOPserver_computernaam:0 of iets van die strekking.
Gooi die weg en probeer dan nog eens om X te starten
Gooi die weg en probeer dan nog eens om X te starten
Pagina: 1