Toon posts:

[Linux] Welke Slackware SoftwareSets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
A - The base system. Contains enough software to get up and running and have a text editor and basic communications programs.
AP - Various applications that do not require the X Window System.
D - Program development tools. Compilers, debuggers, interpreters, and man pages. It's all here.
DES - Includes the GNU libc crypt() function.
E - GNU Emacs. Yes, Emacs is so big it requires its own series.
F - FAQs, HOWTOs, and other miscellaneous documentation.
GTK - The GNOME desktop environment, GTK widget library, and the GIMP.
K - The source code for the Linux kernel.
KDE - The K Desktop Environment. An X environment which shares a lot of look-and-feel features with the MacOS and Windows. The Qt widget library is also in this series, as KDE requires it to function.
N - Networking programs. Daemons, mail programs, telnet, news readers, and so on.
T - teTeX document formatting system.
TCL - The Tool Command Language, Tk, TclX, and TkDesk.
U - Contains packages for programs designed specifically for and that will only run on UltraSPARC systems.
X - The base X Window System.
XAP - X applications that are not part of a major desktop environment. For example Ghostscript and Netscape.
XD - X11 program development. Libraries, server link kit, and PEX support.
XV - XView libraries, the OpenLook Virtual and Non-Virtual window managers, and various other XView applications.
Y - Games (the BSD games collection, Sasteroids, Koules, and Lizards).

Voor een zo;n klein mogelijke installatie dus zonder X voor een gateway. Dus gewoon plain linux +IP masq

Welke van de Set's heb ik niet nodig (en dus ook geen onderdelen er in) De X serie kan ik begrijpen. maar verder.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12

zwik

randomized

Je hebt alleen de A en de N serie nodig daarvoor. Maar als ik jouw was zou ik ook AP en D installeren omdat die ook wel makkelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ah mooi,

in welke zit make want die ben ik een keer vergeten en dat was niet echt handig

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12

zwik

randomized

Volgens mij zit die in de D packages ergens.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
je kan er toch ook voor kiezen om voor elk pakketje aan te geven of je 'm wel of niet wil installeren? kan je nog meer overbodige dingen weglaten.
en je kan trouwens naderhand met slackware's packagetool ook nog dingen erbij installeren hoor, dus als je iets vergeet hoef je 'm niet helemaal opnieuw te gaan installeren

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, maar ik vond het onduidelijk welke packages je nu nodig hebt en welke niet... maar het gaat lukken :) goed nu dan zonder veel overbodige rotzooi.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Eventueel ook de K voor je kernel-source! ( mocht je je kernel zelf willen compilen dan

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

en de y-series voor uw broodnodige fortune-cookie bij het inloggen :)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Als je geen software gaat compilen heb je alleen het volgende nodig (kernel 2.2.19):

A: ide en bash1 nodig
N: ipchains en tcpip1

Voor kernel 2.4.5 heb je nodig:

A: ide245 en bash1
N: iptables en tcpip1

Zo kan je volgens mij een hele kleine install maken, ik had een install van 300 meg, en daar zat dan ook de kernel source in en de development meuk. Vond ik wel aardig dat ie zo klein was, maar als je geen software en kernel gaat compilen dan kan ie heel klein worreh :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil het zo klein mogelijk hebben. Ik ga wel wat combies maken... ff kijken wat het kleinst wordt.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Zit in die package N ook dit?
-BitchX
-Proftp (als die erbij staat)
-samba
-alle programma's die je nodig hebt om nieuwe software te installen
-ssh
-ftp
-wget
-lynx
-ipchains
-ip_masq modules
-dhclient
-pico (ja deze wil ik ook, fijne editor!)
-vi
En zo niet, welke heb ik hiervoor nodig, en heb ik hiervoor ook de kernel source voor nodig(als ik later NIET de kernel wil hercompileren maar wel nieuwe software installe en evt nieuwe kernel installeren, heb ik de kernel source toch niet nodig of wel?)
Pagina: 1