QUAD-->duur

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14
hey
ik ken iemand met een quad, kent iemand dat? niet zon ding met 4 wieren >:) , maar een versterker, stereo, dingetje.
Ik zal ff uitleggen: 1 versterker, 1 radio(tuner), 1 cd-speler, 1 kastje, vast ook versterker alleen dan zonder knopjes, +afstandsbediening.
Ze hebben er 2 boxen bij, lange, dunne dingen, genaamd elektrostaten

Iemand idee waar ik het over heb? Nou dit setje kost dacht ik 15000 voor de stereo (radio,versterker,cd-speler,afstandbediening) en 10000 (minstens) per box.

Ik heb er dus uitgebreid mijn muziek op beluisterd, en kwam tot de conclusie dat met bass aan, er toch verdraaid weinig bass in zat. ECHT :r , want de rest van het geluid is wel goed. Er kan niet eens een xtra sub op waarden aangesloten. Heeft iemand toevallig zon ding, of weet ie er iets van af, hoe je er tcoh Xtra bass uit kan krijgen, want zoveel geld en dan geen goeie bass is :'(
en de eigenaar van dat ding zei dat er wel bass in zat, maar dat ik gewoon een andere bass gewend was, dat ik wilde dat de hele kamer mee zou trillen, maar dat valt wel mee :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Jij bent gewoon een bass freak denk ik :), ik ken ook iemand die luisterde een keer in een hifi zaak met mij mee naar speakers (van rond de F600,-) dat waren Hifi speakers.

Hij vond ze allemaal te weinig bass hebben (kon je ook niet regelen op de Hifi Marantz amp). De meeste mensen (over heel de bevolking) vinden speakers saai klinken als ze alle frequenties (dus ook de mid en bass) vrij linear weergeven. En op die dure amps kun je dat bijna niet kromtrekken en dus niet treble en bass opkrikken. Het gros wil toch een beetje kutten met bass en treble.

Ik kom heeeel vaak tegen dat de meesteN de bass en treble (dus ook loudness :) ) graag wat willen opkrikken. Gezien electrostaten respectievelijk gewoon niet laag komen en er ook nog een amp op zit waarbij je waarschijnlijk de bass moeilijk kunt "regelen" zullen ze weinig "vette" bass weergeven ja.

Als je bass freak bent kun je maar beter normale speakers met paper (of whatever) cone nemen, dan electrostaten denk ik :P

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 07 november 2001 19:46 schreef mad_dog het volgende:

Ik heb er dus uitgebreid mijn muziek op beluisterd,
Welke muziek is dat dan :?

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Mijn subwoofer kan je bij de luidspreker aan hangen. Op de zelfde poort en het signaal wordt door de sub zelf versterkt.
Actieve Sub. :) Rel q50

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Dat was dus een quad set met esl 63's denk ik, tja die blinken niet uit in het sublaag, maar wat heb je er op zitten luisteren dan takkehouse ofzo??

Mensen die klassiek luisteren beschouwen quad vaak nog als een referentie produkt.

• mad_dog
  • Laatst online: 11-03 11:14
je kan er volgens mij niet een sub aan hangen, want er zitten voor mij onbekende plugs aan.

mijn muziek was: Metallica, Korn, Deftones, Limp Bizkit, verder ook Rap, zoals D12 en DRE.
dit is idd waarschijnlijk wel muziek waar de bas goed in naar voren hoord te komen, maar toch...

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 07 november 2001 20:27 schreef hervaz het volgende:
Dat was dus een quad set met esl 63's denk ik, tja die blinken niet uit in het sublaag, maar wat heb je er op zitten luisteren dan takkehouse ofzo??

Mensen die klassiek luisteren beschouwen quad vaak nog als een referentie produkt.
Daarom vroeg ik dus welke muziek zijn muziek is.

Bij het weergeven van Prog-Rock is een Quad perfect :)

(heb zelf quad voor en eind :) )

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Fijne vriend, electrostatische luidsprekers zijn niet gemaakt om laag weer tegeven, daarom zitten bij eletrostaten ook vaak een membraan, een magnetostatische weergever (gewone luidspreker) voor de lage tonen. En ik weet niet watvoor muziek jij erop gedraait hebt, maar deze set is waarschijnlijk gewoon niet geschikt/afgestemd op harde rock/rap/house muziek.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Oceria
  • Laatst online: 03-04 08:16

Oceria

I've been in between....

hey
ik ken iemand met een quad, kent iemand dat? niet zon ding met 4 wieren >:) , maar een versterker, stereo, dingetje.
Ik zal ff uitleggen: 1 versterker, 1 radio(tuner), 1 cd-speler, 1 kastje, vast ook versterker alleen dan zonder knopjes, +afstandsbediening.

Iemand idee waar ik het over heb? Nou dit setje kost dacht ik 15000 voor de stereo (radio,versterker,cd-speler,afstandbediening) en 10000 (minstens) per box.

Ik heb er dus uitgebreid mijn muziek op beluisterd, en kwam tot de conclusie dat met bass aan, er toch verdraaid weinig bass in zat. ECHT :r , want de rest van het geluid is wel goed. Er kan niet eens een xtra sub op waarden aangesloten. Heeft iemand toevallig zon ding, of weet ie er iets van af, hoe je er tcoh Xtra bass uit kan krijgen, want zoveel geld en dan geen goeie bass is :'(
en de eigenaar van dat ding zei dat er wel bass in zat, maar dat ik gewoon een andere bass gewend was, dat ik wilde dat de hele kamer mee zou trillen, maar dat valt wel mee :)
Ja ik ken die dingen, want ik heb ze zelf verkocht en geïnstalleerd. Het is waarschijnlijk de Quad 99. De luidsprekers zijn of de ESL 98 of de wat oudere, maar niet minder goede ESL 63.
Het probleem met een quad set op ESL 63 of 98
is inderdaad de laagweergave. Voor de ESL electrostaten waren vroeger aparte subwoofers te krijgen die perfect onder de ESL's pasten. Als je die goed afstelde klonk die Setwaanzinnig. Ik ben helaas de naam van die dingen vergeten. :(
Het vervelende is echter dat Quad al jaren lang leveringsproblemen heeft. Knappe jongen die ze kan vinden. Dus als je een setje gevonden hebt, direct kopen, het is verschrikkelijk goed spul (het lijkt op een "goedkopere" Naim set qua karakter) en de subs kun je er altijd later bijplaatsen. Ik zal nog wel eens navragen hoe die subs ook al weer heten en waar je ze kunt krijgen.
BTW, dat kastje is waarschijnlijk de eindversterker. ;)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

die speakers waren vast geen Quad's( die zijn niet lang, behalve die nwe geloof ik...ehhh...die is ook slechts 1,30m hoog...andere genoemde ca 2,00m.. )...eerder Audiostatics of Martin Logan of Final...daar komt echt wel mooi laag uit alleen het kleurt minder als bij een "gewone" speaker, waardoor het minder opvalt...
op elke set kun je een sub aansluiten( voor Quad wordt vaak Gradient gebruikt)...een Rel Stentor of Studio is erg mooi met elektrostaten(die kan ik niet betalen, dus ik moet het met een Strata doen)...

• hervaz
Als het het quad's waren dan maggies denk ik...

• JT
  • Laatst online: 30-03 23:17

JT

VETAK y0

Het komt er eigenlijk een beetje op neer dat electrostaten niet zijn gemaakt voor laag. Vaak krijg je/zit er een sub bij of moet je die nog apart kopen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• hervaz
Op donderdag 08 november 2001 09:27 schreef JT het volgende:
Het komt er eigenlijk een beetje op neer dat electrostaten niet zijn gemaakt voor laag. Vaak krijg je/zit er een sub bij of moet je die nog apart kopen.
Ook niet waar, martin logan,audiostatic en de duurdere magnepans komt een laag uit waar je van omvalt......

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 08 november 2001 09:36 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ook niet waar, martin logan,audiostatic en de duurdere magnepans komt een laag uit waar je van omvalt......
Electrostaten ? En hoeveel kosten die dan ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• hervaz
Het duurste paar van magnepan is een pure electrostaat en kan heel diep, helaas wel $10.000,- :'(

Het gaat om deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.magnepan.com/1-800-474-1646/images/tech_pics-mg20.jpg

Wat specs:

3-Way
TrueRibbon Planar-Magnetic

25-40kHz

85dB

4 Ohm

29x79 x2.062

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 08 november 2001 09:40 schreef hervaz het volgende:
Het duurste paar van magnepan is een pure electrostaat en kan heel diep, helaas wel $10.000,- :'(

Het gaat om deze:

[afbeelding]

Wat specs:

3-Way
TrueRibbon Planar-Magnetic

25-40kHz

85dB

4 Ohm

29x79 x2.062
Tering :9~ Ik wist helemaal niet dat er electrostaten waren die zo diep gingen 8-) Maareh, laat ik het dan zo zeggen :

De wat goedkopere electrostaten hebben voor goed diep een extra sub nodig.

Of lul ik nu weer uit me nek ? :P

Ecodan warmtepomp

• hervaz
Dat klopt natuurlijk, ik moet ook wat te zeuren hebben natuurlijk :)
Uit die quad en goedkopere maggies komt nauwelijks laag......

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

...
en de eigenaar van dat ding zei dat er wel bass in zat,
Voelbare bass uit elektrostaten?? Reken daar maar niet op... ;(

Siditamentis astuentis pactum.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 08 november 2001 09:40 schreef hervaz het volgende:

85dB
Ziet er erg :9~ uit moet ik zeggen :9

Maar een spl van 85dB is niet heel erg veel...
Is dat altijd zo bij electrostaten, of is dit exemplarisch ?

(of zegt spl nix bij die dingen ?)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• hervaz
Magnepans en andere speakers die dat principe hanteren, bv final,martin logan etc etc, staan bekend dat ze aardig zware amps nodig hebben, de versterker moet vooral veel vermogensreserve hebben....

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bij elektrostaten moet je ook nog eens extra oppassen wat betreft de plaatsing, want aan de achterkant komt er evenveel lawaai uit als vanuit de voorkant. Je kan ze bijvoorbeeld beter niet tegen een muur zetten ;).

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Magnepans zijn natuurlijk geen elektrostaten...dat zijn magenetostaten net als bv Apogee en Carver...

btw..dat plaatje is ook niet van de grootste Magnepan...die heeft 3 panelen per kant(net als de Audiostatics 900 )...

• Oceria
  • Laatst online: 03-04 08:16

Oceria

I've been in between....

Op donderdag 08 november 2001 00:04 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
(...)
op elke set kun je een sub aansluiten( voor Quad wordt vaak Gradient gebruikt)...een Rel Stentor of Studio is erg mooi met elektrostaten
(...)
JUIST! Die waren het! (de Gradient dus). :)

btw, hervaz..
Martin Logans zijn hybride speakers met dynamische woofers.
Kijk maar eens goed :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 08 november 2001 10:59 schreef Varienaja het volgende:
Bij elektrostaten moet je ook nog eens extra oppassen wat betreft de plaatsing, want aan de achterkant komt er evenveel lawaai uit als vanuit de voorkant. Je kan ze bijvoorbeeld beter niet tegen een muur zetten ;).
Nee precies, anders blazen ze zichzelf kapot :D

En Electrostaten hebben idd over het algemeen een lage gevoeligheid, en dus een zware amp nodig, 1tje met een hoog dynamisch bereik ( hoop extra power achter de hand ).. En Martin Logan werkt bij mijn weten altijd met een gewone luidspreker voor het laag.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• hervaz
Ja klopt, ML heeft gewoon een woofer voor het laag...lijkt me ook beetje moeilijk om dat geheel mooi in elkaar te laten overlopen...

Verwijderd

btw...niet alle Martin Logan hebben een dynamische woofer...: kijk maar naar de CLS....
Pagina: 1