Toon posts:

Versterker gekocht kan er wat bovenop staan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag de technics sa-ex140 gekocht, een versterker dus.. en ben er erg tevreden mee...

Ik heb ook een md homedeckje en een platenspeler...

In de gebruiksaanwijzing van de versterker staat dat er geen dingen bovenop de versterker geplaatst mogen worden, ivm lucht afvoer/koeling..

nu is mijn vraag: kan ik die platenspeler en die md-deck er niet gewoon bovenop zetten??? ik bedoel daar is het toch voor gemaakt???

Verwijderd

niet doen dus...je versterker moet z'n warmte kwijt kunnen...

Verwijderd

Ik heb een cm of 5 boven mn versterker, met daarboven een 2cm dikke plank met daarop mn draaitafel, en de rubber dempingsvoetjes zijn nog aan het hout vast geschroeit, dus het is niet aan te raden er iets boven te zetten.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:26

Blauw

De Schreeuw

Tuurlijk kan dat wel, je moet alleen bijvoorbeeld geen Post ofzo erop leggen die die afvoer van warme lucht belemmeren. Ik neem aan dat je op je MD speler wel kleine pootjes hebt dus dat ze niet direct Op elkaar staan. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zolang het gewoon normale versterkers zijn, kan het gewoon hoor. Die dingen kunnen hun warmte echt prima kwijt :).

Als je het over buizenversterkers, of arcam a10's gaat hebben enzo, dan kan je het misschien beter niet doen (die worden namelijk bloedheet :o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 19:45 schreef JvS het volgende:
Zolang het gewoon normale versterkers zijn, kan het gewoon hoor. Die dingen kunnen hun warmte echt prima kwijt :).
Ik weet niet hoe het met jouw Sony is, maar de mijne kan je je hand net opleggen als ie een dag aanstaat.

• JvS
  • Laatst online: 20:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 07 november 2001 19:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jouw Sony is, maar de mijne kan je je hand net opleggen als ie een dag aanstaat.
Mijn dolby digital decoder wordt bloedheet :?, mijn versterker word redelijk warm, maar mijn oude denon receiver van 700 piek werd amper lauw.

Een 5 kanaals eindtrap kan ook wel heter wordern dan een stereo, denk ik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Zolang de erop-staande apparatuur maar op voetjes staat oid kan het geen kwaad, dan kan er altijd nog genoeg lucht wegstromen. (misschien niet bij dikke 2x200Watt @ 8Ohm amps, maar dat zal dat ding vast niet zijn :) )

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op mijn vorige vincent versterker kon echt niets bovenop staan, de zijkanten kon je ook nauwelijk aanraken....

Mijn rotel 1070 eindbak wordt daarentegen alleen handwarm..

Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/html/prodshots/rb1070.jpg

Verwijderd

mijn Marantz uit 1974 blijft altijd lekker koel... ja.. spulleh he!

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Mijn Sony DB830 wordt erg heet, (terwijl de eindtrappen niet eens gebruikt worden !! :? )

En mijn Rotel 976 6 kanaals eindversterker wordt niet eens lauw.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1