Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Waarschijnlijk is het een IRQ conflict.. firewirekaarten delen niet graag irq's.
Je kunt proberen irq's te forcen in de bios, en andere ACPI uit te zetten onder win2k.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Check ook even je moboboekje, bepaalde PCI-sloten zitten gekoppeld aan bepaalde IRQ's, een plaatsje opschuiven wil wel eens helpen.
Onder Windows2000 kun je tjekken of UDMA voor je HD aanstaat.
Bij mijn PC met VIA chipset, heb ik deze pas aan kunnen zetten met de utility van VIA.
Tjek http://www.viahardware.com
Dank je voor deze tip, maar m'n preview laat ook veel frames vallen, seconden lang bevroren beeld, en daar heeft mn HD weining mee te maken, denk ik.Op donderdag 08 november 2001 15:09 schreef o0SmOkE0o het volgende:
Frames dropping kan ook aanduiden dat je HD te langzaam is.
Mijn systeem:Op woensdag 07 november 2001 23:18 schreef chemistone het volgende:
In de BIOS kun je, waar je de OS op PnP kan zetten, ... wonderen doen. Wat heb je verder nog voor zaken in je PC zitten.
Mn MoBo: Gigabyte GA-BX200 met AGPchipset
Pentium III, 500 Mhz, 256 Mb ram,
Kaarten: soundblaster, 3com netwerkkaart, elsa modem, Adaptec SCSI-cntr, firewire en mn ATI RageFury videokaart. Allen op IRQ 11.
HD's: - IBM, 40 Gb, 7200 rpm, IDE
- IBM, 20 Gb, 7200 rpm, IDE
DVD en CDRW (SCSI)
Deze onderdelen hebben gedeelde IRQ:
BronApparaat
IRQ 11Rage Fury
IRQ 11Intel 82371AB/EB PCI to USB Universal Host Contr.
IRQ 11Adaptec AIC-7850 PCI SCSI Controller
IRQ 11ELSA MicroLink 56K PCI Modem
IRQ 113Com EtherLink XL 10/100 PCI Combo NIC
IRQ 11Creative AudioPCI (ES1371,ES1373) (WDM)
In mn Bios kan ik geen IRQ's toekennen, enkel selecteren of ik de betreffende IRQ als 'PCI/ISA' of als 'Legacy ISA' wil configureren.
Ik zou niet weten wat ik moet doen?
Jij wel?
Verwijderd
Verwijderd
ik zou zeggen stel in de bios het volgende eens inOp vrijdag 09 november 2001 09:41 schreef Deegroller het volgende:
[..]
Mijn systeem:
Kaarten: soundblaster, 3com netwerkkaart, elsa modem, Adaptec SCSI-cntr, firewire en mn ATI RageFury videokaart. Allen op IRQ 11.
DVD en CDRW (SCSI)
BronApparaat
IRQ 11Rage Fury
In mn Bios kan ik geen IRQ's toekennen, enkel selecteren of ik de betreffende IRQ als 'PCI/ISA' of als 'Legacy ISA' wil configureren.
Jij wel?
PNP os installed : no
als je deze optie op no hebt gezet zal het moederbord alle irq's en dergelijken gaan regelen ipv windows
Lees jij eigenlijk wel ? Ik heb je al uitgelegd wat het probleem waarschijnlijk is, je irq's.. een conflict..Op vrijdag 09 november 2001 09:41 schreef Deegroller het volgende:
[..]
Mijn systeem:
DVD en CDRW (SCSI)
BronApparaat
IRQ 11Rage Fury
Jij wel?
Schakel je ACPI in Win2k uit !!! Ken je irq's toe aan alle kaarten apart... en klaar is sjaak.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ja, had ik inderdaad gelezen. Dank voor de tip, ik ga het morgen eens uitproberen.Op vrijdag 09 november 2001 10:55 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Lees jij eigenlijk wel ? Ik heb je al uitgelegd wat het probleem waarschijnlijk is, je irq's.. een conflict..
Schakel je ACPI in Win2k uit !!! Ken je irq's toe aan alle kaarten apart... en klaar is sjaak.
Maar iemand die na jou een bericht schreef vroeg mij mijn config. Voor hem heb ik die opsomming gegeven! Sorry hoor!