Weet iemand misschien hoe ik kan compilen in DJGPP en daarna het progje runnen? Ik had het vandaag geprobeerd maar ik kreeg een of andere vage foutmelding.:?
Verwijderd
"een of andere vage foutmelding" kan je iets duidelijker zijn? we zijn niet allemaal in bezit van 'n glazen bol hier..
Prima, zal zo ff kijken, het was iets met "error because of -S -O -$.
gebruik je rhide?
zo niet: gebruik rhide
(dit is natuurlijk geen oplossing voor je probleem, maar als je die handige ide gebruikt dan heb je het hele probleem niet
)
verder moet je toch wat specifieker zijn... geef bijvoorbeeld eens de commindline parameters die je gcc enzo meegeeft
oh, ik beschik trouwens wel over een glazen bol, maar die is even stuk
zo niet: gebruik rhide
(dit is natuurlijk geen oplossing voor je probleem, maar als je die handige ide gebruikt dan heb je het hele probleem niet
verder moet je toch wat specifieker zijn... geef bijvoorbeeld eens de commindline parameters die je gcc enzo meegeeft
oh, ik beschik trouwens wel over een glazen bol, maar die is even stuk
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Rhide rules..
maar even vanuitgaande dat djgpp ook qua commandline overeenkomt met gcc:
gcc -c -o help.o help.c
gcc -c -o lib.o lib.c
gcc -o help.exe help.o lib.o
-c = compile, not link
-o = output
-g = debug
-S = compile, not assemble (hiermee krijg je assembly-code van je C-progsel dus).
naja.. jij lekke vage uitleg, ik lekker vaag antwoord...
maar even vanuitgaande dat djgpp ook qua commandline overeenkomt met gcc:
gcc -c -o help.o help.c
gcc -c -o lib.o lib.c
gcc -o help.exe help.o lib.o
-c = compile, not link
-o = output
-g = debug
-S = compile, not assemble (hiermee krijg je assembly-code van je C-progsel dus).
naja.. jij lekke vage uitleg, ik lekker vaag antwoord...
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
en vergeet ook niet dat die commandline options case-sensitive zijn
-o is dus wat anders als -O (-o is output en -O is optimizen) om maar even een voorbeeld te noemen
-o is dus wat anders als -O (-o is output en -O is optimizen) om maar even een voorbeeld te noemen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
gcc heeft een ingebouwde help functie. gewoon ff gcc intypen, krijg je vanzelf wel te zien. of: rtfm / utfs
Pagina: 1