Toon posts:

chello direct op hub.het werkt!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
een maat van me heeft het chello utp kabeltje in de uplink van een hub geplugt en heeft daar 4 pc's op aangesloten,onze kabelmodems(zelfde type com21)hecht zich niet aan een netwerkkaart.
maar het werkt verdomme al 2maanden non stop en er is nog niet gebelt van chello,is chello blind of licht het aan deze generatie modems die we hebben die dat gewoon toelaten

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Maar kan hij ook met meerdere computers te gelijk online zonder dat er eentje als server draait?

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als die pc's allemaal aan staan heeft hij ook geen ip conflict?
lijkt me een beetje een raar verhaal.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 18:56 schreef mark_m het volgende:

maar het werkt verdomme al 2maanden non stop en er is nog niet gebelt van chello,is chello blind of licht het aan deze generatie modems die we hebben die dat gewoon toelaten
Chello kan dat niet zien :)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt gewoon en zelfs allemaal tegelijk,heel bizar maar het werkt echt

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Dat niet hechten aan de netwerkkaart ligt idd aan de generatie modems.

Maar dat ze niet hebben gebeld dat ligt aan Chello zelf, ze nemen het dus niet zo nauw met hun eigen regeltjes.

Het enige nadeel van deze configuratie is natuurlijk dat je op elke pc een firewall moet zetten wil je een beetje beschermd zitten. Het netwerk ligt nu eigenlijk open en bloot. Ik heb zelf een Freesco router staan die aan een switch hangt.

Verwijderd

Topicstarter
dus chello kan meerdere ip adressen die tegelijk op het internet zitten vanaf 1modem niet zien???

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hmz, ze zullen niet allemaal dezelfde IP toegewezen kunnen krijgen van de DHCP...dat lijkt me vrij onmogelijk.

Maar wel vreemd dat 'ie dan zomaar gratis verschillende IP'tjes uitdeeld aan die 2e, 3e en 4e PC....

#

• Liggie
Op woensdag 07 november 2001 19:01 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

Chello kan dat niet zien :)
Tuurlijk kan Chello dat wel zien. Het netwerk hangt direct aan internet. Er zit geen firewall tussen en er is geen NAT.

Verwijderd

Topicstarter
maar de 4pc's zien elkaar niet,dit werkt weer niet,wel allemaal tegelijk internetten maar geen netwerk onderling

• Raser
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 19:03 schreef Zap het volgende:
Hmz, ze zullen niet allemaal dezelfde IP toegewezen kunnen krijgen van de DHCP...dat lijkt me vrij onmogelijk.
Het com21 platform werkt bij chello ook met statische adressen.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik geloof er niks van :)

They made me do it.

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
men leased dan gewoon 4 ip-adressen die men toegewezen krijgt van de chello dhcp server...

is al oud nieuws (voor mij)... :?

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Liggie
Ik zou hem een router aanraden. Dan werkt zijn netwerkje volledig. En mocht Chello ooit gaan checken of er een netwerkje aan die verbinding hangt dan kunnen ze dat iig ook niet meer zien :)

Verwijderd

Topicstarter
maar kan chello dit nou zien,het zo:
chello zit direct in de uplink van hub,de andere 4 pc's hangen aan hub,de pc's hebben alleen de adapter en tcp/ip protocol geinstalleert,en ze krijgen allemaal een ander ip adres,en ze kunnen allemaal tegelijk internetten

Verwijderd

als je er nou achter komt welk ip iedere pc heeft dan zal lokaal netwerk verkeer via de hub gaan en wel op de snelheid van je hub 10 of 100 MBit (lijkt mij) :P

• Raser
  • Niet online
Als ze echt moeite er voor doen is het inderdaad te zien.

Door naar de ip pakketjes te kijken van dat ene ip adres.
En dan het aantal verschillende mac adressen te tellen. meer dan 1 mac houd in dat er een netwerk draait.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:31
ALs ze allemaal een ander Chello Ip hebben,

kan chello dit ook zien !

1+1+1 = 1

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit kan chello inderdaad zien ... en inderdaad bij sommige generatie kabelmodems kan je inderdaad meerdere ipadressen van chello krijgen (max 8 geloof ik). Als chello er moeite voor doet (alle kabelmodems in hun systeem openen en kijken hoeveel ip nrs dur aan zo'n kabelmodem hangt, als dit er meer dan 1 is dan heeft die persoon of de nic vervangen door een andere of er is sprake van een netwerkje met een hub), maar aangezien chello daar niet zoveel moeite mee heeft (tenzij het een compleet 'bedrijfs'netwerk is) kun je dit gewoon lekker laten staan. Tis alleen niet zo veilig aangezien je internetverkeer direct zonder firewall op je hub staat aangesloten :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:30
In principe is dit wel mogelijk, 1 netwerkkaart krijgt misshcien met DHCP zijn IP van chello en als de rest statisch van je interne netwerk is, zal de kabelmodem dat begrijpen. In de DOCSIS en EUROMODEM specs staat dat een kabelmodem ook achterliggende NICS op een hub moet leren herkennen en niet backend verkeer doorsturen naar de headend controller van UPC, hoewel sommige netwerkproviders ook meerdere verschillende netwerkpakketten doorsturen dan alleen het REQUIERED IP verkeer. Het is dus per modem wel een beetje verschillend of dit werkt.

In principe moet de kabelmodem hier dus geen probleem van maken en statische backend ip's met hun verkeer niet forwarden, dus mogelijk ziet UPC het niet eens. Je kan het wel checken door intern verkeer te draaien en dan te kijken of de UPload led van de kabelmodem meeknippert om het verkeer te forwarden.

Veel beter is natuurlijk een veilige militarized zone achter een pc die alles masquerade.

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
What else is new :Z :Z ;)

Voor de mensen die het niet geloven het werkt wel degelijk (com21)

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 11:46
Let op let op :'(

Het nieuwe systeem wat chello(upc) heeft geistalleerd. Kan met gemak deze "netwerkjes" oprollen. Echter is hun main core de illegale modems uit te schakelen. Echter gaat dit niet zoals gepland, en schakelt het systeem ook éerlijke betalende afnemers uit. Geloof mij zo gauw deze problemen opgelosd zijn gaan ze hier mee aan de slag. Kijk ook maar eens op het FAIR use policy op chello.nl.

Dus verbaas je niet als je op een keer 4 rekeningen binnen krijgt. >:)

(*> Suc-6- Frank :Y)

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Verwijderd

edit

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 11:52 ]

Verwijderd

Een oud topic, maar ik wil hier toch even reageren.
Ik heb jarenlang een com21 modem gehad van Chello. Deze had ik aan de uplink van een hubje zitten en vervolgens had ik 2 pc's aan de hub zitten. Dit werkte prima. Beide pc's hadden internet en daarvoor hoefde niet de een aan te zijn zodat de ander het deed.
Sinds kort heb ik een Thomson modem en nu werkt het dus niet meer. Is er iets met dit modem zodat het niet meer kan? Kan ik hier nog wat aan veranderen of moet ik maar overgaan op een router?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
Waarschijnlijk kan dit gewoon niet meer en wordt het tijd voor een rouer.

|>

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Die oude modem had volgens mij een ingebouwde DHCP functie. De nieuwe modem die je nu hebt heeft dat niet, en die DHCP funcite moet dus door een ander apparaat overgenomen worden. Je kan hiervoor een server kiezen of, veel makkelijker, een routertje.

Mijn advies is dus om je hubje weg te doen en deze te vervangen door een routertje.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik hoop dat je je bestands en printer deling niet hebt aanstaan op je TCP/IP anders kan het wel eens zo zijn dat mensen van Chello zo door je docs heen kunnen fietsen... Maar het kan wel, ik heb het uit nood ook een keer even gedaan.

Verwijderd

Nee, dat heb ik niet aanstaan.

Maar goed, het zal dus een routertje worden. Bedankt voor de antwoorden!

Verwijderd

dit is echt zo, ik heb zo jaren gedraait met mijn com21 modem.

elke pc kreeg gewoon zijn eigen ip adres direct benaderbaar vanaf internet, dus geen 192.168.0.1 ofzo..

had alleen hub en kon onbepert computers aansluiten

nu heb ik een motorola modem gekregen en kan het niet meer...

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 21:25
dit is niet eens mogelijk, met de com21 modem kreeg iedere chello gebruiker een eigen ip adres meegeprint op het contract. Zonder dat adres kon je en kan je NIET online.

dus met 4pc's ? dan zou je 4 unieke chello adressen moeten hebben van andere mensen die deze niet benutten :S

Verwijderd

Ja ja, en de paus leeft nog! Is die hub van je toevallig geen router? en deelt die geen ip-adressen uit?

Er zijn 3 mogelijkheden:

Of chello heeft je 4 publieke ip-adressen cadeau gedaan of je hub blijkt een router te zijn of een van je pc's staat als server/router te draaien, een andere mogelijkheid voorzie ik niet.

Verwijderd

Beetje oud 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.