Iiyama Pro 451 haat AMD-configuratie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik heb de indruk bij de volgende topic [topic=130527/1/25]
of ben ik misschien totaal verkeerd!
Dat de (A902MT) Vision Master Pro451 geen stabiel beeld of problemen geeft bij een p.c. met AMD-configuratie.
Heeft hier iemand ervaring mee?

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:18
Het lijkt me heeeel sterk dat het aan je AMD ligt. Misschien moet je iiyama drivers halen. Ik heb voor mijn monitor ook drivers gehaald en nu kan ik hogere hertz halen :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 20:18 schreef Just_a_Gamer het volgende:
Het lijkt me heeeel sterk dat het aan je AMD ligt. Misschien moet je iiyama drivers halen. Ik heb voor mijn monitor ook drivers gehaald en nu kan ik hogere hertz halen :)
Drivers voor je monitor? das nieuw... zal wel drivers voor je VGA-kaart zijn..... en je kan een .inf-file down-en, maar das geen driver...

• Just_a_Gamer
oke soz een *.inf file downen dan :P

• Moris
Wat ik eigenlijk bedoel met dit bericht, is dat de problemen met de Iiyama Pro 451 zie volgende topic [topic=130527/1/25]
zich blijkbaar alleen voordoen op een AMD-computer.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 07 november 2001 21:02 schreef Moris het volgende:
Wat ik eigenlijk bedoel met dit bericht, is dat de problemen met de Iiyama Pro 451 zie volgende topic [topic=130527/1/25]
Wat dacht je van:
tweakers kopen vaak AMD
tweakers kopen vaak IIyama

de betaler vervuilt

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 08:03

Appie

F1RST Racing

Op woensdag 07 november 2001 21:02 schreef Moris het volgende:
Logisch als 80% van de tweakers een AMD heeft. Verder vind ik het hoogst vermakelijk om een processor de schuld van de problemen met de Pro 451. getuigt mijns inziens van weinig kennis en inzicht, maar goed das mijn mening.

P.S. Ik heb ook een AMD config, en ook een pro 451. Problemen? Nee totaal niet.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Moris
Op woensdag 07 november 2001 21:05 schreef GA!S het volgende:

[..]

Wat dacht je van:
tweakers kopen vaak AMD
tweakers kopen vaak IIyama
Daar zit een groot deel van waarheid in, maar ook een groot deel van toeval :)

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:23
Hoi

ikke eeeeennnnneeee Iiyama Pro 451 hebbe
maaare gene probs hebbe met amd hoor

Greetz :)

• Just_a_Gamer
Waarom geven sommige mensen AMD de schuld als ut toevallig niet zo goed loopt:?

• Moris
Ik ben zéér blij met jullie positieve reacties :)
Ik heb namelijk dezelfde problemen met mijn nieuwe Iiyama Pro 453 als de beruchte Pro 451 :)
De verdeler bleef voet bij stuk houden dat het probleem niet aan de Iiyama Pro 453 lag maar wel aan mijn P.C.-configuratie met als videokaart de Matrox G450.
En was niet meer te spreken na een tweede omruiling van de Pro 453 monitor.
Spijtig genoeg heeft hij niet de moeite genomen om het resultaat (bibberend tekst, verkleurende hoeken en zware convergentiefouten)te bekijken bij hun in de winkel en vertelde mij dan, dat het probleem bij mij lag.
Toch handig hé, z'on oplossing :(
Toen ik vertelde dat ik de monitor naar twee verschillende mensen met een AMD-P.C. heb gesleurd met ieder een andere grafische kaart aan boord (3D Hercules... en Nividia Geforce II) was het probleem zelfs véél erger te zien dan op mijn eigen AMD-P.C.
Het antwoord was dan, dat de monitor vrij gevoelig is wat betreft de keuze in hardware :r en het op hun P.C.-config. geen enkel probleem geeft |:(
Of heb je de laatste drivers al geïnstalleerd?
Ja, ik heb de laatste Via-drivers, Matrox-drivers en Monitordrivers (inf.) geïnstalleerd, kun je nog iets opnoemen om er van af te geraken :(
Daarom ben ik nu blij na het lezen van jullie nuchtere reacties, een mens zou op den duur nog gaan twijfelen aan het beetje nuchtere kennis hij heeft :(
Moraal van het verhaal, ik eis een andere monitor of mijn geld terug.

Bedankt voor de reacties nogmaals.

Verwijderd

Ik heb ook al een jaar last van zeer matig beeld met mijn Iiyama451 en amd configuratie...op mijn oude PC (PII) hadtie niets te klagen...maar dit is eigenlijk brak...op 1280*1024 willie niet meer hoger dan 75Hz en over de beeldkwaliteit maar niet te spreken

Verwijderd

Nou ik heb een AMD Athlon 1400 MHz en een ATI Radeon 64MB DDR, met Iiyama Vision Master Pro 451

en af en toe bibbert de tekst even een seconde maar verder is het beeld perfect. Volgens mij is het bibberen een soort resync of wat dan ook.
ik draai op 1600*1200 @ 85 Hz
mijn beeld is perfect recht, geen verkleurde hoeken, niks.
Perfecte kleur weergave, (er vanuit gaande dat je ff de moeite neemt alles te calibreren) en dat komt als grafisch vormgever wel van pas...
Ik zou nooit meer een andere monitor willen!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 16:24

Damian

Insane Obtrusion

DIT IS ABSOLUUt BULLSHIT!!!

Hebben het geprobeerd op een Athlon, Cellie, en een P3, en bij alle configuraties deed ie gek...

En ook aan de Geforce ligt het niet, we hebben het met een Diamond Viper 550 16mb, een Geforce 2 mx 32mb, en een Matrox Millenium g450 32mb DDR Dualhead gebruikt. En bij alle gaf ie hetzelfe probleem!!

Dus onzin...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Ik heb een t-bird 1400 en een pro451 maar toch echt geen Problemen hoor..??

Tis maar een simpele suggestie, maar probeer eens om de Videokabel in de andere ingang van de monitor te douwen ..??

|:(

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hoe kan een monitor, technisch gezien, nou merken wat voor CPU er in een PC zit ? Dat kan een monitor niet.

Op dat ene PnP signaaltje na, is een monitor alleen in staat om signalen te ontvangen.

Even een open deur intrappen hoor, maar je hebt je monitor toch niet via je PC voeding doorgelust he ?

Nog een open deur: je hebt toch ook geen niet-afgeschermde luidsprekers in de buurt van je monitor staan he ?

Zonder gekheid, verkleuringen en convergentie problemen hebben te maken met beelbuis afstellingen, niet met iets anders. Dat een videokaart scherper (a la Matrox) of minder scherm (nVidia) beeld levert verandert er verder weinig aan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op woensdag 07 november 2001 20:29 schreef teigetjuh het volgende:

[..]

Drivers voor je monitor? das nieuw... zal wel drivers voor je VGA-kaart zijn..... en je kan een .inf-file down-en, maar das geen driver...
dat is wel een driver.

• Mister_X
Op donderdag 08 november 2001 11:07 schreef KDZ het volgende:
DIT IS ABSOLUUt BULLSHIT!!!

Hebben het geprobeerd op een Athlon, Cellie, en een P3, en bij alle configuraties deed ie gek...

En ook aan de Geforce ligt het niet, we hebben het met een Diamond Viper 550 16mb, een Geforce 2 mx 32mb, en een Matrox Millenium g450 32mb DDR Dualhead gebruikt. En bij alle gaf ie hetzelfe probleem!!

Dus onzin...
dan is dus je monitor fuckt up, is dat zo moeilijk zelf te constateren?

• Mister_X
Op woensdag 07 november 2001 21:11 schreef Just_a_Gamer het volgende:
Waarom geven sommige mensen AMD de schuld als ut toevallig niet zo goed loopt:?
Omdat AMD gewoon zo'n naam heeft, slecht compitable zijn met andere hardware, net zoals windows bekend staat als monoplist / kut os (terwijl iedereen het gebruikt, maar dat terzijde)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 07 november 2001 20:29 schreef teigetjuh het volgende:

[..]

Een monitor 'driver' is een lijstje met resuluties en frequenties die de monitor aankan, zodat je dus nooit meer zonder beeld zit als je de refresh rate of de resolutie te hoog gezet hebt (want na installatie van die .inf file kan je default niet meer te hoge refresh rates of resoluties selecteren.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• warp
  • Niet online
Echt hilarisch dit draadje :)

• warp
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 13:50 schreef Mister_X het volgende:
dat is wel een driver.
Nee, een monitor.inf bestandje beschrijft alleen maar de resoluties en bijbehorende verversingsfrequenties die een monitor aankan. Het bevat geen stuurprogramma's (drivers dus), het bestaat alleen maar uit ASCII (platte tekst). Open er zelf maar eentje in notepad.

FTR, een monitor werkt ook prima zonder monitor-specifiek .inf bestandje.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Wat ik eigenlijk bedoel met dit bericht, is dat de problemen met de Iiyama Pro 451 zie volgende topic IIyama Pro 451 probleem
Ik had een 451 en zoals je in mijn sig kan lezen heb ik nog steeds slechts een Intel P3-500... Dat was toen ook niet anders. Ik sta op blz. 11 van die topic van de 451 als je wil nalezen wat ik zoal heb meegemaakt.

Dat het enkel op AMD's gebeurde is dus dikke zever! Dat scherm trekt gewoon op niks!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Pagina: 1