Ik ben zéér blij met jullie positieve reacties

Ik heb namelijk dezelfde problemen met mijn nieuwe Iiyama Pro 453 als de beruchte Pro 451

De verdeler bleef voet bij stuk houden dat het probleem niet aan de Iiyama Pro 453 lag maar wel aan mijn P.C.-configuratie met als videokaart de Matrox G450.
En was niet meer te spreken na een tweede omruiling van de Pro 453 monitor.
Spijtig genoeg heeft hij niet de moeite genomen om het resultaat (bibberend tekst, verkleurende hoeken en zware convergentiefouten)te bekijken bij hun in de winkel en vertelde mij dan, dat het probleem bij mij lag.
Toch handig hé, z'on oplossing

Toen ik vertelde dat ik de monitor naar twee verschillende mensen met een AMD-P.C. heb gesleurd met ieder een andere grafische kaart aan boord (3D Hercules... en Nividia Geforce II) was het probleem zelfs véél erger te zien dan op mijn eigen AMD-P.C.
Het antwoord was dan, dat de monitor vrij gevoelig is wat betreft de keuze in hardware

en het op hun P.C.-config. geen enkel probleem geeft

Of heb je de laatste drivers al geïnstalleerd?
Ja, ik heb de laatste Via-drivers, Matrox-drivers en Monitordrivers (inf.) geïnstalleerd, kun je nog iets opnoemen om er van af te geraken

Daarom ben ik nu blij na het lezen van jullie nuchtere reacties, een mens zou op den duur nog gaan twijfelen aan het beetje nuchtere kennis hij heeft

Moraal van het verhaal, ik eis een andere monitor of mijn geld terug.
Bedankt voor de reacties nogmaals.