Toon posts:

Dual screen onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een geforce 2 GTS met daarop 1 monitor
en een oud PCI kaartje (ATI MACH 64ct) met daarop een monitor.. nu wil ik onder XP dual screen hebben (mijn desktop over 2 monitoren).. maar op de een of andere manier lukt me dat niet..

Onder windows 98 lukt het wel.. en toen ik 2k draaide moest ik de pci kaart als "opstart kaart" instellen...

Kan iemand me helpen ?
Met vriendelijke groet,
Frank

Verwijderd

Ik denk dat het probleem is dat die ATI kaart niet een officiële dual monitor kaart is onder 2k en XP. Ik heb namelijk wel eens een lijstje gezien waarop stonden welke videokaarten er standaard zeker weten werken.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Volgens mij MOET die ATI de primaire kaart zijn, anders werkt het niet. Probeer dat eens.

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Ik heb een officiele dual kaart Winfast GForce 2 MMX400 en die werkt ook niet onder windows 2000/xp. XP heeft de monitor eigenschappen van 2000 en dat zuigt. Op zoek naar een andere kaart is de enige oplossing. Welke update drivers je ook gebruikt je krijgt het met die kaarten niet voor elkaar.

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

Topicstarter
Ohw najah.. thanx voor jullie hulp.. op zoek naar andere kaart dan maar :(

Onder 2k is het me trouwens wel gelukt met deze kaarten, toen had ik de pci als primary kaart...

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op donderdag 08 november 2001 10:06 schreef niXnut het volgende:
Ik heb een officiele dual kaart Winfast GForce 2 MMX400 en die werkt ook niet onder windows 2000/xp. XP heeft de monitor eigenschappen van 2000 en dat zuigt. Op zoek naar een andere kaart is de enige oplossing. Welke update drivers je ook gebruikt je krijgt het met die kaarten niet voor elkaar.
Ik heb ook een GF2MX400 Twinview geprobeerd onder XP (van Gainward), maar kom niet echt een probleem tegen. Ook bij andere lijkt het goed te gaan:
n XP werkt het juist perfect!! Echt super. Het werkt eindelijk weer net als in win98. In win2k was dit heel erg irritant.
ok, de oplossing(ook handig voor VTec, kan ie het weer doorgeven bij de helpdesk:)): stel bij instellingen al in dat je de 2e monitor wil activeren, dus niet bij instellingen-geavanceerd-twinview. Hierdoor zal het twinview tabblad ook verdwijnen in geavanceerd. Bij instellingen kan je nu de resoluties/refresh rates apart instellen voor elke monitor. Je weet echt gewoon niet hoe blij ik ben dat ze dit hebben gefixed in WinXP.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34
Gewoon wachten op de juiste WinXP drivers.
Ik kon onder Win2k met mijn Ati Rage Mobility van mijn Latitude niet op dual monitor draaien. Nu met de juiste drivers onder Windows XP kan het weer wel.

Pvouput live

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

xp home ondersteunt toch geen dualscreen of heb je prof??

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Krypt
ik heb de prof versie ja.. en die werkt uitstekend met dualscreen

Pvouput live

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
rechter click is op je taskbar en selecteer virtual desktop manager of vdm ofzoiets
dan heb je maarliefst vier desktops inplaats van 1 (moet je is op dat groene knopje drukken is echt geinig!!)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Krypt
Op donderdag 08 november 2001 23:22 schreef justice_strike het volgende:
rechter click is op je taskbar en selecteer virtual desktop manager of vdm ofzoiets
dan heb je maarliefst vier desktops inplaats van 1 (moet je is op dat groene knopje drukken is echt geinig!!)
Dan moet je wel de powertoys geinstalleerd hebben... maar het werkt idd wel verrekte handig

Pvouput live

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Ik heb ook een GF2 GTS en een S3 ViRGE. Ik heb de s3 als opstart monitor. Toen hield windows XP er mee op, het apparaat werkte wel maar ik kon hem niet aanzetten. Met behulp van powerstrip heb ik dit opgelost :)

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Op donderdag 08 november 2001 23:22 schreef justice_strike het volgende:
Dhu net alsof hij daar naar zocht |:( eff beter lezen.

Verwijderd

..kick ;)

Ik heb dus hetzelfde met een Hercules4000xt ( :r ) en een ATi Rage II pci geval ..pci moet dus wel als eerste booten anders werkt het niet ...lijkt allemaal best ok te werken
MAAAR wat zijn nou de nadelen als je in de BIOS je pci'tje als eerste hebt ingesteld?? ..of maakt dit gewoon geen drol uit? ..in XP zelf staat mijn AGP wel weer als primary.

...weet iemand trouwens of het dan wel met een s3 trio 2d/3d 8mb wel wil werken? ...vind hier net een nieuwe :)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Ik weet dat het meer dan een jaar later is maar ik loop steeds weer tegen dit topic aan..
In de tweede reply van Maha staat dat hij ergens een lijstje heeft gezien en verderop word iets over een Q-article genoemd.
Voor degenen die dit probleem ook hebben en willen weten waar dit lijstje staat;
http://support.microsoft....kb/articles/q307/3/97.asp

Ok.... hehe....meer dan een jaar oud.....hehe...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iig bedankt voor de toevoeging dan maar :P

En nu issie dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.