Toon posts:

soyo mobo defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb bij een winkel in Hoorn een 2e hands Soyo 7IWM/L V1.0 (microATX) gekocht. (omdat ik nog een klein kastje had).

Hierop zat een celeron400 proc. en een koeler natuurlijk.

Als ik deze unit aansluit in mijn kast, met daarop een monitor, keyboard, 64mb dimm en een a-drive (even kijken of ie wil booten) dan krijg ik de melding:

Keyboard error or no keyboard present
CMOS checksum error - Defaults loaded
_

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, of moet ik gewoon meteen terug gaan?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Op woensdag 07 november 2001 18:49 schreef casper21 het volgende:
Hoi,

Ik heb bij een winkel in Hoorn een 2e hands Soyo 7IWM/L V1.0 (microATX) gekocht. (omdat ik nog een klein kastje had).

Hierop zat een celeron400 proc. en een koeler natuurlijk.

Als ik deze unit aansluit in mijn kast, met daarop een monitor, keyboard, 64mb dimm en een a-drive (even kijken of ie wil booten) dan krijg ik de melding:

Keyboard error or no keyboard present
CMOS checksum error - Defaults loaded
_

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, of moet ik gewoon meteen terug gaan?
lol

wat dacht je van een KEYBORD aansluiten ? :P

enne, ff in het bios de defaults loaden :)

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

ff op je moederbord kijken. vlak naast je BIOSbatterijtje zit een jumpertje. Als je die ff "omzet" en na een paar seconden weer terugzet, dan is je BIOS gereset.
Je moet wel een toetsenbord aangesloten hebben natuurlijk :)
Mocht hij nou nog steeds deze melding geven, moet je ff naar de electrozaak om een 3.3V knoopbatterij te kopen, zijn een paar gulden.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Het keyboard zit natuurlijk aangesloten (zie geen lichtjes oid branden bij het aanzetten), het bios-batterijtje was idd leeg, maar die heb ik even geruild met een andere die wel vol is, en de bios heb ik gereset dmv het jumpertje.

Resultaat is nog steeds hetzelfde.

Stuk?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Keyboard-controller iig wel. Ik zou snel teruggaan naar de winkel.

Systeem

Verwijderd

Eens kijken. heet die zaak toevallig Botman? Daar komt deze kast met zelfde porcessor (cellie 400) iig ook vandaan.

Een Soyo SY-7IWM/L Moederbord dus. De complete kast, met wat spullen heeft m'n ma van 'r werk meegenomen, dat ding is daar afgeschreven.. en ja/nee ik kan er ook geen donder mee.

Als ik dat ding aanzet komtie na 10 seconden ongeveer al met een alarm, ja geluid uit de pc speaker "Taaa Tuuu Taaa Tuuu" een beetje een ambulance/Politie-sirene achtig idee. Ik zie overgens helemaal niets op beeld.

Heeft iemand van jullie ook maar enig idee wat dat betekend bij deze moederborden? Ik heb al gezocht op internet, maar kon er weinig over vinden. Ik vermoed wel dat het een alarm is van een te hoge processor-temperatuur, wat dus zou kunnen betekenen dat ik alleen de koeler hoef te vervangen. helaas heb ik geen dergelijke processor bij de hand en om er nou helemaal eentje voor te kopen?

Kortom: kan iemand mij misschien vertellen wat het "Taaa Tuuu"=sirenegeluid in houd, wat er mogelijk stuk aan is en of ik er evt. uberhaupt nog iets mee kan doen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

klein subtiel schopje :Y)

Verwijderd

Dat komt ervan als je in ouwe soortgelijke topics, een vraag stelt... :{
Pagina: 1