iemand hiermee bekend, ik heb er nog nooit van gehoord. is het wat? Ik heb de keus tussen dit of anders Hynix CAS2.5 . Dit is namelijk wat de pc boer in mijn nieuwe systeem kan prikken momenteel.. graag sugesties. Aangezien ik het systeem laat assembleren ben ik toch genoodzaakt 1 van deze 2 NoName (?) te kiezen
Nanya gebruikt IBM technologie, dus het zit wel goed 
[edit2]
Reactie op pindakaas hieronder: klopt, maar ze gebruiken dus IBM gepatenteerde technologie om op een soort licentie geheugenchips te bakken
[/edit2]
edit:
Doe met google een search naar "nanya ibm" en je ziet het..
[edit2]
Reactie op pindakaas hieronder: klopt, maar ze gebruiken dus IBM gepatenteerde technologie om op een soort licentie geheugenchips te bakken
[/edit2]
Verwijderd
op mijn Dane Elec 256 mb DDR reepjes, zitten Nanya chips.
Oftwel, het zijn de chips, en niet het merk van het geheugen zelf
Oftwel, het zijn de chips, en niet het merk van het geheugen zelf
thankx voor de info..datword dus Nanya..
search had ik al gebruikt:
BalusC zeker nog niet voordat ie die opmerking maakte:
Je zoekactie naar 'nanya ibm' leverde geen resultaten op. Resultaten 1 - geen.
Je zoekactie naar 'nanya' leverde geen resultaten op. Resultaten 1 - geen.
search had ik al gebruikt:
BalusC zeker nog niet voordat ie die opmerking maakte:
Je zoekactie naar 'nanya ibm' leverde geen resultaten op. Resultaten 1 - geen.
Je zoekactie naar 'nanya' leverde geen resultaten op. Resultaten 1 - geen.
Op woensdag 07 november 2001 19:11 schreef BalusC het volgende:
edit:
Verwijderd
Kent echt niemand Hynix 
LOL
Ben ik de enige die weet dat Hyundai zijn geheugen afdeling heeft afgestoten en dus voortaan Hynix heet
LOL
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
oops sorry mate! Thanks ..bestelling gaat zo plaatsvinden mjammie!
edit:
oops sorry mate! Thanks ..bestelling gaat zo plaatsvinden mjammie!
als dat zo is zou ik persoonlijk hiervoor gaan !Op woensdag 07 november 2001 19:28 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Kent echt niemand Hynix
LOLBen ik de enige die weet dat Hyundai zijn geheugen afdeling heeft afgestoten en dus voortaan Hynix heet
Verwijderd
ik niet, Hyundai isOp woensdag 07 november 2001 19:30 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
als dat zo is zou ik persoonlijk hiervoor gaan !
Bij die noname Nanya-dingen heb je tenminste nog het voordeel van de twijfel
Verwijderd
Nou, bij mij draait mijn Hyundai geheugen gewoon op CAS2 hoor, alleen sinds de komst van mijn 2e geheugen (Samsung) niet meer
ik ga niet overklokken..ga waarschijnlijk toch al genoeg schrikken van de snelheid van mijn nieuwe systeem.. zit nu nog op een amdk6-2 400 die mijn keel uithangt
Verwijderd
Nou, verschil is wel merkbaar hoor. Zeker als je SETI draait en je CPU continu 100% stressed is. Het scheelt zeker een kwartier bij mij tussen de CAS2 en CAS2.5
Verwijderd
Op woensdag 07 november 2001 19:45 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Nou, verschil is wel merkbaar hoor. Zeker als je SETI draait en je CPU continu 100% stressed is. Het scheelt zeker een kwartier bij mij tussen de CAS2 en CAS2.5
Verwijderd
Das dan raar, want ik heb het meerdere malen geprobeerd (switchen van CAS2 <-> CAS2.5) en elke keer is mijn systeem sneller klaar met een WU als mijn geheugen op CAS2 staatOp woensdag 07 november 2001 19:49 schreef HlpDsK het volgende:
RAM snelheid boeit geen kont voor CPU cycles.
Trouwens, als je in de 'preferences' kijkt van SETI@HOME dan staat er dat ie gebruikt maakt van RAM om op achtergrond te draaien, dus zal er wel enige verband met sneller geheugen zijn.
Verwijderd
mja, op zich wel logisch hé, de tijd tussen geheugen<->cpu en terug wordt korterOp woensdag 07 november 2001 19:52 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
Das dan raar, want ik heb het meerdere malen geprobeerd (switchen van CAS2 <-> CAS2.5) en elke keer is mijn systeem sneller klaar met een WU als mijn geheugen op CAS2 staat
Maar een kwartier voor één pakketje? Lijkt me sterk...
Verwijderd
Een kennis van mij werkt bij een computerzaak, en zij krijgen computers niet stabiel als er Hynix in zit. Hun slogan is nu: "Hynix, das nix".
Samsung geeft idd problemen met Asus mobo's. Kingston gebruikt trouwens ook Nanya chips voor hun DDR ECC geheugen.
Samsung geeft idd problemen met Asus mobo's. Kingston gebruikt trouwens ook Nanya chips voor hun DDR ECC geheugen.
hynix is ook oke hoor, het is een samenwerkingsverband tussen twee hele grote jongens, weet niet meer welke, ik geloof hyundai en nog eentje, ik heb al een paar reepjes nanya en hynix gehad en het is allebei prima.
Verwijderd
Het verschil van een kwartier klopt bij mij, want ik check bij elk WU naar de CPU timeOp woensdag 07 november 2001 19:56 schreef SM-DoubleD het volgende:
mja, op zich wel logisch hé, de tijd tussen geheugen<->cpu en terug wordt korter
Maar een kwartier voor één pakketje? Lijkt me sterk...
Verwijderd
ff een [ot] vraagjeOp woensdag 07 november 2001 19:59 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
Het verschil van een kwartier klopt bij mij, want ik check bij elk WU naar de CPU time
Heb jij soms aandelen in Alpha ofzo? Want quasi overal waar ik je zie posten zit je de 8045 de hemel in te prijzen?
Niet dat ik er iets op tegen heb hoor, vond het gewoon grappig
Verwijderd
[Compleet off-topic modus]
LOL
je bent (pas) de 2e die deze opmerking maakt op GoT. Nee, ik heb geen aandelen van Alpha, maar zou dat kunnen dan had ik het waarschijnlijk wel gekocht
Alpha maakt gewoon top-producten en dat is algemeen bekend. Ik ben zo tevreden over hun nieuwe koeler dat ik het met de rest van de GoTTers wil delen.
[/Compleet off-topic modus]
LOL
[/Compleet off-topic modus]
lol@neb.... 
Nanya chips zitten ook op APACER geheugen en dit is ook al niet zo'n geweldige overclocker.
Samsung is helemaal erg slecht overclockbaar.
Hynix is inderdaad gewoon Hyundai geheugen. Ook dit is geen super overclocker.
Infineon, voor ddr-sdram is ook minder goed dan het was bij sdram.
Corsair, Crucial en Micron zijn de beste modules voor hoge overclocking scores. Deze maken allemaal gebruik van dezelfde chipjes, namelijk MICRON 7.5ns.
Het ligt er dus maar aan hoever je wilt overclocken.
Nanya chips zitten ook op APACER geheugen en dit is ook al niet zo'n geweldige overclocker.
Samsung is helemaal erg slecht overclockbaar.
Hynix is inderdaad gewoon Hyundai geheugen. Ook dit is geen super overclocker.
Infineon, voor ddr-sdram is ook minder goed dan het was bij sdram.
Corsair, Crucial en Micron zijn de beste modules voor hoge overclocking scores. Deze maken allemaal gebruik van dezelfde chipjes, namelijk MICRON 7.5ns.
Het ligt er dus maar aan hoever je wilt overclocken.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
hij wil niet OC'en, dus neem die Nanya maar, heb je tenminste de zekerheid dat ze op CAS2 draaien
Ik heb vanmiddag voor 140 piek een reepje DDR gehaald bij Paradigit in Utrecht, da's ook Nanya... Ik hoop dus dat het goed spul is...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Wat is perfect geheugen dan ?Op maandag 31 december 2001 16:21 schreef alex21 het volgende:
Ik heb ook een reep 256 mb DDR Dane Elec Nanya! en ik vind het perfect geheugen!
Als je niet overclocked en je systeem is stabiel, dan is elk geheugen 'perfect' dus.
Beetje vreemd, maar goed.
Perfect geheugen performed beter dan ander geheugen in mijn ogen. Daarnaast is perfect geheugen ook nog eens ver buiten de specificaties te krijgen, dus geen Dane-elec.
Maar goed, dat is mijn mening over 'perfect' geheugen.
Perfect betekend voor mij snel geheugen, goed overclockbaar en goedkoop. Dus geen dane-elec.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Pagina: 1