Toetsenbord kapot door fout in OS/Hardware?

Pagina: 1
Acties:

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik zie net dat er een soortgelijk topic open staat (over het slopen van een PS/2 poort met een muis), maar mijn probleem is precies omgekeerd (en ook iets anders ;) )

Een weekje geleden begon ik problemen te krijgen met mijn huidige toetsenbord. Enkele letters werkten soms niet meer. Nou, gister werd het probleem wat erger en hielden enkele knoppen op met werken (linker shift, backspace, t, y).
Ik heb toen een ander toetsenbord gepakt (en dat dus terwijl de computer aanstond) ingeplugged. Hierdoor begon de computer als een gek te piepen... snel toetsenbord er weer uitgehaald en pc uitgezet. Toen weer het toetsenbord erin gedaan en de pc opgestart. Nou, perfect, het vervangde toetsenbord werkte. Maar vanmiddag was ik wat aan het typen en ineens begint de pc weer als een gek te piepen (hij stond al twee uur aan) en stopt het toetsenbord ermee. Na overnieuw te hebben opgestart werkt het toetsenbord nog steeds niet, ook niet meer in de computer waar hij eerst in zat...
Is het mogelijk dat ik op één of andere duistere reden het toetsenbord heb gesloopt? Zo ja, hoe?

Nu zul je je misschien wel afvragen hoe ik (zonder toetsenbord) dit verhaal getypt krijg. Nou, na het vervangde toetsenbord te hebben gesloopt, heb ik mijn kapotte toetsenbord gepakt, het een paar keer tegen de muur geslagen en weer ingeplugged. Nu werkt ie weer gewoon. Kortom, mijn PS/2 poort is niet kapot, ik kan immers nog gewoon typen...

Specs:

Keyboard 1: Cherry G81 3000 (vrij oud, het 'kapotte' toetsenbord)
Keyboard 2: "Ne Keyboard", zeg maar Merk X (paar maanden oud, nu dus kapot :) )

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
[kick]