Hey, ik heb een probleem met m'n Mxstream ethernetmodem. Als je het door m'n provider toegekende IP adres intikt krijg je het config scherm van dat modem voor je kiezen. Kortom, iedereen kan via internet het modem aanpassen. Wat nu te doen?
Je vergist je, via een andere verbinding (van buitenaf dus) kom je er echt niet op.
Bij mij dus wel. Het modem is getweakt, dus ik weet nie of dat er mee te maken heeftOp woensdag 07 november 2001 18:22 schreef vandenberg het volgende:
Je vergist je, via een andere verbinding (van buitenaf dus) kom je er echt niet op.
Nee, niet echt, de mijne is ook getweakt en zit potdicht. Je kunt dus via een andere verbinding op je modem komen? Welke firmware heb je, misschien heeft dat ermee te maken.
Ik heb GSV7AA3.261, volgens mij de meest recente. Ja, je krijt als je mijn ip adres intikt doodleuk het config scherm.Op woensdag 07 november 2001 18:40 schreef vandenberg het volgende:
Nee, niet echt, de mijne is ook getweakt en zit potdicht. Je kunt dus via een andere verbinding op je modem komen? Welke firmware heb je, misschien heeft dat ermee te maken.
Ik heb er al aan gedacht om de "index.htm" te vervangen, zodat je er verder niks mee kunt. Maar probeer maar eens ftp://10.0.0.138, dan krijg je alleen een lading cmd en ini files.
10.0.0.138 is ook je lokale ip-adres. Iedereen met mxstream die dat intypt krijgt dat wat jij zegt, maar dat betekent dus niet dat iedereen dat maar kan opvragen vanaf internet.
Ga maar eens bij de buurman ofzo op internet en typ dan ftp://10.0.0.138 in. Tenzij die ook mxstream heeft (want dan krijg je zijn settings) zie je dan niks..
Ga maar eens bij de buurman ofzo op internet en typ dan ftp://10.0.0.138 in. Tenzij die ook mxstream heeft (want dan krijg je zijn settings) zie je dan niks..
zucht.... vertel mij wat.Op woensdag 07 november 2001 19:08 schreef keeper het volgende:
10.0.0.138 is ook je lokale ip-adres. Iedereen met mxstream die dat intypt krijgt dat wat jij zegt, maar dat betekent dus niet dat iedereen dat maar kan opvragen vanaf internet.
<leesmode>
Als je goed had gelezen, had je wellicht opgevallen dat ik hetzelfde scherm krijg als ik het ip adres invul dat ik van mijn provider heb gekregen. Dus 213.xxx.xxx.xxx.
</leesmode
Ik geef alleen maar aan dat ik via het lokale ip adres heb geprobeerd om de "index.htm" te veranderen, maar dat kan dus niet.
Ja eh.. Sorry, just trying 2 help here. Ik had ook echt wel gelezen dat je het had bij het door je provider toegewezen IP, maar misschien was je in de veronderstelling dat 10.0.0.138 dat IP was (genoeg mensen die dat denken dus..).Op woensdag 07 november 2001 19:21 schreef some1else het volgende:
[..]
zucht.... vertel mij wat.
<leesmode>
Als je goed had gelezen, had je wellicht opgevallen dat ik hetzelfde scherm krijg als ik het ip adres invul dat ik van mijn provider heb gekregen. Dus 213.xxx.xxx.xxx.
</leesmode
Ik geef alleen maar aan dat ik via het lokale ip adres heb geprobeerd om de "index.htm" te veranderen, maar dat kan dus niet.
Maar ja, dat is het niet dus
Verwijderd
Als je iemand IP Nr in handen weet te krijgen, dat is dus niet zo moeilijk, dan is het zeker mogelijk om je settings van je modem te vernaggelen.
De meeste mensen draaien gelukkig met een goede firewall waar van je rustig achter je PC kan blijven zitten maar!
Om je poorten en je shields te checken, hoe veilig is jouw PC en welke poorten staan open.
Test het zelf op deze site:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Denk dus niet Och dat overkomt mij niet, want het gebeurd toch elke dag weer dat er bij mensen gewoon voor de fun naar binnen wordt gekeken, ongewenst wel te verstaan.
De meeste mensen draaien gelukkig met een goede firewall waar van je rustig achter je PC kan blijven zitten maar!
Om je poorten en je shields te checken, hoe veilig is jouw PC en welke poorten staan open.
Test het zelf op deze site:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Denk dus niet Och dat overkomt mij niet, want het gebeurd toch elke dag weer dat er bij mensen gewoon voor de fun naar binnen wordt gekeken, ongewenst wel te verstaan.
Qua security zit het op mijn PC wel goed, daar maak ik me geen zorgen over. Ik maak me wel zorgen over dat modem dat 24/7 online is. Iedereen kan ongewenst de settings aanpassen. Hoe kan dat kreng in godsnaam toegankelijk zijn? Dat moet toch niet kunnen?
Ik blijf het vaag vinden: ik heb het zelfde modem, zelfde firmware, en heb de modem getweakt. Als ik op mijn thuis-pc mijn public IP ingeef, krijg ik ook mijn modem. Maar als ik dat op mijn werk (of waar dan ook) doe niet.
Bij mij krijg ik als ik in het lokale netwerk de mijn IP in type ook een wachtwoord scherm. Als ik echter op een andere pc zit en daar mijn ip in type krijg ik geen toegang.
Mijn modem is ook getweaked.
Conclusie: Je modem is echt niet vanaf het internet toegankelijk. Ook niet als hij getweaked is.
Als je het echt niet vertrouwt. Start dan Telnet. en zet bij NAT de defserver op een pc met een goede firewall. Al het inkomende verkeer wordt dan naar die pc doorgestuurd.
Mijn modem is ook getweaked.
Conclusie: Je modem is echt niet vanaf het internet toegankelijk. Ook niet als hij getweaked is.
Als je het echt niet vertrouwt. Start dan Telnet. en zet bij NAT de defserver op een pc met een goede firewall. Al het inkomende verkeer wordt dan naar die pc doorgestuurd.
edit:
Je kan ook even kijken of het helpt om er een nieuwe software versie op te installeren. http://www.mxstream.nl
Je kan ook even kijken of het helpt om er een nieuwe software versie op te installeren. http://www.mxstream.nl
Thuis zit je op je lokale netwerk.
Lokaal verkeer is gewoon toegestaan. Omdat jouw modem luistert naar zijn Ip adres reageert hij ook. Je hebt hem toch zelf dat IP adres gegeven?!
Als je je modem getweaked hebt wordt automatisch de ingebouwde firewall (voor extern verkeer) actief.
Geen hond die van buitenaf op jou modem kan komen.
Probeer jezelf maar eens te pingen vanaf de Pc van de buurman
Lokaal verkeer is gewoon toegestaan. Omdat jouw modem luistert naar zijn Ip adres reageert hij ook. Je hebt hem toch zelf dat IP adres gegeven?!
Als je je modem getweaked hebt wordt automatisch de ingebouwde firewall (voor extern verkeer) actief.
Geen hond die van buitenaf op jou modem kan komen.
Probeer jezelf maar eens te pingen vanaf de Pc van de buurman
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.
zonder firewall (die zit namelijk in je modem) op de site eerder genoemd getest....gewoon veilig met een getweaked modem
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.
zonder firewall (die zit namelijk in je modem) op de site eerder genoemd getest....gewoon veilig met een getweaked modem
Pagina: 1