Toon posts:

Zeer zware computercrash

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de gelukkige eigenaar van een Abit KG7 met met een 1333 xp processor, 64 mb geforce 2 videokaart, 128 mb :'(ddr ram en met nog meer moois, maar gister liep mijn pc'tje best wel erg gruwlijk vast. Ik klikte gewoon in windows ME op een pictogrammetje, nix bijzonders. Er kwam een hoge ruis uit mijn boxen waar je gek van werd, het beeld was vervormd en toen viel die uit. Resetten hielp niet want dan geeft hij zo'n irritant tuuuut..........tuuuuutttt geluid. Ik heb een vermoeden dat het iets met de voeding te maken heeft. Misschien is de kg7 niet gelukkig met 300 watt. Misschien heeft de processor het wel begeven. Anyway hij doet helemaal nix meer en aangezien jullie er veel verstand van schijnen te hebben :7 hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast bedankt

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 18:00

IvoB

Prutst er rustig op los

spanningspiek of zo, of brakke voeding, die het nu helemaal niet meer doet. Het zou kunnen dat de voeding een te hoog voltage heeft afgeven. Probeer dus ff een andere.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 18:00

IvoB

Prutst er rustig op los

300 W moet voeldoende zijn, dat wel.

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Lijkt me niet dat je voeding hier iets mee te maken hebt. Spanningsprobleem zou wel kunnen... maar 300W is inderdaad wel genoeg voor dit systeem hoor.

Verwijderd

Ik zal even alles er uit halen.
Doet hij het dan meteen, dan weet je dat het niet aan je overige hardware ligt.
Als hij het wel doet dan moet je alles er weer in gooien en kijken waarneer hij het weer gaat doen.

Verwijderd

gooi 'm uit het raam

maarja, zou kunnen zijn dat je proc kapot is, probeer eens een andere, en probeer eens ander geheugen en voeding etc. en booten met (zoals mijn bovenbuurman zegt) zo'n kaal mogelijke inhoud. Ik denk dat de proc het heeft begeven :(

R.I.P XP (mayb)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
vidkaart doorgebrand ?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Probeer ffies de vid.kaart aan te duwen in z'n slot. Ook eens meegemaakt dat een pc opeens begon te bokken. Bleek de vid.kaart net iets te ver uit het slot te steken. Kwestie van aandouwen en toen draaide het weer als een zonnetje :)

Verwijderd

OK nu ga ik ook even extreem. Staat je pc naast de monitor? Want als je beeld vervormd kan dat alleen door een magnetisch veld. Tenzij jij een ander vervorming bedoelt dan ik in gedachten heb. En het enige wat zoiets kan veroorzaken is volgens mij toch echt je voeding. Maar aan de andere kant zou je voedig dan ook gewoon echt overleden moeten zijn. Maar je krijgt ook piepjes. Toch zou het weer de storing op je luidsprekers kunnen verklaren.

Als het idd een andere vervorming is dan hou ik het op mobo of CPU. Anders zou je niet zowel visueel en audio hinder ondervinden tegelijkertijd.

JM2C

Sorry voor mij is het ook al laat ;)

MOBO lijkt mij ook idd niet mogelijk, anders zou hij niet piepen. Die doet dan meestal niets meer. Blijft over:

Of er zit iets los
CPU
geheugen

• Vastloper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als hij nog piept is het (meestal) niet je proc en ook niet je voeding, vaak is er dan iets mis met het geheugen probeer iig eens ander geheugen zou ik zeggen gooi nu niet gelijk je proc weg ofzo. Videokaart stuk lijkt me ook wel een goede mogelijkheid.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 19:16 schreef Vastloper het volgende:
Als hij nog piept is het (meestal) niet je proc en ook niet je voeding, vaak is er dan iets mis met het geheugen probeer iig eens ander geheugen zou ik zeggen gooi nu niet gelijk je proc weg ofzo. Videokaart stuk lijkt me ook wel een goede mogelijkheid.
Sjongejonge.. Zo'n processor gooi je toch niet weg? Het is een leuk stukje hardware. Het mag dan wel kapot zijn, maar cool blijft het altijd wel :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb een keer gehad dat ik mijn PC aanzette en toen begon-ie ook te piepen. Dat kwam een keer omdat mijn videoplank niet ver genoeg in het (AGP-)slot zat en de andere keer omdat ik mijn RAM-plaatjes niet ver genoeg had aangeduwd. Probeer dat ook eens.

Verwijderd

computers kunnen soms gewoon vaag doen, heb wel eens met een PII 350, al een poosje geleden, gehad dat de computer ook zomaar vast liep en niet meer wou opstarten, van alles geprobeert, en dan echt van alles vervangende hardware geprobeerd en steeds niks. Na 5 uur of zo werd ik hele maal gek van die kanker computer en ben toen gestopt. Heb toen de volgende morgen alles erin gedouwd en tada een boot met een paar piepjes. En toen had ik alles na een uur ofzo weer oké. Weet alleen nog steeds niet hoe het is gekomen, echt super vaag.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

kan ook de waarschuwings meter op het mobo zijn, heb ik ook een keer gehad..

Verwijderd

heb jem overgeclocked

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
zoveel haast heeft hij er zeker niet mee, hij heeft al sinds gisteren niet meer gereageerd en heeft ook gisteen geregd....

:?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat komt omdat hij niet meer op internet kan omdat zijn computer gecrashed is :) :)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Heeft ie messchien alles overgezet naar een 2de PC waarmee die gister online was en die ook opgeblazen ???

>:) :+

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Probeer hem eens te onderklokken. Wat ook nog kan: IDE-kabels en floppy losmaken, alle insteekkaarten eruit -op de videokaart na natuurlijk - en dan weer aanzetten. Meestal doet hij het dan wel. Daarna een voor een de externe devices weer toevoegen en dan maar zien waar het fout gaat. Dan weet je tenminste wat de problemen veroorzaakt.
Start hij kaal nog niet op dan heb je echt een probleem. Dan zal processor of moederbord stuk zijn.
Zoek ook eens op in het boekje van je mobo wat die piepjes betekenen. Daar valt soms ook wat uit op te maken.

Verwijderd

Abit + Gforce...peeeeeeeeeeeeeeep peep peep, denk dus dat het je videokaart is...
Pagina: 1