Toon posts:

[SQL] Paradox2sql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Op het moment ben ik op zoek naar een tool die m'n paradox databases omzet naar sql-statements. Dus inclusief CREATE TABLE blablablaa. Ook de data moet omgezet worden.
De paradox-data moet ingelezen worden in de mysql-database waar de boel op moet gaan draaien.

Weet iemand zo'n tool?

-- Janno

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Powerbuilder kan het denk ik wel, je zult dan even de site moeten raadplegen.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Ik vrees voor je dat dat je nog veel werk op gaat leveren.
Dit omdat de typen in PARADOX volgens mij niet echt overeenkomen met hetgeen MySQL verwacht.

Wat je zou kunnen proberen is kijken of de Borland Database Engine MySQL ondersteunt (of evt ODBC MySQL ondersteunt). En dan met DATAPump of een DataPump achtig programma de database van de ene alias naar de andere kopieren.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inderdaad met datapump geprobeerd. En dan via een connectie met MyODBC. Dit gaat wel, maar veel SQL-errors. Hij verandert teveel. Fieldnames, indices, alles gaat zo'n beetje naar z'n grootje, dus ik moet iets anders verzinnen, het geeft niet als hij de structuur verandert, als de gegevens er maar in blijven staan en alles er nog een beetje op lijkt, iig dat de sql-commando's goed overkomen, wat nog niet echt het geval is...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Uh ik zou toch eerst proberen om je data gewoon naar tab delimited formaat te exporteren, vandaar moet het niet zo heel lastig zijn een export te doen naar je nieuwe structuur.