Toon posts:

Matrox G400 dood? :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n broer heeft een Matrox G400 DualHead 32MB AGP en deze is er na een reboot plotseling mee opgehouden. Hij doet het niet meer in een andere computer en een ander AGP kaart doet het nog wel in zijn ocmputer.
De kaart geeft dus totaal geen output meer door bijde uitgangen, ook niet tijdens de boot :(
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik vind het nogal vreemd. Zo'n kaart hoort er toch niet zomaar mee op te houden?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11

RvV

Op woensdag 07 november 2001 17:18 schreef 5731N het volgende:
Zo'n kaart hoort er toch niet zomaar mee op te houden?
Wel als je er mee over een wollen trui gaat wrijven. Volgens mij waren die componenten behoorlijk gevoelig. Als je hem gewoon netjes hebt gebruikt vind ik het wel vaag hoe dat kan.

Y'24

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sja, het hoort natuurlijk niet zomaar stuk te gaan. Maarja, shit happens. Daar is garantie voor.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 18:49 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Sja, het hoort natuurlijk niet zomaar stuk te gaan. Maarja, shit happens. Daar is garantie voor.
Jammer alleen dat die na twee jaar verlopen is :(

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 18:01
Eh, matrox heeft een garantie van 3 jaar :) .

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Heb je die G400 ook al eens geprobeerd op een ander mobo? Bij mij was het namelijk zo dat ie echt heel goed in het AGP slot geprikt moest worden omdat ie anders ook geen beeld gaf. Als je de kaart er niet uitgehaald hebt is het helemaal vreemd. Maar probeer het eens door de contactjes schoon te maken en het AGP slot voorzichtig uit te blazen of schoon te zuigen. Suc6 in ieder geval.

I think, therefor I am.....I think.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:59

Priet

To boldly do what no one has..

Beetje een oud topic maar wel precies waar ik nu ook mee zit... helaas :(

Laatst heb ik een tweedehands Matrox G400 DualHead gekocht. Hij deed het perfect, tv-out kwaliteit was ook uitstekend.
Tot ik de pc naar beneden bracht om daar aan de tv te hangen. M'n andere videokaart (zonder tv-out) haalde ik eruit en daarvoor in de plaats zette ik de Matrox. Toen de pc eenmaal aan de tv hing kwam ik erachter dat ik de driver er nog voor moest installeren, meteen maar ff de nieuwste versie geïnstalleerd. De setup vroeg om opnieuw op te starten wat ik dus maar deed. En toen ging het mis...
De computer startte opnieuw op en nog voor je iets op beeld zag begon het apparaat te piepen En vervolgens deed ie helemaal niks meer
Vanalles geprobeerd met de kabels drivers en zelfs op een andere computer geprobeerd maar alles met hetzelfde resultaat: de pc begint te piepen als de kaart erin zit.

De kaart is er tijdens de installatie van de driver niet uitgeweest. Voor de installatie deed de kaart het perfect en duidde niks op een probleem. Pas toen ik de pc opnieuw opstartte begon hij opeens te piepen.

Het moederbord is een Chaintech CT-6ATA4. Ik heb vervolgens de kaart in een andere computer uitgeprobeerd. Deze heeft een Chaintech 6BTM als moederbord en geeft als piepjes: lang - kort - kort - kort - kort.

Tijdens de reboot was volgens mij de tv wel aangesloten, een Philips van nog geen twee jaar oud.

Wat is er nu precies aan de hand? Is ie dood? Maar hoe kan dat nou? Door een driver te installeren en opnieuw op te starten overlijdt zo'n kaart toch niet? Door statische electriciteit misschien? Maar daarvoor deed ie het wel en na de driver installatie heb ik de kaart niet aangeraakt...

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nogmaals, zoals hierboven ook al mooi geformuleerd staat: shit happens oftewel ja, zo'n kaart kan zomaar kapot gaan.

Heb je al is geprobeerd om je BIOS te resetten?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik had een G200 die ook zomaar opeens niks meer deed bleek een bekend probleem te zijn met biosen.. moest je booten met flop en dan was het weer over .... maybe zoiets met G400 ook? :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het is idd drie jaar. Mijn G400 deed ook van de een op de andere dag gek na 2 jaar en 11 maanden. RMA'tje en ik had weer een andere :) Refurbished natuurlijk want die dingen worden niet meer gemaakt maar hij doet 't prima :) Dus RMA aanvragen als je binnen de drie jaar zit (hoewel ze me nooit om de aankoopbon hebben gevraagd :? )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• T-Blizzard
  • Nu online
For G100, G200 and G400 series graphics cards only.
This utility will restore your Matrox Graphics card's BIOS to the factory settings. Please read the readme file before downloading.

ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/utils/biosutil/recover.zip

Deze dus :P

http://www.matrox.com/mga...ivers/files/ftp_util2.cfm

• Priet

Priet

Terugsturen voor garantie gaat waarschijnlijk moeilijk worden. Als de kaart al minder dan drie jaar oud is heb ik 'm van iemand overgekocht dus heb ik de aankoopbon niet.

Lekker vaag dat BIOS-gebeuren, door een driver update je bios naar z'n grootje? 8)7

Ik ga die utility eens proberen, hopen dat het helpt :'(

• Priet

Priet

Hmmm moet je nog iets speciaals instellen in het BIOS? Want zoals het er nu naar uit ziet doet ie vrij weinig met het zojuist aangemaakte floppy dat erin zit.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Priet schreef op 05 May 2003 @ 22:16:
Terugsturen voor garantie gaat waarschijnlijk moeilijk worden. Als de kaart al minder dan drie jaar oud is heb ik 'm van iemand overgekocht dus heb ik de aankoopbon niet.

Lekker vaag dat BIOS-gebeuren, door een driver update je bios naar z'n grootje? 8)7

Ik ga die utility eens proberen, hopen dat het helpt :'(
Abbadon schreef op 05 May 2003 @ 22:01:
Het is idd drie jaar. Mijn G400 deed ook van de een op de andere dag gek na 2 jaar en 11 maanden. RMA'tje en ik had weer een andere :) Refurbished natuurlijk want die dingen worden niet meer gemaakt maar hij doet 't prima :) Dus RMA aanvragen als je binnen de drie jaar zit (hoewel ze me nooit om de aankoopbon hebben gevraagd :? )
>:) :)

even serieus, voor RMA heb je heel vaak geen aankoopbon nodig, zo ook voor bijvoorbeeld IBM schijven :)

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 05-05-2003 22:28 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor die garantie en aankoopbon kan ik dat inderdaad beamen. Als iemand wil frauderen, kan hij dat toch wel doen, door een bonnetje te faken. Dus waarom resources besteden aan het controleren van aankoopbonnen? De winstmarge op de productie van hardware is zo groot, dat een tevreden klant (ook als die "gefraudeerd" heeft) veel meer waard is dan de kosten van het omruilen van zo'n kaartje... Een tevreden klant is immers de beste reclame voor je bedrijf!

Sjah, en denk maar zo... Er zijn honderden duizenden (zo niet miljoenen) Matroxkaarten gefabriceerd. Daarvan zijn er enkele honderden (of duizenden) die er zomaar opeens mee ophouden. En die enkele honderden (of duizenden) kaarten, hebben natuurlijk eigenaren... En jij kan toevallig één van die enkele honderden (of duizenden) eigenaren zijn...

Zoals een grasspriet die zich afvraagt waarom die golfbal nou juist precies op hem viel... Hij moet toch ergens vallen? :)

Maar sneu is het natuurlijk wel als hardware sterft... Vooral mooie hardware als een G400 DH (heb er zelf ook eentje). Gecondoleerd...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Priet

Priet

Hij doet het weer!!! :*)

Met dank aan T-Blizzard. Die bootflop wilde eerst niet werken, bleek dat er in het BIOS eerst iets veranderd moest worden. HALT ON: stond op ALL ERRORS, toen ik dat veranderd had in iets als 'nooit stoppen bij fouten' en de 'first boot device' op A: had gezet pakte de pc het floppie wel.
Daarna was het heel simpel, ff wachten tot de pc een hoge lange pieptoon geeft en opnieuw opstart. Dan ff de diskette eruit halen en genieten van je full colour desktop die weer wordt weergegeven :)

Scheelt me weer een nachtje slecht slapen :Y)

• T-Blizzard
  • Nu online
Priet schreef op 07 mei 2003 @ 22:03:
Hij doet het weer!!! :*)

Met dank aan T-Blizzard. Die bootflop wilde eerst niet werken, bleek dat er in het BIOS eerst iets veranderd moest worden. HALT ON: stond op ALL ERRORS, toen ik dat veranderd had in iets als 'nooit stoppen bij fouten' en de 'first boot device' op A: had gezet pakte de pc het floppie wel.
Daarna was het heel simpel, ff wachten tot de pc een hoge lange pieptoon geeft en opnieuw opstart. Dan ff de diskette eruit halen en genieten van je full colour desktop die weer wordt weergegeven :)

Scheelt me weer een nachtje slecht slapen :Y)
Cooool :P jah was bij mij dus psies hetzelfde...

• Priet

Priet

Maar dan vraag ik mij toch af, hoe is het ooit mogelijk dat een BIOS spontaan gewist wordt of beschadigd raakt? 8)7

Kun je dit zelf veroorzaken?

[ Voor 13% gewijzigd door Priet op 07-05-2003 23:20 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

[quote]Priet schreef op 07 May 2003 @ 23:20:
Maar dan vraag ik mij toch af, hoe is het ooit mogelijk dat een BIOS spontaan gewist wordt of beschadigd raakt? 8)7
[quote]

Zoals al gezegd, Shit Happens. Electronica kan spontaan, onder invloed van vreemde magnetische of electrische velden, vage dingen gaan doen.

Pagina: 1