Beetje een oud topic maar wel precies waar ik nu ook mee zit... helaas
Laatst heb ik een tweedehands Matrox G400 DualHead gekocht. Hij deed het perfect, tv-out kwaliteit was ook uitstekend.
Tot ik de pc naar beneden bracht om daar aan de tv te hangen. M'n andere videokaart (zonder tv-out) haalde ik eruit en daarvoor in de plaats zette ik de Matrox. Toen de pc eenmaal aan de tv hing kwam ik erachter dat ik de driver er nog voor moest installeren, meteen maar ff de nieuwste versie geïnstalleerd. De setup vroeg om opnieuw op te starten wat ik dus maar deed. En toen ging het mis...
De computer startte opnieuw op en nog voor je iets op beeld zag begon het apparaat te piepen En vervolgens deed ie helemaal niks meer
Vanalles geprobeerd met de kabels drivers en zelfs op een andere computer geprobeerd maar alles met hetzelfde resultaat: de pc begint te piepen als de kaart erin zit.
De kaart is er tijdens de installatie van de driver niet uitgeweest. Voor de installatie deed de kaart het perfect en duidde niks op een probleem. Pas toen ik de pc opnieuw opstartte begon hij opeens te piepen.
Het moederbord is een Chaintech CT-6ATA4. Ik heb vervolgens de kaart in een andere computer uitgeprobeerd. Deze heeft een Chaintech 6BTM als moederbord en geeft als piepjes: lang - kort - kort - kort - kort.
Tijdens de reboot was volgens mij de tv wel aangesloten, een Philips van nog geen twee jaar oud.
Wat is er nu precies aan de hand? Is ie dood? Maar hoe kan dat nou? Door een driver te installeren en opnieuw op te starten overlijdt zo'n kaart toch niet? Door statische electriciteit misschien? Maar daarvoor deed ie het wel en na de driver installatie heb ik de kaart niet aangeraakt...