kde start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heel vreemd probleem. Aangezien ik wat problemen had met mijn XMMS wilde ik mijn soundserver )libarts updaten. Tijdens deze update krijg ik vage foutmeldingen. Daarna liep het gehele systeem vast. Nu start mijn KDE niet meer op. Ik draai Mandrake 8.1 met KDE 2.2.1 en kernel 2.4.8-26mdk. Heeft iemand enig idee hoe ik weer kan opstarten met KDE? Hij start nu op met ICEWM en als je dan kijkt bij Windowsmanagers dan staat kde er niet bij.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 07 november 2001 17:14 schreef x-wolf het volgende:
Heel vreemd probleem. Aangezien ik wat problemen had met mijn XMMS wilde ik mijn soundserver )libarts updaten. Tijdens deze update krijg ik vage foutmeldingen. Daarna liep het gehele systeem vast. Nu start mijn KDE niet meer op. Ik draai Mandrake 8.1 met KDE 2.2.1 en kernel 2.4.8-26mdk. Heeft iemand enig idee hoe ik weer kan opstarten met KDE? Hij start nu op met ICEWM en als je dan kijkt bij Windowsmanagers dan staat kde er niet bij.
1) Wat voor vage foutmeldingen kreeg je na het updaten van libarts
2) Wat zegt /var/log/XFree86.0.log ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

zelfde soort prob hier, gewoon ff je log nakijken, staat het in...

trouwens, ik zit er over te denken om weer terug te gaan naar 2.1 want 2.2 vinnik nog wel errug buggy, is al 3 keer vastgelopen in 2 weken terwijl 2.1 geen een keer (ook 2 weken) beuh... (:P)

Chriet Titulaer is de man

• x-wolf
Vaag probleem dit zeg. Ik ben erachter gekomen dat alle KDE rpm's gewoon zijn verwijderd uit mijn systeem. OOk na een 'rpm --rebuilddb' stonden ze er niet meer. Heb dus maar de KDE bestanden gedownt en geherinstalleerd. Mijn systeem draait echter nu waaaaaaaanzinnig langzaam. Ben het nu zat met Mandrake (heb al vaker vreemde dingen gehad en ben niet tevreden met hoe zij het systeem installeren bij een default installatie). Ben nu RedHat aan het downen (versie 7.2) en verwacht dat dat wel wat beter werkt. Ik vond Mandrake 8.1 namelijk erg instabiel terwijl ik over 8.0 juist zo te spreken was.Nu maar weer terug naar Redhat.

Verwijderd

BLEGH!

dan wil je eg niet naar Redhat toe =)

Debian of Slackware (en persoonlijk ga ik voor sw)

• x-wolf
mmmm, ik weet het niet. Voordeel van Redhat vind ik dat ik vrij eenvoudig weer een lekker draaiende desktop heb (althans, dat vond ik altijd van oudere versies van RH). Bij Debian gaat daar veel tijd in zitten en vraag ik me af ok ik het voor elkaar krijg met mijn huidige kennis van Linux om het ooit als desktop te draaien (daarmee bedoel ik dus ook cd's branden, video's kijken, XMMS, enz.). Als server vind ik Debian prima, als desktop lijkt het mij toch minder geschikt. Ik ga toch eerst eens RH 7.2 proberen :)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Hoewel dit topic oud is, wil ik het weer ff omhoog schoppen omdat ik precies hetzelfde probleem heb met KDE3.

Na aanpassen van soundserver crasht heel KDE en moet ik met de reset-knop de pc opnieuw opstarten.
Maar KDE wil die nietmeer opstarten, bij "bezig met laden van de windowsmanager" loopt het weer vast.
Ik de logs staat alleen een foutmelding over sound.

Het gekke is dat ik het wel weer kon booten met de oudere kernel. Maar met mijn laatst huidige (zelf gecompileerde) kernels krijg ik het nietmeer aan de praat en ik blijf fsck uitvoeren :(

alle RPMs van KDE opnieuw installeren heb ik ook gedaan maar helpt niets.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
ik schop dit weereens omhoog omdat ik een oplossing hiervoor heb gevonden.
Het inloggen onder een andere gebruikers naam ging namelijk wel goed terwijl de ene user die arts veranderd heeft nietmeer kan opstarten.
Ik heb dus ff de .kde directory gecopyed van een andere user naar de gebruiker die nietmeer kan inloggen.
Hij is dan wel verschillende instellingen kwijt maar kan gewoon inloggen.
(misschien dat iemand weet welk bestand(en) precies veranderd moeten worden want deze oplossing is natuulijk niet echt netjes)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Pagina: 1