hubje vervangen door een switch, toen ging t mis..

Pagina: 1
Acties:

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hoi!

een van de pc'tjes chez moi is proxyserver voor het interne netwerk (Wingate met de standaard ingebouwde www proxy op poort 8000 ipv 80 omdat op 80 al de webserver draait en een socks proxy op poort 1080) alle pc's verschillende windows versies, bij IE alleen opgegeven op welke poort en welk IP ze de proxy kunnen vinden, werkte allemaal prima met mn 10/100 MB Sitecom hub.

Nu heb ik een SVEC 10/100 MB 8 poorts switch in de plaats gehangen van de hub en het volgende wonderlijke doet zich voor: PCAnywhere via t netwerk (intern) gaat prima, complete Windows netwerk met shares gaat prima (bestanden heen en weer kopieren), pingen tussen de pc'tjes gaat prima, maar internet werkt opeens niet meer.

logische vraag :) : waarom :?
pc's hebben btw alle vaste IP's in de range 192.168.0.x en een subnetmask van 255.255.255.0

ik zag dat je bij Win2000 iig een standaard gateway en/of DNS servers hard kan opgeven van de netwerkverbinding, moet ik hier nu ik een switch heb iets opgeven? ik heb even geprobeerd de dns van mn provider er neer te zetten en het ip van de Wingate server waar ook de DNS service op draait, maar dat deed naar t leek weinig goeds :)

wingate proxy werkt overigens lokaal nog steeds, op de server surfen met localhost als proxy gaat prima. (probleem kan lijkt me ook niet aan Wingate of die conf. liggen, alle pc'tjes zouden dan opeens een foute instelling moeten hebben oid en daar zijn het er teveel (5) voor...

kortom: help! :)

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Normaal verandert een switch helemaal niets aan je netwerk hoor. Als je nu je hub terug hangt, werkt het dan weer zonder problemen of niet?

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
wel de kabels in de goede poorten gedaan van de switch

dus niet de uplink gebruiken van de switch

• Cyborg-BG-
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Inderdaad kijk eens naar je uplink...

*en let op met wingate.. mensen kunnen van buiten ook via jouw wingate surfen op het net .. en is niet lief als ze dan criminele dingen uithalen want dan komen ze bij jou uit....*

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*en let op met wingate.. mensen kunnen van buiten ook via jouw wingate surfen op het net .. en is niet lief als ze dan criminele dingen uithalen want dan komen ze bij jou uit....*
Kun je dat uitleggen?

Ik heb er nog niet van gehoord namelijk (serieus niet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op woensdag 07 november 2001 17:43 schreef Cyborg-BG- het volgende:
Inderdaad kijk eens naar je uplink...

Alleen als je het slecht configureert, met de standaard instellingen is dat niet zo. Behalve als je internet verbinding netwerkkaart gelijk is aan je netwerk-netwerkaart, dan moet je wel een beetje uitkijken.

• IceOnFire
  • Niet online
Zodra ik mn hubje terugzet is er niks meer aan de hand, doet alles het weer perfect. Leek mij ook al dat een hub of een switch niet uit hoorde te maken, maar k heb geen ervaringen met switches verder...

Er branden ook iets teveel lichtjes naar mn zin (heeft iemand zo'n ding ook toevallig? (SVEC 8 poort 10/100 MB switch dus) bij iedere aangesloten kabel branden alle lampjes van boven naar beneden constant, leek me ook niet 100 % normaal)

gebruikte netwerkkaarten zijn respectabele 3commetjes, zeker geen troep dus en bovendien doen ze t met de hub prima.

ok, toch waarschijnlijk maar ff mee terug dan?

en ja, WinGate is wel goed geconfigged, geen dingen aan de verkeerde interface gebonden :)
Pagina: 1