Toon posts:

minidisc afspelen via pc => kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal originele cd's via een optisch kabeltje opgenomen op minidisc.

Het afspelen van deze minidiscjes via een optisch kabeltje en mijn geluidskaart levert flink wat "kraken" op. Het lijkt zich vooral voor te doen bij hogere tonen.

De kabel van minidisc naar pc is 5 meter lang (misschien te lang?) maar als ik deze vervang door een kabeltje van 0.6 meter heb ik ook last van "kraken".

Afspelen van andere geluidsbestanden (mp3 oid) werkt probleemloos.

Hier de situatie:

Sony cd-speler CDP-XE220 => optisch kabeltje van 0.6 meter => Sony md-speler MDS-JE520 => optisch kabeltje van 5 meter => Hercules Gamesurround Fortissimo II => Cambridge Soundworks speakersetje

Iemand enig idee wat het probleem is?

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 16:45 schreef Giro het volgende:

De kabel van minidisc naar pc is 5 meter lang (misschien te lang?)

Iemand enig idee wat het probleem is?
Dat in iedergeval niet.. Een glasvezelkabel kent geen verlies.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hoe zit het met het opname level van de MD ??

Afhankelijk van drivers en type geluidskaart kan het digitale signaal bit-wise versterkt worden en dan verslikt de apperatuur zich gewoon: clipping.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Optical In staat op 0 dB

Beschrijving handleiding: adjusts the digital signal level input through the digital opt 1 connector, mogelijke waarden: -oneindig tot +12.0 dB

Bij het afspelen of opnemen van de cd's zelf (dan gaat het geluid dus ook via allebei de kabels) is het gekraak overigens niet aanwezig. Het lijkt dus inderdaad bij het opnemen fout te gaan.

Mhh, dat wordt dus even wat uitproberen met de Optical In instelling...

Bedankt alvast!