[java?] Snake competitie..

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Ik ben op het moment aangekomen op het punt waar ik graag een simpele snake competitie op de homepage van mijn site wil realiseren. Waar mensen dus een potje snake spelen en als ze de highscore breken dat weggeschreven wordt naar een file of mysql database zodat je op de homepage kan zien wie er de beste is.

Nu vraag ik mij af of dit te realiseren is, met welke taal dan ook.

Ik heb snake programmaatjes die zijn geschreven in java en javascript. Java is echter client side en javascript is te onveilig denk ik, om highscores door te geven.

Heeft iemand een oplossing, of is dit niet te realiseren?

Alvast bedankt..

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

java client side, en dan laten communiceren met een ASP pagina. (java kan toch pagina's opvragen van de server die de applet host.)

• maartenvdv737
java kan misschien wel opvragen, maar kan het ook wegschrijven?

en nog belangrijker, is het veilig?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Simpel: vanuit Java Applets kan je communiceren met de server (en met meer rechten met elke server). Je kan server-side een aantal dingen doen. Als je alleen de high-score wilt bij houden en mensen dus niet tegen elkaar spelen kan je vrijwel alles doen aan de server kant: JSP, Servlet, PHP, Perl, ASP of wat dan ook. Dit soort request - response toestanden kan je makkelijk met HTTP doen.

Als je ook tegen elkaar kan spelen heb je toch wel een server-side applicatie nodig die de zaak regelt. Vaak is het hosten van zulke software het grootste probleem.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
maartenvdv: java kan misschien wel opvragen, maar kan het ook wegschrijven?
De server-side code scrhijft de gegevens weg, niet de Java applet. De Java applet geeft slechts gegevens door aan de server-side code.
en nog belangrijker, is het veilig?
Omdat dit gewoon via HTTP gaat is er totaal geen punt wat betreft veiligheid. Het heeft in ieder geval niets met de Java code te maken (tenzij de server-side ook in Java is geimplementeerd natuurlijk). Het is natuurlijk wel handig als je server-side code een beetje veilig in elkaar zit :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• maartenvdv737
ik heb zelf een server met php/mysql tot mijn beschikking.

Kan iemand me een linkje geven die gaat over de oplossing van mbravenboer?

Ik ben totaal niet thuis in java namelijk.

• maartenvdv737
dus stel ik maak een script: schrijfweg.php

waar de variabelen $score en $naam binnenkomen, en dat script controleert die gegevens en als het een highscore is, dan schrijft die het weg. Dat is duidelijk, maar:

Hoe roep ik binnen die class die url aan
en belangrijker, hoe weet ie wanneer dat moet gebeuren?

• mbravenboer
maartenvdv: Ik ben totaal niet thuis in java namelijk.
Maar je hebt wel een snake applet geschreven :?
ik heb zelf een server met php/mysql tot mijn beschikking.
Dan lijkt PHP mij een makkelijke oplossing voor de server-side.
Kan iemand me een linkje geven die gaat over de oplossing van mbravenboer?
Voor communicatie via HTTP moet je eens in java.net.* loeren. Zie bijvoorbeeld HttpURLConnection. Je kan ook direct HTTP requests over een Socket sturen, maar als je je niet al te diep met het HTTP protocol bezig wilt houden is de eerste oplossing natuurlijk natuurlijk prettiger :) .
Kijk voor meer networking eens in de Java Tutorial: in Custom Networking kan je meer dan genoeg info vinden.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 17:04 schreef maartenvdv het volgende:
en belangrijker, hoe weet ie wanneer dat moet gebeuren?
Als 'ie gameover is, naam vragen. En dat samen met de score naar het PHP script sturen die dan gaat kijken of het een highscore is en eventueel opslaat :)

• maartenvdv737
ok, bedankt :P

Hier moet het wel mee lukken denk ik..

BTW, wie zei dat ik die applet zelf geschreven heb?

• mbravenboer
maartenvdv: wie zei dat ik die applet zelf geschreven heb?
Hum, dat zei je inderdaad niet ;) .

Als je nog nooit echt in Java hebt gewerkt, is het misschien toch handig om eerst zelf eens iets te maken. Het aanpassen van een snake applet zal niet erg triviaal zijn als je vrijwel geen Java kennis hebt...

Maar goed, het is wel een leuke uitdaging natuurlijk ;) .

• maartenvdv737
3e trimester krijg ik java colleges.

Misschien beter om het in 1 keer goed te doen..
Moet er nu toch wel een beetje in verdiepen om dit voor elkaar te krijgen :P

Pagina: 1