Toon posts:

[JS] Niet huidig window printen mbv button

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... probleem:
ik wil m.b.v. een javascript button, een bezoeker op mijn website een pagina - automatisch - uit laten printen.
Echter, het is NIET de pagina waar je op dat moment bent. B.v. je zit op www.test.nl/sectie1/main.htm
En je wil vanaf dat adres www.test.nl/sectie1/documenten/test.doc af kunnen printen.

• extra gegeven: de bezoeker van m'n website mag niet kunnen weten dat het uitgeprinten bestand van www.test.nl/sectie1/documenten/test.doc komt

• Kort samengevat; je drukt op de print knop, en je print niet de pagina uit waar je op dat moment OP bent (main.htm), maar een 'remote' document ('test.doc')

om je alvast te helpen is hier het javascript voor als je wil de pagina waar je op dat moment OP bent wil uitprinten:
==========================================================

<SCRIPT Language="Javascript">

function printit(){
if (window.print) {
window.print() ;
} else {
var WebBrowser = '<OBJECT ID="WebBrowser1" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID="CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"></OBJECT>';
document.body.insertAdjacentHTML('beforeEnd', WebBrowser);
WebBrowser1.ExecWB(6, 2);//Use a 1 vs. a 2 for a prompting dialog box WebBrowser1.outerHTML = "";
}
}
</script>

<SCRIPT Language="Javascript">
var NS = (navigator.appName == "Netscape");
var VERSION = parseInt(navigator.appVersion);
if (VERSION > 3) {
document.write('<form><input type=button value="Print this Page" name="Print" onClick="printit()"></form>');
}
</script>

============================================einde script===

• Je ziet dus dat het script ook voor Netscape moet werken.

Have fun! ik weet zeker dat een van jullie 't zo 1-2-3 kan maken. De reden waarom ik dit aan jullie vraag is omdat ik geen javascript kan :(...

Please help! (en ofcourse- thanks als het je lukt!)

Ps: als .doc een probleem is om uit te laten printen, dan mag het natuurlijk ook een .htm(l) bestand zijn ;-)

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je hier mensen gaat vragen om iets voor je te maken :?

Als je nou een probleem hebt of dat iets niet wil werken ok maar om gelijk te vragen Hey kan je dit voor mij maken hier heb je alvast een voorbeeldje :)
En het mag ook zo en zo vind ik een beetje vreemd hoor.

Lijkt mij niet de juiste wijze als je het mij vraagt.
Zou zeggen zoek eerst eens op die vele javascript pages misschien staat er iets tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:27 schreef izzii het volgende:
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je hier mensen gaat vragen om iets voor je te maken :?

(...)
- Nou ja, voor mij te maken. Is het het zo erg om iets voor iemand anders te doen? Ik zeg toch in m'n post dat ik geen javascript kan. En ja, natuurlijk heb ik het hele web al afgezocht, maar ik kan allemaal scripts vinden waar je alleen de pagina kan printen waar je op dat moment op bent.

Sorry als ik iets te 'brutaal' voor jullie GoT-gangers ben ;) Ben net 2 dagen nieuw :7

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Op woensdag 07 november 2001 16:37 schreef MarkzMan_X het volgende:
Sorry als ik iets te 'brutaal' voor jullie GoT-gangers ben ;) Ben net 2 dagen nieuw :7
Dat je nieuw bent geeft niet ;) daar kan je tenslotte ook niks aandoen. Maar volgens mij staat erboven in dit forum duidelijk een thread waarin wordt verzocht duidelijke topicnamen te gebruiken........voortaan graag doen........aan duizend topics met de naam "javascript probleempje" hebben we ook niks.......ik zal de topictitel voor je aanpassen maar volgende keer graag zelf duidelijke topictitel kiezen.

Ohja antwoord op je vraag:

Verwijderd

Topicstarter
Aaah, thanks dude..

... kijk; da's nou 's een lief modje - die kennen we op FOK! niet ;)

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op woensdag 07 november 2001 16:37 schreef MarkzMan_X het volgende:
Maakt ook niet uit ik deed het in het begin ook ;)
Je had alleen je vraag ff iets anders moeten formuleren.

Suk6 met je script he, helaas kan ik geen javascript anders had ik je misschien kunnen helpen
Pagina: 1