Toon posts:

[ASP] controle op velden in database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ASP pagina met daarop de gegevens van een contactpersoon. Een van deze gegevens is een checkbox (dus boolean, dus type bit in de database) waarin je aan kunt vinken of deze contactpersoon een rekeningspecificatie moet ontvangen.
Een bedrijf mag meerdere contactpersonen hebben maar [er bedrijf mag er maar 1 contactpersoon zijn waarbij dit veld op true staat.
Iemand die me kan vertellen hoe ik deze controle kan inbouwen? Thnx

Verwijderd

uhm doe een query?
klaar?!?!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 07 november 2001 16:22 schreef Dwergje het volgende:
uhm doe een query?
klaar?!?!
Nah, een trigger is beter!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 16:23 schreef dusty het volgende:

[..]

Nah, een trigger is beter!
nou programmeer ik al 2 jaartjes in ASP..
en een trigger???? ik weet wel wat een trigger is, maar hoe kun je dat gebruiken in je ASP

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hoe? je mag dus geen contactpersoon toevoegen aan de database waarbij specificaties aangevinkt staat als er al een contactpersoon bij dit bedrijf is waar het aanstaat...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

een Trigger is van de database niet van ASP.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 16:28 schreef Tux_NL het volgende:
Ja, hoe? je mag dus geen contactpersoon toevoegen aan de database waarbij specificaties aangevinkt staat als er al een contactpersoon bij dit bedrijf is waar het aanstaat...
nouja dat trigger gedoe zal wel.
Als je dus een contact persoon wil toevoegen en die persoon klikt op opslaan (button e.d.). Dan heb je dus een bedrijfsID..

Nou voordat je gaat opslaan voer je eerst een query uit die kijkt of dat veld al bij een contact persoon van dat bedrijf op True staat.. is het zo dan niet toevoegen anders wel....

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dat had ik zelf ook bedacht...
maar hoe ziet die query er dan ongeveer uit?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op woensdag 07 november 2001 16:36 schreef Tux_NL het volgende:
Sorry maar als je al 2 jaar programmeert zou je dit toch wel moeten weten, in plaats van dat wij je de boel zitten voor te kauwen adviseer ik je een boek te kopen dan wel een cursus asp/sql te volgen.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 16:36 schreef Tux_NL het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
select count(contactpersoon_veld) as teller WHERE contactpersoon_veld = true

teller_variabele = rs("teller")
IF teller >= 1 THEN
   geef foutmelding
ELSE
  voeg toe
END IF

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sorry maar als je al 2 jaar programmeert zou je dit toch wel moeten weten, in plaats van dat wij je de boel zitten voor te kauwen adviseer ik je een boek te kopen dan wel een cursus asp/sql te volgen.
misschien handig als jij dan es begrijpend lezen leert....ik was namelijk niet degene die zei dat ik al 2 jaar ASP programmeerde |:(

Thnx Dwergje...zal es ff kijken

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 16:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

uhmmm ik was de gene die zei dat ze al 2 jaar programmeerde niet de topic starter.....

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Sorry ik zeg al niets meer

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Wil je een melding geven als er al een contactpersoon staat die een rekening mag ontvangen? Of wil je 'm gewoon bij die andere weghalen, en bij de huidige (die je aan het toevoegen/bijwerken bent) zetten? Of juist bij degene waar ie al bij staat laten staan, en de nieuwe zonder opslaan?
Naja klinkt in ieder geval als een trigger of stored proc, afhankelijk van wat je wilt :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1