Toon posts:

Photoshop vraag...

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook een site, maar die nog al rechthoekig.

De vraag is: Hoe maak je die mooie ronden hoeken??
Ik heb van alles gezocht, maar niks kunnen vinden! :(

Verwijderd

Goede vraag, daar zit ik ook een tijdje mee.
Ik wil dus iets van :

___
I \
I__I

Dat lijkt echt _helemaal_ nergens op!! wel geinig ...

Verwijderd

Beter zoeken! Er is zat documentatie over photoshop. of RTFM :)

Verwijderd

Topicstarter
Spud
Er is zat documentatie over photoshop.
O ja, waar dan??

Kan er iemand anders mij helpen??
Dan heb ik en deviant er ook wat aan. ;)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als jullie de UBB search functie zouden gebruiken zou je het antwoord hebben. Was een week of twee terug ook al een topic.

Een kort antwoord.

Maak een rectangle selection. Dan Select > Modify > Smooth

Dit werkt bagger, want je hebt keine Antialias.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Die ronde hoeken (?) moet je gewoon zelf teken in Illustrator of Corel. Photoshop is meer voor het editen van foto's en zo.

Verwijderd

Das dus echt Bull Shit, dat Photoshop meer bedoelt is om foto's mee te editen. Ik gebruik PS heel veel maar nooit om foto's mee te editen.

Als je ronde hoeken wilt hebben:
-ga naar channel tab
-maak een nieuwe channel (alpha1)
-je krijgt dan een zwart scherm
-maak met de marque tool een vierkant en fill deze met wit
-deselect (ctrl D)
-filter --> blurr --> gaussian blur
-blur het plaatje nu een beetje, niet te veel
-image --> adjust level (ctrl L)
-schuif de linker en rechter driehoekjes naar het midden.
-druk op ok
-klik met ctrl ingedrukt op je aplha channel
-alles is dan geselecteerd
-ga naar layers toe

nu kan je met je selectie doen wat je wilt (b.v. vullen).

TheScape :)

Verwijderd

Illustrator of Corel heeft op dat gebied gewoon meer mogelijkheden!

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 11:52
Furby je bent (duidelijk) een nieuweling. Doorzie wanneer iemand er meer verstand van heeft dan jij....

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Jurriaan: Zet dan ook eventjes het goede voorbeeld qua GOT ettiquete :)

Photoshop was ooit eens bedoeld om foto's mee te bewerken en dat is nog steeds de primary functie.

Er zijn betere programma's als je perse wil gaan tekenen, maar Photoshop is er ook goed in, maar helaas niet zo handig :(

Toch is het een 'supergeil' winkeltje :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

als je dr eenmaal aan gewend bent is het echt wel makkelijk... maar ik gebruik het nou zo'n 1.5 jaar en ik ken nog steeds niet alle truukjes (bijna niemand denk ik)

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedoel je de hoekjes zoals op mijn site? http://www.pokemonkingdom.nl/index.shtm

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips!! ;)

Maar die ronde hoeken in foto's of afbleedingen wist ik al hoe dat moest.

Waar het eigenlijk om ging is die ronde hoeken die je ook op de site van StephaN vindt
http://www.pokemonkingdom.nl/index.shtm

GeForce

Verwijderd

Kijk nou eens gewoon op www.phong.com of een andere photoshop site, dit zijn van die simpele shit vragen :(

Verwijderd

Sluit me aan bij eldeejee,

http://www.photoshop.org/links.html Gewoon deze link gevonden via yahoo met het woord photoshop hoor, staat allemaal links en stuff. Was dat nou zo moeilijk?

Verwijderd

Nondejus zeg ik wil even een paar dingen kwijt. Als iemand een vraag heeft als waarmee deze topic is begonnen; dat is dat toch potjandorie best dat hij of zij dat hier vraagt!? 'T is nog altijd een forum voor HTML & Graphics eh.

Enne ik ben 't ook een beetje zat dat de "vet" de "newbie" telkens belachelijk loopt te maken eh. Van die opmerkingen "'t is duidelijk dat jij een newbie bent, blablabla" Nou professionals reageren ook niet op die wijze eh. Professionals helpen anderen ook hoor.

Ja ik weet 't soms worden er domme vragen gesteld eh maarre dit is heel niet zo'n achterlijke vraag.

Trouwens GeForce: Paint Shop Pro is vrij handig voor wat je wil maken. Paint Shop Pro 6 dus.

Succes ermee,
QueZTone

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met QueZTone eens. Ik zeg altijd je moet het van andere leren. ;)

Nogmaals iedereen bedank!!
Het probleem is verholpen en ik kan weer verder met mijn site verbouwen.

• jurriaan
Ho wacht eens...ik beweer absoluut niet dat ik een professional ben en het antwoord op de vraag was al gegeven. Ik probeer alleen te voorkomen dat er weer eens een nutteloze discussie ontstaat (dit rules, yeah..jouw programma sucks, yeah).

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

The Furby: "Illustrator of Corel heeft op dat gebied gewoon meer mogelijkheden!"

Dat is echt dikke onzin hoor... OK je kunt makkelijker in Corel/Illustrator een rond hoekje maken, alleen kost het meer tijd om dat netjes in Photoshop te krijgen dan dat je het ff tekent in PS.

Verwijderd

Tweakers! Tweakers!

Volgens mij vergeten we toch echt dat beide programma's een ander doel voor ogen hebben. Dat het beide programma's kan is een andere zaak. Je kunt met Acad 2000 ook ronde hoeken maken. EN met Paint ook foto's bewerken. Ik wilde alleen maar zeggen dat het met Corel en Illustrator iets makelijker gaat, hoe dan?
Door gewoon met het cursorstje aan de hoeken te trekken zodat deze rond worden. Klaar!!
En photoshop is toch echt een fotobewerkingsprogramma (oorspronkelijk) Adobe heeft niet voor niks Illustrator op de markt!

• jurriaan
Adobe heeft niet voor niks Illustrator op de markt!

Nee, dat is omdat ze naast hun bitmapbewerkingsprogramma photoshop ook graag een vectorbewerkingsprogramma wilden uitbrengen.

Verwijderd

Jurriaan, toch ff een vraagje welke opleiding doe jij?

• Heintjo
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Ik ben verkocht aan photoshop omdat ik WEET hoe photoshop werkt..

Vergeet niet, een computer is een stukje gereedschap, net zoals een hamer.. kan je spijkers mee in 'n plank slaan..
natuurlijk kan je dat met grote hamers, kleine hamers, en zelfs bakstenen doen.. maar de ene vindt 'n grote hamer fijner dan 'n ander..

Zo ook met de verschillende tools, als iemand 't nou zo leuk vindt om met Corel ronde hoekjes te tekenen.. prima toch?

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die beter met Corel om kunnen gaan dan menigeen hier met Photoshop kunnen werken.. maar, als de 'tool' volstaat, is er toch niets mis? :)

.. My Piece of Mind ..

blah blah...

Verwijderd

Heintjo, ik ben het helemaal met je eens. In principe maakt het niet uit met welk programma je het doet, als het maar lukt.

• jurriaan
school voor communicatie en management (SCOM) op de Hogeschool van Utrecht. Heeft geen fluit met computers te maken. Alles wat ik van computers weet heb ik mezelf aangeleerd, met name door uitproberen en op te zoeken, zo min mogelijk door vragen te stellen. In mijn optiek leer je zo programma's het beste gebruiken.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

illustrator of corel kan je beter net zo goed niet vergelijken met photoshop of paintshoppro. je praat over 2 verschillende dingen. hoewel ze beide iets met grafisch te doen hebben... illustrator/corel is vector, fotosop niet. wil je dus echt mooie ronde hoeken als je een high res pic maakt, ga dan werken met illustrator, maak je verloopgrafix, foto's, plaatjes in photoshop, en je logoos in illustrator en knal je geheel in quark of zo.. (voor de drukkers) of importeer je epsjes of aitjes in fotosop en ga bouwen aan je tegekkehomepage..

oja
die hoekjes is in het begin een vraagteken
had iko ok last van
maar tis niet eens zo gek moeilijk :)
toch werkt als je ff wat ondergrond vlakken of zo moet hebben illustrator handiger imho

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Jurrian: hmm SCOM, beter dan de SvC [snik] qua eyecandy is dat dan :)

People, chill... we hebben allemaal niets dan liefde voor elkaar kunnen :)

|{ brrr }] |

Pagina: 1