Dolby via TVkaart

Pagina: 1
Acties:

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 11:30

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
Ik heb geluid van de tv via mijn soundblaster lopen (scart kabel naar Live 5.1) Volgens mij als er nu wat op tv is in Dolby Digital, komt dat niet door mijn boxen heen.. Als ik nu het geluid via mijn Hauppage TV kaart laat lopen, heb ik dan wel Dolby Digital ?? En zo ja, zijn daar aparte programmaŽs voor die alleen geluid laten horen op een tv channel ?

Verwijderd

Ben jij niet een beetje in de war met Dolby Prologic ?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

DaRoot

Some say...

Het geluid van de televisie is geen Dolby Digital, omdat dit (nog) niet mee te sturen is. Dolby Surround kan wel. Moet je de Live op Creative Movie Surround zetten, ofzoiets...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
ik probeer het geheel allemaal een beetje te bevatten.. Ik vindt het allemaal vet klinken, wellicht dat ik wat door elkaar haal...

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
Maar Daroot , dan moet het gewoon werken ??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

heb je wel een stereo tv? anders schiet niet op natuurlijk....

voor dolby prologic heb je alleen een stereo signaal nodig

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Ik heb hier een Pinnacle PCTV pro en bij sommige stations bv bij TMF, geeft hij een heel goed geluid. Wanneer ik dit probeer op te nemen met één of andere wav editor heb ik wel stereo geluid maar dan klinkt het heel anders dan als je echt via de tvkaart kijkt.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25
Volgens mij heeft de SBlive geen mogelijkheid om dolby prologic/surround te decoderen en er dus 4/5 kanaals geluid uit te halen. Wel heb je de mogelijkheid om het geluid dat je live produceert naar dolby surround (prologic) te downmixen zodat je je dpl versterker kunt gebruiken om het geluid van je pc weer te geven. De sblive heeft wel de mogelijkheid om (softwarematig) het Dolby digital geluid van je pc-dvdromspeler in 5 kanalen uit te voeren
Pagina: 1