[ps/scanjet] gele band over alle scans?

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Aanschouw deze scan:

Afbeeldingslocatie: http://jj.upnet.nl/got/geleband.jpg

Bij al m'n scans loopt er opeens een gele band overheen. Dit zijn de eerste scans die ik maak sinds ik deze PC opnieuw geinstalleerd heb, maar waar het dan aan ligt?
Het is een HP ScanJet 5p SCSI trouwens.

Win2k ipv win98
Win2k drivers gedownload
Nieuwe PCI SCSI-kaart (want nieuw mobo dat geen ISA-SCSIkaart ondersteunt)

Kent iemand het probleem en hoe ik het op kan lossen? Dit is best ruk namelijk; en ik kan ook wel handmatig al die foto's op gaan poetsen maar dat schiet natuurlijk niet op.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik weet niet dé oplossing maar heb je er aan gedacht dat het ook heel goed aan je software zou kunnen liggen? dus kijk of het probleem zoch ook voordoet als je met andere progs scant.

en verder, contact de leverancier, misschien doet het probleem zich bij meerdere mensen voor en misschien hebben ze er een oplossing voor.

maar ik denk dat je een paar deuren verder moet zijn, denk dat ze er daar meer verstand van hebben :)

ohja, check voor de zekerheid ook ff of niemand voor de grap over je scanner heen heeft gezeken :+

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Kan het zijn dat het lampje gewoon 'op' is ?
Hoe oud is de scanner?

Flickr

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Check inderdaad even of je laatste drivers hebt van alles. Ook voor die SCSI kaart eventueel.

En als je een mobo hebt met VIA chipset even VIA-4-in-1 downloaden en je moederbord-drivers updaten. Ook DirectX 8 niet vergeten.

't Zijn maar stomme dingen, maar wie weet ligt het daaraan. Of het ligt aan je stekkers, dat kan ook, alles ff checken hoor. 't Kan zelfs de randaarde zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/edit-light.gif
Dat kan ook nog ja, je lamp in de scanner zelf.
Maar het blijft riscy zeg maar zelf aan je hardware sleutelen. Garantie eventueel ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:14 schreef DeFeCt het volgende:
Kan het zijn dat het lampje gewoon 'op' is ?
Hoe oud is de scanner?
Tussen de 2 en 3 jaar schat ik. Helemaal niet intensief gebruikt. En 3 weken geleden werkte hij nog, maar sinds PC-update niet meer dus. Het zijn trouwens superdingen, deze scanners (er is een periode geweest dat ze tweedehands meer opbrachten als nieuw, omdat ze niet meer gemaakt werden terwijl er wel veel vraag naar was) dus het lijkt me stug dat 'het lampje stuk is'.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:15 schreef willem169 het volgende:
Check inderdaad even of je laatste drivers hebt van alles.
Gewoon de scanjet59 win2k drivers van hp.com
Ook voor die SCSI kaart eventueel.
Nieuwe kaart, nieuwe cd, nieuwe drivers.
En als je een mobo hebt met VIA chipset even VIA-4-in-1 downloaden en je moederbord-drivers updaten. Ook DirectX 8 niet vergeten.
Hoe weet ik of ik een via-chipset heb en waarom zou ik die meuk dan downloaden? En wat heeft DirectX8 ermee te maken als het met DirectX6 ook prima werkte?

Verder alles gecheckt; het vervelende is alleen dat er snel iets gescand moet worden maar dat gaat zo dus niet lukken :(

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 07 november 2001 16:30 schreef Pelle het volgende:
Verder alles gecheckt; het vervelende is alleen dat er snel iets gescand moet worden maar dat gaat zo dus niet lukken :(
* DeFeCt denkt aan allerlei onmogelijke oorzaken...

Staat er een grote electrostatische bron in de buurt ?

//Noodoplossing

Maak een digi foto van hetgeen je wilt scannen :)

Flickr

• Oefening
  • Niet online
als het echt haast heeft kan je ook nog naar de drukker gaan en het daar laten scannen :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 07 november 2001 16:36 schreef nelis het volgende:
als het echt haast heeft kan je ook nog naar de drukker gaan en het daar laten scannen :)
Zo'n iemand heet een lithograaf.. :) Maar ze zijn er wel hoor.. drukkers met en lithografie afdeling.. vraag me alleen af of Pelle 60,- voor een full-colourscannetje over heeft.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:34 schreef DeFeCt het volgende:
Staat er een grote electrostatische bron in de buurt ?
* Pelle dacht: fuck, DeFeCt heeft gelijk!
Sinds PC-upgrade staat er een speaker pal naast die scanner. Dus die ging ik even weghalen, maar het effect is hetzelfde :(

Kan het zijn dat die speaker (klein teringding van Philips) unrecoverable damage heeft gedaan aan die scankop? Lijkt me stug, maar ik ben nu in staat alles te geloven :)

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 16:49 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Zo'n iemand heet een lithograaf.. :)
die ja :+
Maar ze zijn er wel hoor.. drukkers met en lithografie afdeling.. vraag me alleen af of Pelle 60,- voor een full-colourscannetje over heeft.
euuhh, ik weet niet wat zo'n lithodinges ( :+ ) allemaal doet maar als je hier naar de plaatselijke drukkerij gaat en je vraagt om een scan dan ben je nog geen 10 piek kwijt.

en tuurlijk bestaan er professionele toestanden waar je een kapitaal voor kwijt bent maar aangezien Pelle anders ook gewoon op een huis-tuin-en-keuken-scanner had gescand lijkt me dat niet nodig :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Op woensdag 07 november 2001 16:30 schreef Pelle het volgende:
Hoe weet ik of ik een via-chipset heb en waarom zou ik die meuk dan downloaden?
Weet ik veel... even in je Device Manager kijken wat voor moederbord je hebt. Dan even op de website checken welke chipset daarop gemonteerd zit.

(En die VIA 4-in-1 wil nog wel eens de performace van je compu bevorderen. Just for sure)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/edit-light.gif
Moet je echt wel zeker weten dat je een VIA chipset hebt anders verneuk je heel erg snel je pc.
En wat heeft DirectX8 ermee te maken als het met DirectX6 ook prima werkte?
Je weet het niet... gewoon zo van 'al het mogelijke nagaan' :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 07 november 2001 16:53 schreef Pelle het volgende:
Kan het zijn dat die speaker (klein teringding van Philips) unrecoverable damage heeft gedaan aan die scankop? Lijkt me stug, maar ik ben nu in staat alles te geloven :)
Geen flauw idee, weet dat niet goed afgeschermde speakers ook monitoren redelijk kunnen fucken, maar of ze blijvende schade aan kunnen richten geen idee...'t was ook maar een wilde gok zonder enige vorm van redenatie :)

Flickr

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://groups.google.com/groups?q=hp+scanjet+5p+yellow&hl=en

Groups in google geven in dit soort gevallen altijd wel wat ideen/uitkomsten van anderen.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 10:18 schreef cutter het volgende:
Groups in google geven in dit soort gevallen altijd wel wat ideen/uitkomsten van anderen.
Thanks, had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. Even een beetje zitten lezen, en het lijkt erop dat de lamp inderdaad kapot is. Grrrr@#()!#@ :(

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 08 november 2001 10:32 schreef Pelle het volgende:

[..]

Thanks, had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. Even een beetje zitten lezen, en het lijkt erop dat de lamp inderdaad kapot is. Grrrr@#()!#@ :(
Scanner misschien niet 'op slot' gezet toen je hem ging verplaatsen? Wijze les voor de volgende keer....

Flickr

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 10:37 schreef DeFeCt het volgende:
Scanner misschien niet 'op slot' gezet toen je hem ging verplaatsen? Wijze les voor de volgende keer....
Scanner in z'n geheel niet verplaatst, dat is het gekke ervan. En HP ondersteunt die dingen niet meer, dus d'r moet maar een nieuwe komen.
Iemand interesse in een 2e hands 5p? Voor de aanschafprijs mag je 'm meenemen :)

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Flickr

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 11:16 schreef DeFeCt het volgende:
snel wezen dan heb je er weer 1 :)
Sssstt niet doorvertellen, dit is die van ons ;)

Iemand nog goede ervaringen met een ander merk/type SCSI-scanner?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb ook ziets gehad

en toen bleek dat er "licht" bijkwam
Pagina: 1