Ecs k7s5a..... boot helemaal niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zie dat het al de derde k7s5a problem topic is vandaag...

Ik heb hem net gekregen. In mijn kast gezet (target 300w P4 ready voeding).
CPU erin: TB1200/266
Ram erin: Kingston 256mb DDR266
VGA erin: Hercules Geforce 2MX 32mb
HD erin: IBM deskstar 7200rpm 40gb.

Zet hem aan, gebeurt helemaal nix. kom er vrij snel achter dat de clear CMOS jumper niet op 1-2 moet staan voor normal mode maar op 2-3 (niet echt logisch vond ik zelf) |:(

Maar oke. In 2-3 gaan alle fans draaien. De harde schijf maakt paar tik geluiden en dat was het.

Geen beep, Geen beeld, Geen boot, helemaal niets.

Heb al veel geprobeerd: Helemaal zonder IDE shit (hd/cd)
Bios paar keer gereset (power eruit, jumper 20sec om, power erin) VGA kaart er op verschillende manieren ingedaan. Enzovoorts.

Daarna lange search, maar allemaal mensen die wel in hun bios komen enzo... en daar kom ik dus ook niet.... :'(

HELP!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Probeer em met de nood methode te flashen, hoe lees je op het ecs forum op www.ocworkbench.com
Ik denk dat je het nodige gemold hebt door op te starten met die verkeerde jumper setting, staat ook in boekje dat je daarvoor moet oppassen.

Verwijderd

Kijk eens naar je cmos jumper die wil bij ecs nog wel eens verkeerd staan.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 07 november 2001 15:59 schreef tim het volgende:
Lees eens....

• Okasha
  • Niet online
zou het? lijkt me vrij sterk dat je hem daardoor meteen molt eigenlijk...
Bij de computer waar ik nu achter zit boot hij zelfs gewoon als hij op de reset zit? ....

Raar ook met dat 1-2 en 3-4...

had toch beter moeten kijken dan...

Ga nu die site ff checken...

Maar heb je dan geen 2 mobo's nodig?

Verwijderd

Niet zo gouw gezien had je al gedaan zie ik net.
Je AGP kaart even iets oplichten die is ook heel gevoelig.

• Okasha
  • Niet online
killerace ben aant zoeken geweest, oa in de FAQ van de site en gewoon via de gewone search maar er zijn erg veel hits...

kun je misschien tipje van de sluier lichten over hoe zoiets in zijn werk gaat?

thnx!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je moet dacht ik ff een floppy formatten en die .bin file van het bios erop zetten als je mazzel hebt herkent ie die .bin file en zet ie die dan erop.

• Okasha
  • Niet online
ja had het al gevonden, maar hoopte dat je iets anders bedoelde want het werkt niet :( :'(

Maar ja, ook mobo eruit gehaald en buiten de kast proberen te booten -> werkte niet....

Ik kan me niet voorstellen dat het mobo dood gaat omdat ik perongeluk bootte op de clear CMOS jumper...

Echt geen andere mogelijkheden?

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Misschien troll, je heb een AMD... is ie misschien dood???
Of kijk ff naar je jumpers gezien je een ecs bordje hebt!!!

Maar ik rook niet >:)

(ben net gestopt met roken!!!! *D)

Volgens mij zijn het je jumpers!

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

Inderdaad knoetje klinkt als een uitbreiding voor de amd sleutelhanger verzameling :+

• Okasha
  • Niet online
Gaan de fans wel blazen dan als de CPU dood is?

Doorgefikt is die niet, zou ik wel ruiken, en de cooling is echt gewoon goed ge installeerd

• Knoetje
Hmmm, er zijn al genoeg AMD sleutelhangers >:)

We moeten even een andere functie voor ze vinden:

Oorbel voor je vriendin ? (moet je er gelijk twee stuk maken!!)
Case-Badge mooier kan ie niet!!!! AMD in en OUT side!!!

Maar ik rook niet :7 (Nehnee wel???)

• Knoetje
Ja, de fans gaan wel blazen.

Hij kan de cpu niet vinden, dat zegt nog niet dat de spanning niet op het moederbord kan zijn!!!
Dus daarom gaan de fans wel blazen!!

Heb je de fsb niet te hoog staan.
Dat had ik een keer met een ecs bordje, en een duron die had ik toen te hoog staan. Toen deed ie ook nix.
Heb ik de fsb op z'n laags gezet (66 MHz) toen deet ie et wel!!
Ik hoop voor je dat het de frquentie is, anders is ie dood!

• Okasha
  • Niet online
fans blazen, kan niet in Bios komen... dus nix veranderen. Het enige probleem is dat ik op het allereerste begin dus heb geboot met de jumper op 1-2 ipv 2-3. Bouw wel vaker pc's en heb nog nooit meegemaakt dat de normal mode op 2-3 zit? :S gare shit.

Maar ja... ken helaas niemand met amd cpu in de buurt...

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Aaah dat probleem heb ik ookgehad.
Het probleem was bij mij dat sommige delen van de insteek kaarten massa maakten je moet effe proberen te booten met alleen de videokaart erin zonder andere PCI kaarten!! Bij mij werkte dat gelukkig !

• Okasha
  • Niet online
zitten verders geen PCI kaarten in. komt nog wel SB128 in enzo, maar die installeer ik meestal pas na booten, fdisken enzo...

Volgens mij is het wel iets simpels in die richting...

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Geeft ie ook piepjes?
Zo ja dan is er niks kapot.
Probeer anders een ISA videokaart. |:( kan het mobo natuurlijk niet. Probeer eens een PCI videokaart.
Haal je RAM er 'ns uit, stop er ander RAM in.
Zonder RAM gaan AFAIK de meeste mobotjes piepen, dus dan weet je dat dat het is.

Suc6

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

chek je agp slot kaart zit niet goed !

• Okasha
  • Niet online
nou...

Diamond 16mb agp kaart geprobeerd.... nix..
128mb DANA elec SDRAM geprobeerd... nix...
Geforce 2mx op verschillende manieren erin gedruk... nix..

Heb nu een oude IBM monitor staan die zowiezo aanstaan (dus geen computer activiteit nodig heeft om aan te springen.)

Wat ik nu merk is dat de monitor flitst als ik de computer aanzet, en dat hij daarna elke paar seconden eenzelfde flits geeft... wat zou dit kunnen betekenen? wat voor conclusies kan ik hieruit trekken?

En als een Moederbord DOA is, draaien de fans dan ook niet? Of is het mogelijk dat ik een DOA moederbord heb, maar de fans gewoon draaien....

Ik word hopeloos...

Verwijderd

Mijn Ecs k7s5a leek het eerst ook niet te doen. Wel draaiende fan en lampje op cd-rom , maar verder geen leven. Na een weekend rommelen bleek dat bij dit bordje (niet alleen de mijne) de videokaart veel sterker dan normaal moet worden aangedrukt. Dus vast aandrukken, én dan nog een stukje doordouwen. Na deze ontdekking heb ik er een heerlijk stabiel en snel systeem aan!

• Okasha
  • Niet online
ga ik dan strax nog maar eens proberen.... :(

Op de AMD site zie ik dat sommige 300WATT voedingen niet voldoen, maar de AOPEN 250watt wel? Dat vind ik echt heel raar. Gelukkig heeft mijn pa zoon Aopen250watt voeding, dus die ga ik strax als hij klaar is met computeren ff proberen... Vind het alleen zo onlogisch klinken..

• Okasha
  • Niet online
heb er dus net een AMD certified Aopen250Watt voeding ingehad en hij deed weer nix. Ja om de 5 seconden flikkerde het beeld...

Nu zijn de videokaart, het ram en de voeding dus afgevallen.

Enige opties zijn dus het moederbord en de CPU OF dat de AGP kaart niet goed in het slot zit. OF dat het bios stuk is doordat ik heb geprobeert te booten met de jumper op 1-2. (cmos clear)

Tegen de agp kaart heb ik ondertussen al 5x met mijn hele gewicht tegenaangedrukt, maar geen effect... :'(
Dat geval met booten op 1-2 dat je bios stuk vink moeilijk te geloven...

Nu ken ik dus verder niemand met AMD CPU of MOBO :( ik ken ze wel, maar geen tweakers die datwel ff willen omwisselen.

Nou ja, ik ga ff lekker eten, ga er vanavond wel mee verder... als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

Groetjes van een Depri Bar-Le-Duc. ;(

Verwijderd

He, je zegt oude monitor als het echt een oude is die zo als ik hier heb staan heb je bij een hoge resolutie en meer dan 256 kleuren een flits en verder zwart beeld.
Die werkt dus alleen in een lage resolutie.

• Okasha
  • Niet online
monitor is IBM 640x480 256 kleuren.

Deze draait regelmatig op een Celeron533 zonder problemen. Dit zou zeker goed genoeg moeten zijn voor het doorlopen van het boot systeem enzo...

Verwijderd

Ik denk ook niet dat het die jumper kan zijn. Ik heb namelijk ook wel eens per ongeluk met die jumper op clear geboot (wat niet werkte uiteraard ;)) op een msi k7t turbo. Daarna ff die jumper weer goed gezet en toen deed ie het.
Ik denk dat je toch iemand zo ver moet zien te krijgen dat ie zn amd cpu'tje ff uitleent...

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik ben zeker geen expert op dit gebied, maar kan het niet aan de batterij van de BIOS liggen, die schijnt namelijk bij ECS wel eens leeg aan te komen?!?

|Specs|

Verwijderd

aan die batterij kan het volgens mij niet liggen. Dan start hij namelijk op met de basisinstellingen van het bios.
Wat betreft aandrukken van de videokaart; dit lukte mij goed door het bord (op beschermend materiaal) op tafel te leggen, en de kaart dan zeer stevig in te steken. In deze positie heb ik de voeding aangesloten en de 1e succesvolle boot gedaan. Dus niet in de kast... Succes!

• Okasha
  • Niet online
ik ben moe..

Lukt allemaal niet. Heb al veel geprobeerd... Had ik nu maar een vriend of iemand die ook een AMD mobo/CPU had. Dan kon ik even snel kijken of de processor niet gewoon dood is. Of even zijn CPU in mijn mobo.. Maar ja, zoon feest is het dus niet. Dit vind ik dus het klote aan postorder, nu moet ik hem helemaal terug gaan sturen enzo :(

Maar ik snap het niet, het beeld blijft flikkeren.. dat vind ik echt raar. Volgens mij als de CPU echt dood is gaat het beeld echt niet meer flikkeren. Dan doet hij ook echt helemaal niets meer.

Ik woon in de buurt van Denhaag, Pijnacker, Delft, Zoetermeer.

Iemand zin om mij even te helpen? dmv testen van apparatuur?

Groetjes

Fokke

• Okasha
  • Niet online
[zojuist gepost op ocworkbench.com]

---------

Hello,

this morning i pulled the board out of my case. Inserted another AGP card, 128 SDram memory. First with the 300watt power, no boot. Then the 250 watt power, no boot.

This is without any cable conneted except the mainboard power. Turned it on with a knife.

Well then I pushed in my Geforce card and my DDR memory, tried with the 300 and 250watt power, still nog boot.

After that i tried repeatly without AGP card, but know speaker connected to see if it wants to beep. But under al circumstances no beeps or boot.

Between these steps I repeatly cleared CMOS.
But before i send it voor RMA i need to know whether its the CPU or the mainboard (bought it in different stores) What is the best way to figure that out, without loaning any parts or stuff?

And, is it possible that i fucked the CMOS by booting the first time on Jumper 1-2 (clear CMOS)?

Thnx in advance,

Fokke Huisman, from Holland

-------------

[/zojuist gepost op ocworkbench.com]

Iemand hier nog een tip? of iemand in de buurt van Denhaag die wel wil helpen?

Groetjes,

Fokke

Verwijderd

Misschien een domme vraag...maar heb je je computer op een geaard stopcontact aangesloten? Indien niet, moet je hem eens op een geaard stop-contact aansluiten.
Verder moet je eens uitproberen om de batterij eruit te halen, opstarten (gewoon knop drukken), afsluiten en batterij terug.

• Okasha
  • Niet online
wel goeie vraag trouwens, heb 2 weken geleden met trekveer een geaard ding door het hele huis getrokken. Dus ding is nu geaard. Wel zo veilig...

Dat van die batterij ga ik vanmiddag nog even proberen

Groetjes

Fokke

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 07 november 2001 17:22 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Bouw wel vaker pc's en heb nog nooit meegemaakt dat de normal mode op 2-3 zit? :S gare shit.
Dan weet je dus ook dat je eerst de manual leest voordat je begint met in elkaar schroeven. Het staat in de handleiding expliciet dat je dat NIET moet doen omdat dat link is. Ik zou ECS eens mailen als ik jou was.

Maar ik vind het zowiezo raar dat je geen piepjes krijgt.

• Okasha
  • Niet online
net nog even de cpu eruit gehaald en er weer ingedaan.

Computer uit, batterij eruit, computer aan, computer uit, Batterij erin.

Nix.

Ik zoek dus nu iemand in omgeving pijnacker/delft die er wel wat voor voelt om mij even te helpen. Ik kom dan even langs en zou graag even proberen met andere apparatuur wat er nu stuk is, de CPU of het Moederbord. Anders stuur ik strax het moederbord op en is het de cpu |:(

Maar tis wel klote man. wat een gezeik. Meteen het nadeel van bestellen he.. kan nu niet even bij ze langs.

Iemand die helpen wil?

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op woensdag 07 november 2001 15:59 schreef tim het volgende:
eej slimmerd, dat gaf ie al aan in het topic hoor :) maak nie uit joh

..::System Specs::..

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op woensdag 07 november 2001 19:20 schreef Korn21 het volgende:
Ik ben zeker geen expert op dit gebied, maar kan het niet aan de batterij van de BIOS liggen, die schijnt namelijk bij ECS wel eens leeg aan te komen?!?
ik werk bij de td bij een bedrijf in Lelystad, en ik noem geen namen, (reclame jaja). Maar we bouwen elke dag 4 systemen met dit bord en nog nooit gezeik mee gehad en zeker nie dat de cmos batterij leeg is! Maar goed,

Greetz

..::System Specs::..

Verwijderd

Waarom wacht je niet op de K7S6A :9 , die komt tijdens de HCC dagen.
Trouwens je hebt toch wel jumper JP4 misbruikt voor je bootprobleem?

• Okasha
  • Niet online
aha iemand met veel ervaring die zegt dat ie nog nooit problemen heeft gehad :) kijk das aantrekkelijk

lees op internet namelijk zoveel rampenverhalen, maar na veel prutsen komt het vaak wel goed. Daarom hebk ook geen zin om op te geven. Veel mensen hebben gezeur met eerste keer booten, mamma plank uit kast en dan werkt ie, bij een andere met de jumpers, bij weer een ander gaf een PCI videokaart de oplossing en weer een ander haalde cpu erin en eruit en dan werkte die.

Ik heb nu plank op bureau op dat isolerende laagje liggen met voeding ernaast. bios weer gereset (ook met bios battery) noem maar op..

still no boot....

SUCKT! zal je net zien dak het board terugstuur en er nix mee is.. ligt het aan de CPU |:( moet gewoon ff iemand hebben die zo aardig is om mij te helpen dmv hardware.. *D

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Precies hetzelfde probleem hier! Is de oplossing er al?

Arch Linux

• -Sander-
  • Laatst online: 21:30

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op donderdag 08 november 2001 17:41 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
aha iemand met veel ervaring die zegt dat ie nog nooit problemen heeft gehad :) kijk das aantrekkelijk

lees op internet namelijk zoveel rampenverhalen, maar na veel prutsen komt het vaak wel goed. Daarom hebk ook geen zin om op te geven. Veel mensen hebben gezeur met eerste keer booten, mamma plank uit kast en dan werkt ie, bij een andere met de jumpers, bij weer een ander gaf een PCI videokaart de oplossing en weer een ander haalde cpu erin en eruit en dan werkte die.

Ik heb nu plank op bureau op dat isolerende laagje liggen met voeding ernaast. bios weer gereset (ook met bios battery) noem maar op..

still no boot....

SUCKT! zal je net zien dak het board terugstuur en er nix mee is.. ligt het aan de CPU |:( moet gewoon ff iemand hebben die zo aardig is om mij te helpen dmv hardware.. *D
Hoi, ik heb exact hetzelfde bord als jou verder geen problemen met dit bord. Zeer goed stabiel ed. Ik heb helaas geen idee wat er kan zijn, idd dat het suckt. Maar ik heb nog steeds een probleem mijn hdd led doet het niet, hij blijft continue branden zeeer vaaag, hij is ook zeker goed aangesloten..Tzijn best goeie borden maar dr mankeert nog wel wat aan hoor...

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem met een athlon 1100mhz
deze doet ook niks op de mobo
ook alles al geprobeerd maar niks hoor

maar een duron werkt weer wel

blijf ik toch voorlopig met de duron draaien beter als niks
ik hoop dat er nog een oplossing komt

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Kijk op het forum, dan vindt je vanzelf een aantal topics van/met mij.. heb er 3 geprobeerd, gingen allemaal stuk zonder reden.. nu onderstaande pc.. werkt al maanden probleemloos.. pretty crappy dus :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 19:51 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Hoi, ik heb exact hetzelfde bord als jou verder geen problemen met dit bord. Zeer goed stabiel ed. Ik heb helaas geen idee wat er kan zijn, idd dat het suckt. Maar ik heb nog steeds een probleem mijn hdd led doet het niet, hij blijft continue branden zeeer vaaag, hij is ook zeker goed aangesloten..Tzijn best goeie borden maar dr mankeert nog wel wat aan hoor...
hehe ik dacht ook dat dat aan me bordje lag, maar je hebt toch echt niet goed aangesloten (geloof me nou maar ;))
komt heel precies, op je mobo zie je + en - staan, en op dat zwartje uiteinde gevalletje waar 'hdd led' opstaat zie je aan de achterkant aan de rechter of linkerkant een heel klein driehoekje dat omhoog wijst, dat is de plus, gewoon de kant waar het driehoekje zit op dat zwarte plugin dingetje aansluiten aan de + bij 'hdd led' op je mobo
snap je het nog? nouja kijk zelf maar effe et spreekt voor zich

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb 3 van die borden achter elkaar gehad. Allemaal gaven ze geen kik. Op een Epox-bord draait alle hardware feilloos (op floppy na dan). ECS heeft een HEEEEEEEEEEEEEELE slechte batch geproduceerd!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 01:40
Dat geloof ik best wel ja dat er een serie al stuk geleverd worden.
Had zelf ook zo'n moederbord besteld en bij mij draaide alleen maar de koeler op de processor en verder gaf het bordje geen kick.
2 dagen aan geknutseld en helemaal niets uit kunnen halen

Heb hem terug gestuurd naar Alternate en een nieuwe gekregen ,deze starte prima op alleen bij sommige spellen zoals Ghost Recon en Operation Flashpoint viel meteen het geluid weg.
Heb er een geluidskaart ingepropt en nog niet over, maar terug gegaan naar Alternate en een MSI bordje gehaald moest wel wat bijbetalen maar dat had ik er graag voor over en het draait perfect!

Hoef nooit meer een ecs bordje!

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Pagina: 1