Heb zoŽn tempetuurmetertje gekocht bij de Halfords (blauwe backlite, 1.5volt)
Wat voor weerstand heb ik nodig om deze aan te sluit op mŽn voeding (5v)?
Wat voor weerstand heb ik nodig om deze aan te sluit op mŽn voeding (5v)?

ook als je het knopje inhoud dan gaat het lampje uitOp donderdag 08 november 2001 18:00 schreef AcouSE het volgende:
Ruff_Ryder: Neem twee diodes (bijv 1N4001) en zet die in serie met een weerstand van +/- 200 Ohm. Er loopt dan een stroom van 25mA door je schakeling. Sluit je schakeling aan over de diodes.
_Subzero_: Dat blauwe lampje de hele tijd laten branden? De pinnetjes van het schakelaartje even verbinden met een stukje draad en een drupje tin.
kan ik dit ook gebruiken om mijn fans van voltage te kunnen veranderen? zo van aan draaien om ze harder te laten lopen?Op donderdag 08 november 2001 18:00 schreef AcouSE het volgende:
Ruff_Ryder: Neem twee diodes (bijv 1N4001) en zet die in serie met een potmeter. Draai deze 'naar beneden'. (Deze mag je nooit helemaal omhoog zetten, dan zullen je diodes eraan gaan) Sluit je thermometer aan en meet met een multimeter de spanning. Draai nu de potmeter langzaam bij tot je 1,4V meet:
[afbeelding]
Nee, dat draaien aan die potmeter is alleen bedoeld om de juiste stroom beschikbaar te hebben, zodat de diodes geleiden. Dit geeft een vaste spanning van 2x 0,7V. Je zou eventueel je fans wel zo op een vaste spanning kunnen laten lopen, maar da's niet zo'n mooie oplossing.Op donderdag 08 november 2001 19:19 schreef m-m het volgende:
kan ik dit ook gebruiken om mijn fans van voltage te kunnen veranderen? zo van aan draaien om ze harder te laten lopen?
Verwijderd
In zon temp meter zit dus een cpu. Heb hetzelfde probleem. Dacht ook eerst aan kortsluiten maar kan dus niet. Open gesloopt...lijkt dat schakelaar regelrechtOp donderdag 08 november 2001 18:16 schreef AcouSE het volgende:
Hmmm, da's lastig. Dat klinkt als een condensatortje dat volloopt en zo een trigger regelt. Als je die condensator kan vinden (heb je eigenlijk ook een scoop voor nodig) zou je hem kunnen overbruggen met een paar ohm, zodat ie noot vol raakt...
Verwijderd
Verwijderd
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd