Toon posts:

ECS K7S5A eerst geen beeld, valt dan uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Elitegroup k7s5a moederbord gekocht samen met een AMD Athlon 1000. Ik heb de boel in elkaar gezet en ik ga testen, hij start door tot de bios en zegt: NVRAM... ok en dan AMD Athlon 750, terwijl ik toch echt het 1000 model heb gekocht, ik keek in de bios maar na 5 seconden viel de hele computer uit, PC geprobeerd te herstarten, maar nou krijg ik helemaal geen beeld meer, en hij valt na ca. 10 seconden uit, ik heb al mijn CMOS gereset en een andere videokaart geprobeerd, andere beeldscherm maar niks helpt, wie of wat kan me helpen? ik zal die persoon/dat bedrijf/die website heel erg bedanken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

www.ocworkbench.com ->ecs forum.

Die 750 melding is normaal en battery low ook. Standaard boot ie de 1e keer namelijk op 100 fsb ipv 133 fsb. Als je dan in bios komt en iets verandert meteen opslaan en herstarten dan ben je van die 2 meldingen af. Verder is het AGP slot erg gevoelig, extra aandrukken die kaart dus, als je denkt dat ie erin zit nog een keer drukken totdat ie "klik" zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten te melden dat het een PCI slot videoplank was en dat ik niet in het bios kon komen want na 10 seconden valt hij echt spontaan uit

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 18:00

IvoB

Prutst er rustig op los

Gooi er dan ff een AGP kaart in, dan kun je wel wat in het BIOS rommelen met AGP/PCI Sequence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om het misschien via opstartdiskette te flashen, gaat niet. Bij het netwerk , op andere computers zegt hij de hele tijd afwisselend Local Area Network 100 MBit/s en Network cable unplugged

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 15:48 schreef Djuri2000 het volgende:
... ik kan niet in het bios komen want na 10 seconden valt hij echt spontaan uit

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wel de goede bios gebruiken. Er zijn er 2. 1 voor de versie met onboard NIC en 1 zonder.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 15:53 schreef KillerAce_NL het volgende:
Wel de goede bios gebruiken. Er zijn er 2. 1 voor de versie met onboard NIC en 1 zonder.
daar heb ik op dit moment toch niks aan, want hij check ook niet of er een opstartdiskette inzit, hij boot volgens mij direct naar C

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Voeding brak? Heb je alle rommel los gekoppeld? Alleen videokaart en geheugen houden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 15:55 schreef IvoB het volgende:
Voeding brak? Heb je alle rommel los gekoppeld? Alleen videokaart en geheugen houden.
Nee alles doet het prima op 2 pc's getest,
Ik heb ook getest: elke geheugenmodule apart, en 2 videokaarten (PCI&AGP)

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

je kan ook nog sdram gebruiken i.p.v DDR. of andersom natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou wel DDR willen hebben, maar dat is net uiterkocht :'( ik heb ook 3 verschillende soorten SD-ram geprobeerd, 1x 128MB 133Mhz 1x 64MB 133Mhz en 1x 64MB 100 Mhz maar niks doet het, ik wil trouwens in elk geval dat hij niet meer uitvalt

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

kortsluiting ergens?? Anders zou ik het echt niet meer weten, koeler goed? Bios kan het niet zijn, want je hebt niet eens de kans gehad deze te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:01 schreef IvoB het volgende:
kortsluiting ergens?? Anders zou ik het echt niet meer weten, koeler goed? Bios kan het niet zijn, want je hebt niet eens de kans gehad deze te flashen.
nee, heb 2 koelers geprobeerd ( is het verstandig zonder koeler te proberen? ) maar waardoor zou hij automatisch uitgaan?

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

NOOIT zonder koeler, dan ben je binnen een halve minuut gegarandeerd een sleutelhanger rijker >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang houd een AMD Athlon 1000 het zonder koeler vol anders ben ik de pineut >:) videokaart is niet kapot hij geeft continu grijs beeld op de TV-out

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

TV out zegt nix, die moet worden aangestuurd door drivers.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 07 november 2001 16:06 schreef Djuri2000 het volgende:
Hoelang houd een AMD Athlon 1000 het zonder koeler vol anders ben ik de pineut >:) videokaart is niet kapot hij geeft continu grijs beeld op de TV-out
WTF ? zonder cooler gedraaid? zeg maar ajuus dan...staat je cmos jumper al van het begin af aan goed ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:08 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

WTF ? zonder cooler gedraaid? zeg maar ajuus dan...staat je cmos jumper al van het begin af aan goed ?
Ja (alleen 10 seconden hoor >:)) cmos jumper gaat goed ik hoor geluid van de voeding ventilator ofzo

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

10 secs is 90% kans dood......is je speaker wel goed aangesloten?

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

het is de processor of de videokaart, anders moet je maar naar de winkelterug gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:11 schreef KillerAce_NL het volgende:
10 secs is 90% kans dood......is je speaker wel goed aangesloten?
arme ik :'( maar toch iedereen bedankt voor de response
/me gaat maar weer zijn oude Socket 7 mobo met AMD-K62 500 Mhz inbouwen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:19
check es of de BIOS clear ding goed staat?

deze staat bij sommige borden namelijk standaard op WISSEN ! :?

Verwissel voor de gein het bios batterijtje es...
ik meende dat ook deze soms wat "leeg" zijn bij de aankoop :P
Pagina: 1