Verwijderd
Ik vindt het heel irri als er ineens een keiharde sound door mijn boxen schalt.
Maar hoe het moet weet ik niet, als je het doe dan graag low volume........
en hoe dan?
en dan niet met FLASH of iets maar gewoon met HTML want het is voor blinden en die kunnen niet Flash niet zien. en html wordt omgezet op de braille-leesregel.
BVD
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
bij iets grotere sound bestanden in html gaat m'n hele computer flippen als ik z'on site wil bezoeken. Bij swf doet ie dit niet maar is duz wil de plugin nodig.
[edit]
typ te langzaam, post van over flash niet gezien
maar het moet dus geen MIDI zijn.
en het is een info pagina dus het is voor de verandering echt van belang dat er geluid is.
weet iemand ook hoe?
Verwijderd
Dan begrijp ik het nog niet helemaal, de HTML word omgezet voor die blinden, maar de sound toch niet? hebben ze er toch nix aan. Kan het duz net zo goed via flash.Op woensdag 07 november 2001 15:37 schreef Rwin het volgende:
en hoe dan?
en dan niet met FLASH of iets maar gewoon met HTML want het is voor blinden en die kunnen niet Flash niet zien. en html wordt omgezet op de braille-leesregel.
(ik weet duz niet hoe dat braille word omgezet)
Ze zijn BLIND niet DOOF! en daarom is er een html programmeur niet een flash-meneerOp woensdag 07 november 2001 15:41 schreef Necromancy het volgende:
[..]
Dan begrijp ik het nog niet helemaal, de HTML word omgezet voor die blinden, maar de sound toch niet? hebben ze er toch nix aan. Kan het duz net zo goed via flash.
hm, ze hoeven het toch ook niet te zien?Op woensdag 07 november 2001 15:37 schreef Rwin het volgende:
hmm,
en hoe dan?
BVD
het gaat om geluid, dus er hoeft niks te worden omgezet naar braille?
en dat ze een install-vensterke niet kunnen zien kun je misschien ondervangen door het in Flash 2 of 3 ofzo te maken, dat heeft ongeveer iedereen wel
Op woensdag 07 november 2001 15:41 schreef Necromancy het volgende:
[..]
Dan begrijp ik het nog niet helemaal, de HTML word omgezet voor die blinden, maar de sound toch niet? hebben ze er toch nix aan. Kan het duz net zo goed via flash.
Blinden kunnen dan wel niet zien, maar wel horen hoor
meestal horen ze zelfs beter dan zienden, dus met een geluidje zullen ze weinig problemen hebben
1
| <BGSOUND SRC=your_file.mid LOOP=1> |
-1 = infinite loop
Dit werkt voor midi en Wav ,misschien voor mp3(staat er niet bij, zelf even proberen)
het mag geen midi zijn... helaasOp woensdag 07 november 2001 15:45 schreef Duracell het volgende:
De pagina waarop ik dit gevonden heb zegt dat dit werkt voor ie3, dus later zou ook moeten lukken.
code:
1 <BGSOUND SRC=your_file.mid LOOP=1>
-1 = infinite loop
ow ook voor wav? dan is het goed... ik hoop mp3 ook... dank u!!
dat is idd de code, hoewel dit wat meer xhtml is:Op woensdag 07 november 2001 15:45 schreef Duracell het volgende:
De pagina waarop ik dit gevonden heb zegt dat dit werkt voor ie3, dus later zou ook moeten lukken.
code:
1 <BGSOUND SRC=your_file.mid LOOP=1>
-1 = infinite loop
1
| ]<bgsound src="your_file.mid" loop="1" /> |
alleen voor MIDI geloof ik, vraag me trouwens af of bgsound sowieso wel xhtml is
alleen werkt het nou wel of niet voor wav?
en maakt het iets uit als je een xml code in html zet?
of kand dat door elkaar?
Verwijderd
Maar met flash zou het wel moeten kunnen, denk ik.
Je hebt een html pagina die duz omgezet kan worden voor die blinden. In die html pagina zit een swfje van 1 bij 1 pixel met het geluid. Dit word niet omgezet naar braille maar dat hoeft ook niet, want er is nix te zien, en dit swfje laat alleen het geluid horen, wat die blinde dus wel kan horen
En in flash kun je wel mp3 of wav gebruiken.
(hoop dat ik het nu goed begrijp, dat ik niet weer lig te slapen)
wat is dat swf-je? is dat flash ofiets? enne.. had men daar een plug in voor nodig?Op woensdag 07 november 2001 16:00 schreef Necromancy het volgende:
Maar met flash zou het wel moeten kunnen, denk ik.
Je hebt een html pagina die duz omgezet kan worden voor die blinden. In die html pagina zit een swfje van 1 bij 1 pixel met het geluid. Dit word niet omgezet naar braille maar dat hoeft ook niet, want er is nix te zien, en dit swfje laat alleen het geluid horen, wat die blinde dus wel kan horen
En in flash kun je wel mp3 of wav gebruiken.
(hoop dat ik het nu goed begrijp, dat ik niet weer lig te slapen)
en waar haal je die? en waar zit die standaard al in?
<bgsound src="welkom.mp3" loop="10">
Verwijderd
SWF= shockwave flash, en dat is de geexporteerde versie van een *.fla bestand wat dus flash is. Om die swfjes af te spelen is de flash plugin nodig, volgens mij heeft 90% van de internetters een flash plugin geinstalleerd staan, en bij nieuwere browsers zit hij er standaard in.Op woensdag 07 november 2001 16:02 schreef Rwin het volgende:
wat is dat swf-je? is dat flash ofiets? enne.. had men daar een plug in voor nodig?
en waar haal je die? en waar zit die standaard al in?
De plugin haal je op macromedia site:
http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
Verwijderd
en van die code gaat mijn computer, en vele andere met trage internet verbinding dus ff 10 seconden ofzo staan flippenOp woensdag 07 november 2001 16:04 schreef KillerAce_NL het volgende:
Kan gewoon met HTML, zelf een enorme leek als mij lukt dat met homesite en idd met de methode hierboven, wavjes mp3's gaat allemaal.
<bgsound src="welkom.mp3" loop="10">
Ofcourse, de sound wordt ingeladen, en je pc gaat afspelen......Op woensdag 07 november 2001 16:08 schreef Necromancy het volgende:
[..]
en van die code gaat mijn computer, en vele andere met trage internet verbinding dus ff 10 seconden ofzo staan flippen
Verwijderd
En in dei tijd, doet mijn comp dus nix meer. Dat kan aardig lang duren met trage verbinding en vele kb geluiden.Op woensdag 07 november 2001 16:13 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ofcourse, de sound wordt ingeladen, en je pc gaat afspelen......
dacht het ook niet nee!
Verwijderd
Erm, flash kan streamen op basis van de verbindings snelheid....is dus qua laadtijd wel degelijk sneller, zeker omdat je verschillende versies kan laten spelen.Op woensdag 07 november 2001 16:16 schreef Rwin het volgende:
wil jij zeggen dan dat FLASH sneller werkt?
dacht het ook niet nee!
B.
Verwijderd
Maar ik wil wel zeggen dat je geen last van het inladen van het geluid hebt. Mijn computer blijft gewoon functioneren als het swfje geladen wordt. Snelheid zal niet veel schelen, in swf is het meestal mp3 en die bestandgrote hou je toch.Op woensdag 07 november 2001 16:16 schreef Rwin het volgende:
wil jij zeggen dan dat FLASH sneller werkt?
dacht het ook niet nee!
ok dan is flash wel goed bezig hoor
dan heeft geen enkel geluid zin, voice browsers negeren media-content als wav, midi en swf (of mp3 als je wilt)
waarom? stel je voor dat je voor je gehele orientatie afhankelijk bent van geluid, (probeer bv. eens met je ogen dicht achter een commandline te zitten en handelingen uit te voeren, liefst gevaarlijke, root handelingen het killen van wat apachethreads removen van wat files)
en nu komt er een idioot die daar opeens een tien seconden durende 'TOOEEEET' doorheen gooit...
voice-browsers zijn dus juist gericht op het omzetten van statische content naar gesrpoken tekst.
wil je dar invloed op uitoefenen kun je waarschijnlijk beter kijken naar de aural-styles van CSS
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
vandaar dat een intelligente blinde ook niet puur op geluid afgaat bij het computeren,Op woensdag 07 november 2001 16:38 schreef RM-rf het volgende:
meen je dat echt dat je dat geluid target op blinden?
dan heeft geen enkel geluid zin, voice browsers negeren media-content als wav, midi en swf (of mp3 als je wilt)
waarom? stel je voor dat je voor je gehele orientatie afhankelijk bent van geluid, (probeer bv. eens met je ogen dicht achter een commandline te zitten en handelingen uit te voeren, liefst gevaarlijke, root handelingen het killen van wat apachethreads removen van wat files)
en nu komt er een idioot die daar opeens een tien seconden durende 'TOOEEEET' doorheen gooit...
voice-browsers zijn dus juist gericht op het omzetten van statische content naar gesrpoken tekst.
wil je dar invloed op uitoefenen kun je waarschijnlijk beter kijken naar de aural-styles van CSS
die heeft een hip braille-tekstregeltje
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
ik denk dat voor blinden weinig 'hip' is om via braille-regeltjes te werken, heb wel eens wat blinden daarmee zien werken maar nooit een browser/html-implementatie daarvan gezien (serieuse oproep aan blinden om te melden hoe de meeste blinden browsen)Op woensdag 07 november 2001 18:20 schreef wicher het volgende:
vandaar dat een intelligente blinde ook niet puur op geluid afgaat bij het computeren,
die heeft een hip braille-tekstregeltje
aural-styles zijn een zaak van de toekomst en al technisch beter mogelijk dan qua implementaties blijkt (apple kwam al in '96 met zn spanish and english speech-opties, ook IBM is al redelijk ver, microsoft? ach ja, laten we eerst afvragen of die 'shortsighted' een beetje koopkracht hebben...)
an sich ben ik erg geintereseerd qua input van blinden zelf hoe ze zelf van het web gebruik maken, maar helaas moeten we het doen met wat de guru's ons voorschrijven (iemand interesse om Jakob Nielsen met een flinke icepick het licht uit de ogen te ontnemen? geen flame enkel hoop dat er meer input qua implementaties uit de wereld der blinden {of zicht-behinderden} zelf komt)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Op mijn eigen site heb ik dat ook geprobeerd en na wat rondvraag kwam ik op het volgende:
1
2
| <EMBED SRC="muziek.midi" HIDDEN="true" AUTOSTART="true"> <NOEMBED><BGSOUND SRC="muziek.midi"></NOEMBED> |
Verder een loop toevoegen zodat'ie na een keer afspelen er mee kapt. Je kan trouwens andere bestandsformaat gebruiken ipv midi, maar hou wel rekening dat niet alle browsers al die soorten happen.
1
2
| <embed src="muziek.midi" hidden="true" autostart="true" /> <noembed><bgsound src="muziek.midi"></noembed> |