Hoi,
ik heb een SQL probleem.
Ik heb 2 tabellen, namelijk:
gebruiker en verkoop.
Daar wil ik graag een query op loslaten en die luidt als volgt:
WinkelID (uit de request.querystring) krijg ik mee doormiddel van een form-link van een voorgaande pagina.
Nu krijg ik dus het volgende terug:
Nu wil ik dus maar 3 records laten zien (aangezien ID=4 en ID=5 identiek zijn, behalve het ID). Ok, dan laat ik dus ID weg uit mijn query en dan doe ik een DISTINCT zou je zeggen, maar dat werkt ook niet.
Iemand een idee??
ik heb een SQL probleem.
Ik heb 2 tabellen, namelijk:
gebruiker en verkoop.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Verkoper --------- VolledigeNaam VerkoperNaam ... Product ------- ID WinkelID Productnaam VerkoperNaam Datum |
Daar wil ik graag een query op loslaten en die luidt als volgt:
code:
1
| "SELECT P.ID, P.WINKELID, P.PRODUCTNAAM, V.VOLLEDIGENAAM, P.DATUM FROM PRODUCT as P, VERKOPER as V WHERE P.WINKELID = " & Request.QueryString("WinkelID") & " AND P.VERKOPERNAAM = V.VERKOPERNAAM" |
WinkelID (uit de request.querystring) krijg ik mee doormiddel van een form-link van een voorgaande pagina.
Nu krijg ik dus het volgende terug:
code:
1
2
3
4
5
| ID WINKELID PRODUCTNAAM VOLLEDIGENAAM DATUM 1 3 Vla Pietje Puk 01-01-01 4 2 Brinta Jan Klaassen 02-02-02 5 2 Brinta Jan Klaassen 02-02-02 8 7 Joghurt Henk Tank 03-03-03 |
Nu wil ik dus maar 3 records laten zien (aangezien ID=4 en ID=5 identiek zijn, behalve het ID). Ok, dan laat ik dus ID weg uit mijn query en dan doe ik een DISTINCT zou je zeggen, maar dat werkt ook niet.
Iemand een idee??
- Ruud