Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
Hmm.. Heb zo geen link, maar wat wil je precies weten!? Er zijn hier vast nog wel oude van dagen die ervaring hebben met die oude dingen!
(waaronder ikzelf).
onder andere:
-op welke snelheden dat bepaalde 80xxx cpu's beschikbaar waren
-standaard vcores
-cache
-steppings
-welke voetje ze gebruikte (geld duz niet voor die wat vast op ut mobo zaten
)
-wattage wat ze aan warmte afgeven
etc.
is gewoon intresse, ik ga verder geen gekke dingen doen ofzo
-standaard vcores
-cache
-steppings
-welke voetje ze gebruikte (geld duz niet voor die wat vast op ut mobo zaten
-wattage wat ze aan warmte afgeven
etc.
is gewoon intresse, ik ga verder geen gekke dingen doen ofzo
edit:
misschien ook met wel type geheugen ze werkten (in het algemeen dan)
misschien ook met wel type geheugen ze werkten (in het algemeen dan)
Die is simpel: Terug te vinden in de Technische PMG documentatieOp woensdag 07 november 2001 15:32 schreef DDan het volgende:
Geloof gewoon 5V.. in ieder geval t/m de P66 was het 5V, misschien dat er wat uitzonderingen waren met de 486DX4 procs..-standaard vcores
Volgens mij in die tijd allemaal externe cache/afwezig..-cache
Tja, die weet ik inderdaad niet..-steppings
Hmm.. Dat was vroeger ook niet allemaal standaard..-welke voetje ze gebruikte (geld duz niet voor die wat vast op ut mobo zaten)
De 8086/8088 zat gewoon in een dil-behuizing, dus kun je niet echt van een socket spreken.. Gewoon een dil-ic voetje.. (40 pins geloof ik).\
De 80286 was er in zeer vele vormen, maar voornamelijk op het mobo gesoldeert.
De 80386 had je ook in meerdere vormen, al had je hier ook gewone sockets voor (nog geen ziff), en het aantal pinnen weet ik helaas niet..
Bij de 80486 kwamen de ziff-sockets in de mode, en deze had ook een standaard behuizing.. Socketnaam weet ik niet, maar waarschijnlijk lopen hier nog wel mensen rond die het wel weten!
Helaas moet ik hierop ook het antwoord schuldig blijven.. Ik weet wel dat het heel laag was, gezien die dingen geen van allen actieve koeling nodig hadden!-wattage wat ze aan warmte afgeven
edit:
Effe de link gefixed
Effe de link gefixed
hey thnx!!!!
btw draaide die 4004 niet op 187KHz?? ik kan me daar vaag iets over herinneren dat ik daar ooit es iets over gelezen heb
btw draaide die 4004 niet op 187KHz?? ik kan me daar vaag iets over herinneren dat ik daar ooit es iets over gelezen heb
Wow.. jij gaat echt way back into historyOp woensdag 07 november 2001 15:54 schreef DDan het volgende:
Precieze snelheid weet ik niet, maar het was inderdaad iets in kilohertzen.. En dat met een 4-bitter..
hehe, lol, alleen zit der 1 nadeel aan, kzit nog steeds met een DOS complexOp woensdag 07 november 2001 15:57 schreef Twynn het volgende:
Wow.. jij gaat echt way back into history
eerste keer dat we pc met windows kregen was 4 jaartjes geleden, van 386sx-16 naar PII-266, dat was wennen!
Volgens mij staat dit gewoon bij Intel op de site !!
Zie locatie, http://support.intel.com/support/processors/archive.htm
Zie locatie, http://support.intel.com/support/processors/archive.htm
Signature?
hmmz helemaal overheen gekeken
Pagina: 1