CD-ROM speler foetsie?!

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Hellow,

ik heb sinds een paar dagen opeens het volgende probleem:

In de BIOS ziet mijn PC mijn CD-ROM speler wel, merk en type geeft-ie ook goed aan, maar als ik in Windows kom, kan ik niet bij mijn CD-ROM speler :( . Hij staat ook niet in Apparaatbeheer :? . De kabels zitten allemaal goed vast en ze zijn ook niet stuk, want mijn Harde Schijf (Samsung 30Gb) doet het wel gewoon, en die zit achter dezelfde flat-cable. De voedingstekker doet het ook wel, want als ik op het knoppie druk gaat-ie open, en als ik er een CD-ROM in doe, leest-ie ook.

Mijn specs:

AMD K6-2 450@480Mhz
128MB SDRAM
Samsung 5400rpm, 2Mb, 30Gb
nVIDIA GeForce2MX-200 350Mhz 64Mb
Asus P5A mobo @ 120Mhz

Zou het aan WinME liggen?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Zeg, is dit forum vandaag zo inactief als dikke stront of weet niemand een oplossing? ;) :P

Verwijderd

wat staat er allemaal bij je vaste schijf controllers in je app. beheer?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dacht even zal hij een p5a hebben of niet, en ja.

Probeer even je ide drivers opnieuw te installen, weet bijna zeker dat dat het probleem is.

Zelf ook een P5A gehad en die had ook vaak dat de cd-rom niet meer zichtbaar was. een nieuwe instal van ide-drivers was dan de oplossing.

Verwijderd

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Eerst had ik het met een illegale versie van XP. Van alles geprobeerd maar helaas. De boel maar geformateerd en nu met ME geprobeerd, na een 2-tal weken was weer mijn CD-speler en CD-writer verdwenen. Toen maar een officiele W98 geinstalleerd. En wat gebeurde gisteren? Inderdaad weer alles foetsie. Ik heb het kunnen reparen met de W98 Ultimate Boot Disk, maar het is natuurlijk niet echt lekker om dit zo vaak te moeten gaan doen.
Hier op mijn werk maar eens rondgevraagd, maar niemand heeft een echt idee. Het enige wat ze konden verzinnen was dat het misschien met mijn IDE te maken kan hebben. Dat deze een beetje verrot is. Maar voor ik deze om ga prikken of een nieuwe ga kopen, wacht ik nog ff of er hier nog wat nieuwe tips komen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 15:32 schreef Vae_Victis het volgende:
Dacht even zal hij een p5a hebben of niet, en ja.

Probeer even je ide drivers opnieuw te installen, weet bijna zeker dat dat het probleem is.

Zelf ook een P5A gehad en die had ook vaak dat de cd-rom niet meer zichtbaar was. een nieuwe instal van ide-drivers was dan de oplossing.
Denk je dat dit aan mijn mobo ligt??? Wat raar. En ik heb dit nog nooit eerder gehad en ik heb mijn PC nou toch al wel 4 maanden... :?

En welke drivers moet ik dan opnieuw installeren?

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je hebt je mobo op 120 MHz geklokt?
Dit zou ook een probleem kkunnen zijn. je klokt nl. dan ook de ide bus over. misschien dat je cd-rompje dat niet lekker vindt.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58
Dit heb ik ook gehad. Ik heb de driver al in Autoexec.bat gahed, maar dat hielp ook niet.

Gebruik je misschien brander software of zo? dat kan een probleem zijn.

Bij mij was de oplossing: format c: en alles opnieuw installeren, Daarna deed ie het weer

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op woensdag 07 november 2001 15:46 schreef maartenb het volgende:
Dit heb ik ook gehad. Ik heb de driver al in Autoexec.bat gahed, maar dat hielp ook niet.

Gebruik je misschien brander software of zo? dat kan een probleem zijn.

Bij mij was de oplossing: format c: en alles opnieuw installeren, Daarna deed ie het weer
Ik bedoel niet de drivers in de autoexec.bat en config.sys

maar de IDE drivers die je bij je mobo hebt gekregen voor je IDE poorten.

dus IDE drivers
geen cdrom drivers

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 15:51 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

dus IDE drivers
geen cdrom drivers
deze dus ;)

aliide34.zip

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je windows 98-95 draait kan je ook gewoon in je config.sys je cdrom driver gooien en in autoexec.bat mscdex zooi. Dan verdwijnt je cdrom nooit.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 15:57 schreef djexplo het volgende:
Als je windows 98-95 draait kan je ook gewoon in je config.sys je cdrom driver gooien en in autoexec.bat mscdex zooi. Dan verdwijnt je cdrom nooit.
Ja maar ik draai WinME, of is het daar hetzelfde?

Verwijderd

Wat je ook nog kan proberen in ME, dat is dat je je autoexec.bat en je config.sys ff renamed, en dan de originele verwijderd, hij maakt dan als het goed is nieuwe aan. Misschien dat dit helpt.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58
Op woensdag 07 november 2001 15:51 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

dus IDE drivers
geen cdrom drivers
Ik heb het gedaan met de OAKCDrom.sys. Die staat op de Windows 98 opstart diskette!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:58 schreef maartenb het volgende:

[..]

Ik heb het gedaan met de OAKCDrom.sys. Die staat op de Windows 98 opstart diskette!
Wat moet ik met die file doen dan? Als DEVICE opgeven in Config.sys? Heb ik gedaan, maar helpt niks. Of moet ik iets anders met die file doen?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 20:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> WOS
(Is niet echt een HW-probleem denk ik)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

had ik ook. Heb je al geprobeerd Tweak-Ui van Micro$oft down te loaden............daar kun je 'm aanzetten. ALthans mij lukte het wel om zo m'n cd-r terug te vinden.

randy

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 10:32 schreef eichhorn het volgende:
had ik ook. Heb je al geprobeerd Tweak-Ui van Micro$oft down te loaden............daar kun je 'm aanzetten. ALthans mij lukte het wel om zo m'n cd-r terug te vinden.

randy
Yep, geprobeerd, hielp ook geen fuck. :(

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter

randy

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter

randy
Pagina: 1