Toon posts:

AMD 1.4 GHz en upgrade van 512 naar 1024 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem met een AMD 1.4 GHz processor en 512 MB RAM-geheugen.
Nu zit ik erover te denken om een upgrade naar 1024 MB te doen!
Heeft dit zin? Zal de performance merkbaar stijgen? Zal mijn systeem stabiel blijven? Ondersteunt Windows deze configuratie wel?

Wie heeft hier ervaring mee of kan mij advies geven?

Ik gebruik hem voornamelijk voor grafische werkzaamheden;
Photoshop, 3D StudioMax, Video-editing, enz...

Verwijderd

Zinloos bij normaal gebruik..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hangt natuurlijk heel erg af van wat je ermee doet, en welke windows je gebruikt..

Maar om voor jezelf een idee te krijgen.. Ga gewoon es kijken hoeveel geheugen je nu gebruikt. Kun je gewoon doen met de tooltjes die er bij windows bijzitten!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Of het zin heeft ligt eraan wat je precies tegenlijk allemaal doet.
Stabiel blijft het als je goed geheugen koopt. Dit is wel nog afhankelijk van je mainboard en het aantal banken dat deze ondersteund. (Niet het aantal ram sloten)
Je systeem word er niet sneller op in ieder geval.
Windows 2000 en XP ondersteunen deze configuratie ja.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik heb ontdekt dat 512MB meer dan genoeg is om zowel photoshop, dreamweaver, flash, word, kazaa, msn en een stuk of wat internet explorers te hebben draaien...

en nog wat...de pcm heeft getest datje pc van meer dan 384MB juist langzamer gaat lopen (misschien wel meer dingen tegelijk aankan, maar op een trager niveau)

Dus..be happy...hou je geld in je zak voor nuttigere dingen :7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

[hier stond iets wat al gezegd was]
max voor win98 = 512MB, daarboven kan deze windows zelfs onstabiel worden, en hij zal sowieso geen gebuik maken van dat extra geheugen!

duz als je wil upgraden zul je dus ook windows 2000 of later moeten draaien

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

512MB is al redelijk veel, en als je NIET met regelmaat aan ut max. van je ram zit dan zou ik NIX meer gebruiken.

Of je moet van overkill houden natuurlijk.
wat mischien wel mogenlijk is EN goedkoper is om 128 of 256 erbij te doen ipv 512.

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Je kan het zelf testen. Ga doen wat je normaal doet met die programma's en kijk of je veel harddisk aktiviteit hebt, naast het normale inladen van de programma's en de data enzo. Als je veel activiteit hebt is het nuttig want dan is je PC veel aan het swappen. Wat je ook kan doen om het uit te proberen is je swapfile size door windows automatisch in te laten stellen (on-the-fly, dit is overigens de standaard instelling van windows 9x, ik weet niet hoe dat met win2k zit), en kijken hoe groot je swapfile wordt. Als die erg groot wordt is het zinnig meer geheugen te kopen. Verder kan je nog met monitor programma's het geheugen en swap gebruik bekijken en daar ook conclusies uit trekken. Ik denk niet dat het nodig is. 512Mb is al best veel...

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Meer dan 512 MB RAM heeft alleen zin, als je win2k of xp hebt geinstalleerd. Als je win 95, 98 of ME(alle versies) hebt wordt de boel hoogst waarschijnlijk instabiel, ook als je er maar 64 of 128 mb bijmikt.
Was ergens anders een topic wat hier ook al over ging. ff kijken of ik em kan vinden...

gevonden.
[topic=310417/1/25]

Staan verdere uitleg en links in.

edit:

tiepvaudne.
jaja, dat is ook een kunst :z

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 15:09 schreef Moody het volgende:
ik heb ontdekt dat 512MB meer dan genoeg is om zowel photoshop, dreamweaver, flash, word, kazaa, msn en een stuk of wat internet explorers te hebben draaien...

en nog wat...de pcm heeft getest datje pc van meer dan 384MB juist langzamer gaat lopen (misschien wel meer dingen tegelijk aankan, maar op een trager niveau)

Dus..be happy...hou je geld in je zak voor nuttigere dingen :7
Jij hebt ontdekt.... het wiel bedoel je... kom op zeg...
En dat artikel in PCM is een samenvatting van onwetendheid. Ook geschreven voor beginners. Jammer dat je dat moet quoten.

Je hebt eigenlijk alleen met zware grafische bestanden meer RAM nodig. Voor spellen zeer zeker niet en voor Windows al helemaal niet. Zoals eerder gemeld kan Win 98, en alles daaronder, niet meer dan 512 Mb aan. Daarboven is maar de vraag. XP kan wel 1024 MB aan, alhoewel dat ook weer tegengesproken wordt. Maar met de huidige CPU's en software zul je weinig meerwaarde halen uit die extra 512 Mb. De kans dat het je tegenwerkt is vele malen groter.

Enige reden die ik zie voor aanschaf nu, is dat het goedkoop is en dat je het nu kunt aanschaffen voor de toekomst of een andere computer. Maar ja, tegen die tijd dat je het nodig hebt, heb je waarschijnlijk alweer een andere computer met andere geheugen.

Zinloos dus...
Pagina: 1