Toon posts:

Foute bioschip van de Epox8KHA+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.overclockers.com/tips710/

Kijk hier.. er schijnt een productiefout gemaakt te zijn bij de epox 8kha+ borden van 15,16,17 oktober 2001.
Let dus op als je een Epox 8KHA+ gaat kopen!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Bedankt, erg handig. Ik ga op de HCC 1tje kopen dus ik zal er zeker op letten. Goed werk :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

asjeblieft he! ;) :P

enne bedankt :)

39

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20
Op woensdag 07 november 2001 14:22 schreef Ragonite het volgende:
http://www.overclockers.com/tips710/

Kijk hier.. er schijnt een productiefout gemaakt te zijn bij de epox 8kha+ borden van 15,16,17 oktober 2001.
Let dus op als je een Epox 8KHA+ gaat kopen!
stephan?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 14:46 schreef patryk het volgende:

[..]

stephan?
Jep :)
En homedisc.. bedankt ja :)

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

niet alleen van die data.

De Epox 8KHA+ van 18/10/2001 heeft dit probleem ook.
Maar het is slimmer om te kijken naar de revisie en de bios-chip.

Het is zeker dat de Epox 8KHA+ Rev. 2.0 met de bios met N (+) of hoger erop geen last heeft van de problemen.

Ik ben nu bij diverse zaken aan het informeren waar ze deze 'foutloze' borden leveren....u hoort nog van mij :)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

completer levert op dit moment de L versie.

39

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus mijn epox 8kha+ binnen, ik gelijk kijken naar de productiedatum natuurlijk, er zit een witte sticker op:

EP-8KHA+
1A008402283

Wat is nu de datum??

Ik zie nu staan REV 2.0... dit is dus goed??? Ik ben blij! yes! :)

Verwijderd

Homedisc, ik wilde morgen er ook één gaan halen bij Completer en ik heb ook begrepen van ze dat het de 'L' versie is. Heb jij nog problemen ondervonden met dit bord? En heb jij ook de code die ik hieronder ga noemen?

Er staat de volgende code op maar ik weet niet welke datum dit zou moeten zijn: 1A003600317 (17 oct. misschien?) Netzo als het nummer van Ragonite, zie ik het verband voor een datum niet. Kan iemand mij vertellen welke datum die code van hierboven en die van Ragonite is?

Verwijderd

Topicstarter
Zolang er op je moederbord REV 2,0 en op je bioschip N+ staat is er niets aan de hand.

Verwijderd

Nou dat is is ie dus waarschijnlijk niet. Het bord dat ik wilde gaan heeft dus de 'L' versie bios-chip. Maar als je het verhaal bij http://www.overclockers.com/tips710/ bekijkt zie je dat de 'L' versie de problemen heeft opgelost bij een paar borden; dus is dan die 'L' versie ook goed?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee.

/me is opeens heel blij dat ie een goed mobo heeft. Alleen nu nog de cooler erop zien te krijgen zonder krassen op core... :(

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 08 november 2001 18:13 schreef The_Guardian het volgende:
Homedisc, ik wilde morgen er ook één gaan halen bij Completer en ik heb ook begrepen van ze dat het de 'L' versie is. Heb jij nog problemen ondervonden met dit bord? En heb jij ook de code die ik hieronder ga noemen?

Er staat de volgende code op maar ik weet niet welke datum dit zou moeten zijn: 1A003600317 (17 oct. misschien?) Netzo als het nummer van Ragonite, zie ik het verband voor een datum niet. Kan iemand mij vertellen welke datum die code van hierboven en die van Ragonite is?
Ik heb nog geen ervaringen met deze mobo, maar morgen komt mij L binnen, ik houd jullie op de hoogte :)

39

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik heb een L bios chip en heb gewoon de soft reboot problemen :( Bij mij is het alleen boven de 147mhz fsb.

"Choose life"

Verwijderd

En heb je nog getest met mogelijkheden zoals uit zetten van de healtmonitor(zo heet het toch?) bij opstarten? Of die powermanagement opties uitzetten? Dat zijn een paar dingen die je vaak leest om soms ook van die problemen af te komen.

Verwijderd

Wordt het rev 2.0 bord inmiddels als zodanig verkocht? Of moet je maar afwachten wat je krijgt? In de Tweakers pricewatch zie ik geen rev 2.0 staan in ieder geval.

Is met deze revisie trouwens ook het muis/keyboard probleem verholpen? Ik had begrepen dat de lampjes daarvan blijven branden, als de pc wordt uitgezet.

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Op donderdag 08 november 2001 20:16 schreef The_Guardian het volgende:
En heb je nog getest met mogelijkheden zoals uit zetten van de healtmonitor(zo heet het toch?) bij opstarten? Of die powermanagement opties uitzetten? Dat zijn een paar dingen die je vaak leest om soms ook van die problemen af te komen.
Ja, dat heb ik ook geprobeerd, maar boven de 147mhz fsb kan ik geen soft reboot doen.
Completer had vanmiddag de Epox moederborden met N(+) bios chipje.
Het aanblijven van het lampje van mijn optische muis had ik eerst ook last van, maar dat heb ik opgelost door usb te gebruiken.

"Choose life"

Pagina: 1