Budget dillema: CPU+MOBO+VIDEO+phone 2000 piek?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb een budget van 2000 gulden
en ik wil dus weten of het mogelijk is daar het volgende van aan te schaffen:

-Een ericsson T65 GSm twv 700
-Een Mobo met KT266A chipset met de nodige overklok opties
-Een proc, AMD XP met een goede prijs/prestatie/overklok verhouding
-Een ATi Radeon 8500 videokaart
-Een twwetal stokjes DDR ram zsm?

weet er iemand een manier om deze combinatie waarheid te maken? alvast bedankt!

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Pricewatch misschien? |:(

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Doe effe niet zo lui man en zoek zelf in de Pricewatch!!!

Ik ga echt heel snel m'n mond houden voordat ik begin te schelden.. :(

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06

700+360+500+650+2x110=
dan heb je je antwoord :+

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pas je pc wens aan:
ECS K7S5a 189
Athlon XP ???
x 256 Mb Kingston 238
GF 3 Ti 200 ???

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik zal even uitleggen aan alle mensen die meteen weer beginnen te blehren dat ik lui ben en in de pricewatch moet kijken:

Ik heb op dit moment de ballen verstand van MOBO's na mijn laatst aankoop november vorig jaar is dat allemaal in de vergetelheid geraakt en heb ik me meer op videokaart gebied gericht. Dat ik dus een Radeon 8500 wil staat vast. Ik kan in pricewatch moeilijk aan een naam en prijskaartje zien wat de beste keus is, dus ik denk ik heb toch aardig aan de criteria van een topic volstaan. Ik wil gewoon van de mensen met ervaring weten, welk Mobo met KT266A chipsetje erg leuk is, voor de prijs die je er voor betaald.

Zo lastig is het toch niet om gewoon een suggestie te doen als je er wat vanaf weet? Je zegt gewoon hee kerel, neem dat en dat moederbord das namelijk zo duur(of juist goedkoop) en das heel veel waar voor je geld. Dan neem je er een XP blabla+ bij want das gewoon de gene met de beste prijs/prestatie/overklok verhouding.

valt best mee hoor, normaal reageren

Breek je nek voorzichtig

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Ik zal nog een poging wagen, kerel :7

Door Fault - woensdag 07 november 2001 15:27

--------------------------------------------------------------------------------
code:
1
2
3
4
5
mobo        Gigabyte GA-7VTX-H     360
amd xp    1600+         440
ati      radeon appollo    650 
2 ddr ram reepies, dane elec     2x110
tel erbij                   700

aanbieding radeon hier

Suc6

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan, behalve dan dat het nog te duur is, maar dan moet ik maar meer gaan werken of kijken hoe goedkoop het op de HCC te krijgen valt, bedankt, meer suggesties zijn van harte welkom

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ik zou toch echt voor de ECS K75SA gaan. 190 piek! Dat is echt nix hoor. Hij is redelijk snel en stabiel maar wel wat minder overklokopties :(

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ik wil dus eigenlijk wel spullen kopen die nog even meekunnen. vergeleken met die K7T266 deed hij het heel leuk, maar de K7T266A is een behoorlijk stuk sneller, en je krijgt er ook een hoop voor terug, achjee een dilemma in een dilemma :)

Breek je nek voorzichtig

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 07 november 2001 20:05 schreef The_PyroPath het volgende:
ik wil dus eigenlijk wel spullen kopen die nog even meekunnen. vergeleken met die K7T266 deed hij het heel leuk, maar de K7T266A is een behoorlijk stuk sneller, en je krijgt er ook een hoop voor terug, achjee een dilemma in een dilemma :)
Tja, dat 'behoorlijk stuk' scheelt tussen de -1 en 6%, overall rond de 2%. Bovendien is de FSB van de K7S5A standaard 0.8MHz underclocked- SoftFSB en 1MHz sneller en je hebt 3/4 van dat verschil ingehaald (zie de benchmarkshier voor meer info). 3% in performance tegen 65% meer geld vind ik niet opwegen. En meekunnen- de K7S5A kan de XP en DDR2100 aan- zelfde als de KT266A mobo's.

Idee: kun je een maand wachten? Dan komt de K7S6A met SiS745 chipset, vast sneller, maar belangrijker: ondersteunt DDR2700 (166MHz DDR) :9

Oslik blyat! Oslik!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ja inderdaad interressant linkje, maar hoe lang gaat het duren voordat ik dat IWILL bordje in mijn kastje zou kunnen gaan stoppen? Zit er ook nog een rivisie van de KT266 aan te komen met DDR2400 support?
En hoe zit het met driver en bios updates van IWILL, zijn die OK?

Breek je nek voorzichtig

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 08 november 2001 00:49 schreef The_PyroPath het volgende:
Ja inderdaad interressant linkje, maar hoe lang gaat het duren voordat ik dat IWILL bordje in mijn kastje zou kunnen gaan stoppen? Zit er ook nog een rivisie van de KT266 aan te komen met DDR2400 support?
En hoe zit het met driver en bios updates van IWILL, zijn die OK?
Ik had het dus niet over de IWill maar over de bench scores van de K7S5A die erbij stonden (die meestal sneller waren dan die van de IWill). Verder is IWill niet zo onbekend als velen denken- in de VS verkoopt het aardig en in het verre oosten wordt het in één adem genoemd met ABIT. Ze hebben alleen geen NL distributeur.

BTW, DDR2400? 2400/16=150MHz geclockte DDR... wordt niet de nieuwe Jedec standaard, eerder 2700 (op 166 dus).

Oslik blyat! Oslik!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ow ik zie wat je bedoelt, maar ik speel erg veel spelletjes en je raad het al, vooral 3d spellen, en laat die ALI MAGIC 1 C3 daar nu net heel goed in zijn. Ik bedoelde uiteraard DDR2700, zit er een KT chipsetje aan te komen die dat ondersteund of is die er al? En verwacht je dat de nieuwe SIS er weer overheen gaat kwa prestaties? En waar moet ik de nForce plaatsen in real life benches, dus spellen (waar mijn PC hoofdzakelijk voor bedoelt is)

Breek je nek voorzichtig

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 08 november 2001 01:43 schreef The_PyroPath het volgende:
ow ik zie wat je bedoelt, maar ik speel erg veel spelletjes en je raad het al, vooral 3d spellen, en laat die ALI MAGIC 1 C3 daar nu net heel goed in zijn. Ik bedoelde uiteraard DDR2700, zit er een KT chipsetje aan te komen die dat ondersteund of is die er al? En verwacht je dat de nieuwe SIS er weer overheen gaat kwa prestaties? En waar moet ik de nForce plaatsen in real life benches, dus spellen (waar mijn PC hoofdzakelijk voor bedoelt is)
Tja, of de SiS745 of nForce eroverheen gaat is koffiedik kijken. VIA zal vast een KT333 chipset in de planning hebben, maar heb daar nog niet van gehoord. Eerste benches van nForce mobo's tonen vergelijkbare prestaties met de KT266A, maar wel op verschillende punten. Schijnt ook met losse AGP kaart niet al te best te OCen, maar dat kan ook een enkel bordje zijn geweest.
Ik zou een K7S5A halen als je nu zou kopen, maar dat heb ik al gedaan :+
Mijn redenen waren idd die futureproof gedachte, en verder is de prijs/performance verhouding niet te kloppen. Ik zou pas een ander aanraden als die verhouding gelijk of beter was, danwel dat er echt stukken meer performance geboden werd. Vooralsnog zie ik dat nergens. Mijn gok is dat dat wel bij de K7S6A geboden zal worden.
Als je idd al die dingen voor 2000,- wil halen is 2x zoveel voor een mobo betalen voor 2% performance winst zinloos. Zou overigens voor een tikje langzamere XP gaan- dan is de overclockmarge hoger. Een 1500+ (1.4GHz, toch :? ) zou ik nemen.

Oslik blyat! Oslik!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Een 1600+ is maar 20 gulden duurder, daarna wordt de kloof groter dus het word denk ik een Radeon 8500 LE een ericsson T65 en een athlon XP 1600+ en ik wacht nog heel ff met mobo beslissen tot alles een beetje gecristalliseert is, of tot ik op HCC iets vet goedkoops zie liggen. Bedankt voor de hulp, en laat de suggesties maar blijven komen :)

Breek je nek voorzichtig

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

jij raadt hem een k7s5a aan. ben ik het mee eens. even later raadt je hem een lager geclockte XP aan, omdat je daarmee verder kunt overklokken. overklokken, met een k7s5a??? je kunt de multiplier idd handmatig instellen door wat bruggen te verbinden/verbreken, maar ik weet dat als het al gaat met een XP dat het iig een stuk lastiger zal zijn dan met een duron/tb.

dus een k7s5a nemen, met een beetje hoog geclockte XP.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
of je koopt gewoon geen telefoon :?

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Nijb foon heeft het begeven en ik ben er bijzonder afhankelijk van, dat ding is ongeveer mijn adresboek, portable news(wap) en afspraken apparaat. Daarom neem ik een leuk toestelletje met een aantal functies die ik er op wil hebben.

Het is dus wel de bedoeling dat er overgeklokt gaat worden, de spullen om een XP te unlokken heb ik al opgegraven uit de schuur. Maar dan moet het moederbord dus wel genoeg mogelijkheden tot overklokken bieden. Die bios van de ALI Magic 1 C3 op de IWILL XP333 zag er goed uit, maar ik hoorde ook weer dat dat bord hier niet/moeilijk verkrijgbaar zal zijn. Dus dan moet ik dus een ander bordje hebben.

Zijn er meer bordjes met deze chipset op komst en zijn er misschien ook al plannne bekent van bedrijven die ook de sis 745 gaan brengen. de nVidia oplossing is me gewoon te duur, ze hebben wel aangegeven rond de 350 te verkopen maar dat is verder nog nergens uit gebleken.

Dus ik denk dat ik half december maar ga kijken naar een mobo en de proc en ram, want dan is er een hoop uitgecristalliseerd hoop ik.

Dus iemand suggesties voor een goedkoop bordje wat wel de nodige overklok functies bied?

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Niemand meer iets zinnigs te melden hierover. suggesties zijn nog steeds welkom.

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1