Monitor boven specs laten draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb laatst m'n 15" philips geruild met m'n ma's 17" Highscreen, (jaja ik weet et tis van vobis) nou harstikke leuk, zon 17 " draai nu dus op 1152x864, maar nou komt et, dit ding draait nu op 100 Hertz !! ding is 3 jaar oud !

nou weet ik niet waar ik info kan vinden over deze monitoren, maar 100 hertz lijkt me zowiezo teveel vor zon monitor.

Nou was m'n vraag Kan dit kwaad??
het ziet er super strak uit nog, maar de monitor zelf bromt wel een beetje, niet hard maar toch

ps 1280x960 kan ie ook in 100H, maar das te klein vinnik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weird, 100Hz is wel veel voor een redelijk cheapo scherm (face it, Highscreen is nou direct hét ;))

Als je de refreshrate lager zet, maakt ie dan nog zo'n geluid?
Indien niet kun je hem beter wat lager zetten, heb vroeger een doorgebrand scherm gehad (maakte ook altijd een heel zacht piepend geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
kijk dan ff op de highscreen site (oid) naar de specs van die monitor, met het type nr heb je dat zo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn NEC multisync is ook 3 jaar oud, 15 inch, draait ook op 100 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan nergens site vinden, zal google ff proberen, en het geluid: gaat na 10 min. weg........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kun je de monitor niet op plug & play instellen?
Dan geeft hij vanzelf weer welke refreshrates hij kan weergeven.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

Acid_Burn

uhuh

als een monitor boven zijn specs draait zie je niks meer.. hooguit een hoop zooi..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op vrijdag 09 november 2001 22:46 schreef Acid_Burn het volgende:
als een monitor boven zijn specs draait zie je niks meer.. hooguit een hoop zooi..
Klopt, mijn panasonic 15' panasync s50 kan niet hoger als 75Hz >:). Als ik hem op 85 zet slaat ie op tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:39

Killjoy

Klingon lawn products

Ik heb mijn (nog steeds kwieke) Trust 14" uit 1993 wel eens een tijdje 1280 bij 1024 laten draaien. Ging nog ook bij 60 Hz non-interlaced. 1024 bij 768 doet 'ie trouwens zonder problemen op 80 Hz.

Ik raad het je niet aan om het voor langere tijd te doen. Bij mij begon op 1280 bij 1024 er het een en ander toch erg te piepen en te zoemen.

Let wel: Mijn Fujitsu 17" (goh, net nog genoemd in een ander topic) is uiteindelijk aan het draaien van 1024 bij 768 bij 80 HZ doodgegaan. Ik heb die 80 Hz nodig om achter een monitor geen kotsnijgingen te krijgen. 80 Hz was above specs, en hij heeft het dan ook niet langer dan een half jaar overleefd.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Ik heb net mijn Philips 107b (heeeeeeel fijn schermpje) op 1920x1440 gehad. Trilde wel heel erg, maar het wou. Boven het opgegeven maximum!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Op woensdag 07 november 2001 14:13 schreef SM-DoubleD het volgende:
weird, 100Hz is wel veel voor een redelijk cheapo scherm (face it, Highscreen is nou direct hét ;))

Als je de refreshrate lager zet, maakt ie dan nog zo'n geluid?
Indien niet kun je hem beter wat lager zetten, heb vroeger een doorgebrand scherm gehad (maakte ook altijd een heel zacht piepend geluid)
Mijn broertje heeft vroeger een poos een Philips 14 b (14 inch) monitor op 1024x786 op 85 of meer Hz gehad. Piepte behoorlijk en opeen dag wilde de monitor niet meer van zijn stand-by lampje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Moderne monitors kun je doorgaans zonder problemen boven hun specs laten draaien. Als ze het niet meer aankunnen wordt het beeld simpelweg troep. Oudere zijn er soms nog niet tegen beveiligd en gaan doodleuk stuk als je ze op te hoge frequenties zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35

wij

Mijn HIGHSCREEN ms1779p maakt op 1152x864x32@75hz ook soms een piepend geluid. Maar op 640x480 maakt hij een veel harder piepend geluid. Hoort bij die dingen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Mijn monitor gaat tot 70 hertz, maar als ik hem lekker toch op 75 zet, krijg ik, ...of een zeer scherp beeld of hij gaat op standby
Pagina: 1