Een computer voor FALCON 4.0

Pagina: 1
Acties:

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Bestaat er een appart computer op apparaat met programma om je eigen flight simulator voor Falcon 4.0 te maken.

Een apparaat dus om bv. de verschillende schakelaars, meters, lampjes en de monchrome schermen voor radar ed te bedienen, zoals in de F16 C.

Jij maakt zelf je schakelaars,lampjes en meters en die sluit je aan op dat kastje. Die doen precies wat er hoort te gebeuren in de juiste situatie.

Bestaat er zo'n kastje of hoe zou je die kunnen maken.

Dit is natuurlijk ook voor andere flightsims.

Verwijderd

Euhm, al je poorten met draadjes voorzien die naar je zelfgemaakte cockpit gaan en een proggy die alles onderschept en vertaald naar een DX8 'joystick' driver?

hehe, maar of zoiets al bestaat weet ik niet!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Het zou wel een hele vette mod zijn om je eigen cockpit na te bouwen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:42

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb wel eens gehoord van iemand die allerlei programmeerbare gamepads aan z'n compu had hangen en vervolgens aan het zolderen was geslagen om alle knopjes op een realistische plek in een zelfgebouwde ****pit neer te zetten.

Da's ook een manier. Misschien heb je wel mazzel, want in F 4.0 kun je zelf de knoppen programmeren hoef je misschien niet eens van die dure gamepads te kopen. Extra aansluitingen voor die gamepads heb je dan wel weer nodig, die ene aansluiting op je geluidskaart lijkt me niet voldoende.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Is daar geen USB controler voor te maken? Net als een gewone joystick?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ja of wat denk je ervan een een usb toetsenbord te verbouwen? Dan kun je alles kwa knopies in proggen.. vraag me af hoe je alle lichies goed krijgt... dat zal wel een probleem worden.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:42

steveman

Comfortabel ten onder

He ja, zo'n toetsenbordje heeft natuurlijk wel veel knoppies :) scheelt ook weer kilos gamepads.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Het kost aardig wat. Maar volgens mij was zo'n ding al gebouwd. zoek met google ofzo.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Deze worden compleet gemaakt in Amerika weet ik maar dat kost me net effe te veel.

Met triplex kan je de vorm makkelijk maken.

onderdelen van de f16 A cocpit kan je in Nederland ook kopen (http://www.flash-aviation.nl)maar dat is me te duur en bovendien te zwaar.

Verwijderd

De PC Zone heeft dit ooit gedaan, zou je die nummers moeten nabestellen...

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Op http://www.fsim.com/ kan je hardware vinden die je gameport uitbreid en die al die meters ed kan aansturen.

Ze zijn een F16 cockpit aan het ontwerpen en ze hebben daar de harware die je nodig hebt om dit kunstje te flikken.
Pagina: 1