Toon posts:

welke kaart voor 800FL?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

aangezien ik onlangs m'n GeForce DDR naar de zak heb geholpen, moet ik dus een nieuw kaartje kopen.
Ik wil hier 15.000 frank aan uitgeven (~800FL).
Enkel, ik weet niet goed wat kiezen.

Zo ben ik bijvoorbeeld al een Radeon8500 tegengekomen voor 639FL, wat op zich wel interessant is, maar dan is het van het merk Apollo, eentje waar ik nog nooit van gehoord heb.

Verder was ik ook al interessante GeForce3 Ti200 aanbiedingen tegengekomen, maar de ene zegt dat de Ti200 reeks zuigt, de andere zegt dat ie kickass is :?
Hoe zit het nou met die Ti200? (heb al x-aantal reviews gelezen, en ook dar redelijk veel uiteenlopende meningen)

Wie kan mij helpen kiezen?

Wat ik zeker moet hebben is goede 3D power (moet wel lukken voor dat bedrag), goede beeldkwaliteit (zowel 2D als 3D) en er moet een TV-out opzitten.

Met noname merken heb ik zo geen probleem, maar ik zou toch ook ff willen weten of iemand van jullie al ooit van Apollo gehoord heeft? En zoja, wat je ervaringen ermee waren.
Ook informatie over andere nonames als Club3D enzo zijn welkom.

Alvast bedankt.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Degene die zegt dat de TI reeks zuigt weet niet waar hij het over hebt. Ik geloof ook niet dat er maar 1 review zal zijn die zegt dat de GF3ti200 niet goed is. Ik heb de meeste reviews gelezen, en over het algemeen komt het hier op neer:

GF3ti200 is beste wat betreft prijs/kwaliteit verhoudingen. Zeer snel kaartje voor een relatief lage prijs.
Heb je het geld ervoor over, kan je een GF3ti500 nemen. Die is wel aan de prijs, maar dan heb je wel een van de snelste kaarten die er te krijgen zijn. (bye bye Radeon 8500) Er tussenin zit de gewone GF3, die rond de f900,- zit. (+/- 18000 BF?)

De Radeon 8500 is een goede kaart, maar heeft nog wat problemen met de drivers. Voor zover ik gezien heb in de reviews komt deze niet in de buurt van de GF3ti500.

Al deze kaarten hebben TV-out, en ook de 2d prestaties zijn goed.

Mijn advies? Koop een GF3-ti 200, en ga een keer flink stappen voor het geld dat je over houdt, of wacht tot de gewone GF3 iets goedkoper wordt.

suc8

Verwijderd

Ik zou ook een Ti200 aanraden (Leadtek -> beste beeldkwaliteit)

Maar vergeet niet dat de Radeon 8500 goede beeldkwaliteit heeft, een uitstekende tv-out en hardwarematige dvd playback. Alleen de drivers zijn brak, werken niet goed onder xp of een athlon xp (volgens tomshardware). En de ene helft van de tests fietst de 8500 de ti500 voorbij maar bij sommige tests blijft ie hopeloos achter :(

Verwijderd

mijn dvies : Pricewatch

Dit topic is gesloten.