Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enige ervaringen met een pencam:

volgens deze site http://www.yourproductinmind.com/pencam/
is het
een digitale camera, video en webcam in 1 klein apparaat.

ze hebben een aantal modellen, de goedkoopste is "slechts" 199 piek. Daarnaast krijgt iedereen die voor tempoteam werkt 50 piek korting. in mijn geval betekent dat dus dat ik al zo'n ding kan hebben vanaf 149 piek *D

van de andere kant denk ik dan weer: voor zo weinig geld , kan het dan wel wat zijn :? Ik bedoel webcam ok, kan ik me nog voorstellen, maar de kwaliteit van de digitale foto's zal wel niks zijn. en je kan er waarschijnlijk 3 opslaan en dan is de memory card vol.

maar goed iedereen die hier meer over weet, geef info please

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 01:51
nee is niet echt veel, wel leuk is die agfa c20 op alternate voor 250 geloof ik.. 1,3mpix

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Die Agfa Cl20 is inderdaad leuk, maar wordt niet meer gemaakt, de enige die hem nog heeft is beat-it.nl i.c.m. een E20 scanner.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 14:49 schreef PowerFlower het volgende:
Die Agfa Cl20 is inderdaad leuk, maar wordt niet meer gemaakt, de enige die hem nog heeft is beat-it.nl i.c.m. een E20 scanner.
D'r zijn er nog genoeg, hoor: zie de Pricewatch Ik ben ook tevreden eigennaar van die CL20.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05
edit:
Sorry, ik had al commentaar voordat ik het apparaatje gezien had.
Ik had een andere pencam in gedachten (ik heb een aiptek ding, dus dit gaat niet helemaal op voor dit ding).

Ik heb een pencam :7

Op de eerste plaats:
Je moet het ding niet kopen voor kwaliteit: als het beeld een beetje donker is of zo, dan worden de foto's ook meteen heel 'noisy'.

Op de tweede plaats:
Je moet het ding niet kopen voor resolutie: het ding haalt maar 320*200 pixels...

Op de derde plaats:
Je moet het ding niet kopen voor de compatibility: het is namelijk (totaal) niet compatible met Windows XP, en onder 2000 kreeg ik ook voortdurend foutmeldingen.

Maar: het ding is op zich wel grappig/handig om gewone snelle snapshots te maken. (Ik neem het ding persoonlijk altijd mee om foto's te maken op school, vind niemand lek *D). Maar als je het ding gewoon wilt hebben voor de lol, dan is het zeker de moeite waard.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 14:14 schreef psygho het volgende:
nee is niet echt veel, wel leuk is die agfa c20 op alternate voor 250 geloof ik.. 1,3mpix
Heb je misschien wat meer specificaties voor me? (LCD scherm, MEmory enz)

Danku :)

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 22:30 schreef Dani-Dewd het volgende:

[..]

Heb je misschien wat meer specificaties voor me? (LCD scherm, MEmory enz)

Danku :)
ff een quote uit [topic=230298/1/500]:
Op vrijdag 02 november 2001 17:27 schreef ---X2--- het volgende:
Ok, ik heb 'm inmiddels al een paar dagen en ik zal ff een afweging maken:

Voordelen:
- de prijs 237,- in de pricwatch
- uit te breiden met goedkoop CompactFlash 64MB (90,-) = 350+ pics
- compact, niet zo lomp
- redelijk kwaliteit van de pics
- flitser

Nadelen:
- erg gevoelig voor weinig/verkeerd licht
- geen LCD schermpje
- geen optische zoom (logisch voor die prijs)
- geen beschermkapje voor lens

Ik heb 'm sinds donderdag en na snel een paar foto's te hebben gemaakt schrok ik eigenlijk wel, want de kwaliteit was erg slecht. Dit kwam door te weinig licht. Als je met de zon in rug foto's maakt zijn wel mooi te noemen. Echter: foto's iets tegen het licht in of schuin worden snel erg slecht (de rooie waas) en ook moet je redelijk veel licht hebben om een beetje behoorlijke foto's te maken.
Een groot gemis op deze camera is natuurlijk een LCD schermpje waar je je foto's terug op kan zien, maar de vraag is in hoeverre je kan zien of je foto gelukt is op een 1,6" schermpje. Specefieke dingen als gelaatstrekken kan je toch niet zien en met een dikke CF kaart is het eigenlijk niet zo'n probleem: je hebt opslag genoeg en maakt gewoon lekker veel foto's om later uit te zoeken welke goed zijn een welke niet. Een optische zoom ontbreekt ook op deze camera, wat natuurlijk meer dan logisch is voor zo'n prijs. Iets waaraan Agfa wel even had kunnen denken is een beschermkapje voor de lens. Je moet nu de camera altijd in het hoesje bewaren wat IMHO vrij irritand is (d'r in, d'r uit, d'r in, enz). De flitser is van redelijke kwaliteit en voldoet prima om af en toe ff een plaatje te kunnen schieten in de kroeg...

Conclusie
Wil je af en toe voor de lol wat foto's maken of op vakanties en wil je niet teveel geld uitgeven dan is de Agfa Cl20 jouw camera. Wil je "professioneel" foto's gaan maken dan is voor 650,- de HP 318 (2.1 MP) misschien wat voor je. Echter, deze beschikt nog steeds niet over een optische zoom en is ook een stuk lomper dan de Agfa.
Oh, BTW: inbuild mem = 1 MB

• mEdnass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik heb zelf de Aiptek Pencam II, resolutie 640*480.
Ik moet zeggen dat ie op de korte afstand en altijd in de hoeken nogal onscherp is. Ook bij veel licht of juist heel weinig is het vaak :'( Echt een aparaatje voor de lol, beetje mensen pesten...

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Op woensdag 07 november 2001 15:30 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

D'r zijn er nog genoeg, hoor: zie de Pricewatch Ik ben ook tevreden eigennaar van die CL20.
Pricewatch loopt kennelijk nogal achter. Ik heb dus twee weken geleden al die leveranciers gebeld en gemaild, BeatIt was echt de enige die hem nog had.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 16:04 schreef PowerFlower het volgende:

[..]

Pricewatch loopt kennelijk nogal achter. Ik heb dus twee weken geleden al die leveranciers gebeld en gemaild, BeatIt was echt de enige die hem nog had.
Da's fucked...
Pagina: 1