[PHP] PDFlib / Printen / Printmarges

Pagina: 1
Acties:

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Na veel problemen is het dan toch uiteindelijk gelukt om PHP te compilen met PDFlib. Na een dagje ermee gespeeld te hebben had ik een prachtig stramien gemaakt voor een vel etiketten. Alle marges staan goed in het PDF document (heb goede maateenheid gebruikt; pikapunt).

Als ik echter dit document ga uitprinten "ziet" Acrobat blijkbaar de witte marges rondom de etiketten ook als iets wat hij moet afdrukken; gevolg: Acrobat "resized" het document totdat het op het papier past...misschien maar 1 of 2 procent kleiner dan het origineel.......maar dit is funnest voor exacte positionering zoals die nodig is op een etikettenvel.

Mijn vraag is dan ook of je met PDFlib printmarges kan beinvloeden........of wat eventueel een andere oplossing is.

Alvast hartelijk bedankt :).

(Eventueel andere oplossingen voor dit probleem mogen ook......ik zit niet vast aan het PDF formaat......ik moet gewoon netjes etiketten kunnen printen vanaf een website.)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Is dit neit toevallig een optie binnen het afdrukken van Acrobat??

• McVirusS
Op woensdag 07 november 2001 13:50 schreef HGM het volgende:
Is dit neit toevallig een optie binnen het afdrukken van Acrobat??
Bedoel je de reader? Ongetwijfeld........maar dat vereist dus dat de bezoeker van de pagina zelf z'n instellingen wijzigt.......en dat is eigenlijk niet de bedoeling.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op woensdag 07 november 2001 13:54 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Bedoel je de reader? Ongetwijfeld........maar dat vereist dus dat de bezoeker van de pagina zelf z'n instellingen wijzigt.......en dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Tja, ik zou het eigenlijk niet weten, omdat ik het nog nooit nodig heb gehad bij het generen van PDF bestanden.

Al in de PDFLib manual gekeken??

• McVirusS
Op woensdag 07 november 2001 14:05 schreef HGM het volgende:
Al in de PDFLib manual gekeken??
Kon dat ding eerst niet vinden.........maar heb nu wel iets gevonden.......helaas vereist dat nog steeds tussenkomst van gebruiker (namelijk Fit To Page uitvinken bij printen). Maar goed.......dit is wel acceptabel.