5.1 Geluid uit de Computer

Pagina: 1
Acties:

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nogmaals een topic over 5.1 geluid uit de computer weet iemand of de intel 845 chipset, die 6 channel audio heeft, via de S/PDIF aansluiting bij games een 5.1 (Dolby Digital) uitstuurt.

Ik ben namelijk al lang opzoek naar Dolby Digital uit voor de computer, niet bij DVD die werken prima maar bij games e.d. . Ik weet dat de nForce Chipset van nVidia een Dolby Digital encoder heeft.

Murphy was an optimist

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is al zovaak besproken. Games _hebben_ geen dolby digital. Misschien in cut-scenes, maar daarbuiten niet.

Alleen met de nForce zouden games aan realtime DD encoding kunnen doen, andere chips hebben deze mogelijkheid niet, en ik twijfel zelfs aan het kunnen van de nForce.

Voor games heb je gewoon A3D 8-).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GoGoHaRrY
  • Niet online
Dat games niet Dolby Digital zijn (op enkele na) weet ik. Maar waar het mij om gaat is namelijk multichannel audio, wat wel heel gebruikelijk is, via een huis tuin en keuken Dolby Digital versterker.

Murphy was an optimist

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan moet je gewoon de 4 kanalan van de geluidskaart op de 5.1 input van de versterker aansluiten :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GoGoHaRrY
  • Niet online
Ding heeft aleen digitaal in niet de losse, analoge, inputs. Anders was de keuze soundkaart wel makkelijk geweest.

Murphy was an optimist

Verwijderd

voor games heb je A3D? d8 het niet.. EAX is veel beter.

Verwijderd

A3d en Eax zijn totaal verschillend. Eax is een veredeld surround systeem terwijl A3d diepte kon maken in het geluid. Positioning....
Pagina: 1